Нещодавно ми повідомляли про те, що команда «Всеосвіти» перевірила рівень своєї цифрової грамотності за допомогою тесту на порталі «Дія. Цифрова освіта». Ми писали про те, що у багатьох запитаннях обрати одну правильну відповідь було майже неможливо, а частина запитань взагалі не відповідала темі цифрової грамотності. Детальніше про це тут.
Команда порталу «Дія. Цифрова освіти» звернула увагу на статтю й надіслала роз'яснення до кожного із прокоментованих «Всеосвітою» запитань.
Як виявилося, тест, після проходження якого видається національний сертифікат – це бета-версія.
Цей тест є бета-версією, що буде вдосконалена на основі врахування відгуків, зокрема, і вашого відгуку теж, – написав у своєму коментарі до статті Олексій Мінаков, член команди розробників порталу «Дія. Цифрова освіта».
Варто зауважити, що у тесті немає жодної згадки про можливість надіслати відгук, коментар чи зауваження, про що говорять самі вчителі.
Згодна з безграмотністю самого тесту. Розміщення питань і відповідей жахливе, дуже важке для очей, питання неоднозначні. Хотіла залишити коментар розробникам, але не знайшла зворотного зв'язку, – написала у коментарі на фейсбуці Леся Артух.
Також особливої уваги Олексій Мінаков у своєму роз'ясненні приділив запитанням тесту. До прикладу, одне із запитань звучить так:
Якщо неправдиву інформацію було поширено на певному інтернет-ресурсі, то безпосередню інформацію за несуть:
1. Користувач інтернет-ресурсу.
2. Власник інтернет-ресурсу.
3. Редактор інтернет-ресурсу.
4. Юрист інтернет-ресурсу.
Правильної відповіді тут немає, адже насправді за розповсюдження неправдивої інформації відповідальність несе автор цієї інформації й власник сайту. Власник сайту має право видалити неправдиву інформацію у разі її виявлення. Детальніше про правові позиції можна почитати тут.
Сам же член команди розробників тесту відповів на зауваження до цього запитання так:
Питання стосується сфери компетентностей, пов’язаної з інформаційною та медіаграмотністю. За розповсюдження недостовірної інформації відповідальність несе автор цієї інформації і власник інтернет-ресурсу, але автора в переліку правильних відповідей немає, тому запитання з вибором однієї правильної відповіді.
Що стосується запитання про компанію Pearson VUE (див. Скриншот), Олексій Мінаков написав, що саме цю компанію взято як приклад.
Скриншот
Сьогодні педагогічні працівники, маючи широкий спектр вибору, знають, де саме і як можна підвищити рівень власної компетентності, проте надзвичайно важливим є обізнаність й про те, де саме і як можна оцінити рівень своєї цифрової грамотності, виявити прогалини у власній цифровій компетентності для побудови власної програми її розвитку. Саме тому була взята, як приклад, компанія Pearson VUE, яка спеціалізується на проведенні тестувань з визначення цифрових навичок, – написав він.
На що засновниця проєкту «Всеосвіта» та головна його редакторка Леся Литвиненко у відповідь зауважила:
Я особисто – громадянка України. Я і моя компанія працюємо на 100% офіційно і сплачуємо податки. Ми розробляємо новітні високотехнологічні сервіси для освітян нашої країни. То ж чому в національному тесті згадуються закордонні проєкти, але ні слова про національні платформи, які інвестують у свою державу?
Більш детально ознайомитися з відповіддю від команди «Дія. Цифрова освіта» можна у коментарях до статті: Чому вчителі обурюються тестом на порталі «Дія. Цифрова освіта»
Зверніть увагу, що на порталі «Всеосвіта» регулярно оновлюються і щодня додаються нові актуальні теми вебінарів, курсів, марафонів, конференцій та семінарів, які входять у розділ «Підвищення кваліфікації».
Для ознайомлення з вебінарами як про цифрову грамотність, так і про самі цифрові технології та їхні можливості натисніть тут.