Розвиток мовлення важкий та трудомісткий, багатокомпонентний та тривалий процес, що потребує розвитку інших психічних функцій. Саме через його складність у багатьох категорій дітей, що мають особливі освітні потреби, виникають труднощі під час його формування та розвитку. Діти з порушеннями інтелектуального розвитку різних ступенів часто мають мовленнєві порушення та утруднення у спілкуванні.
Для того, щоб детально розібратися з чого саме необхідно розпочинати роботу з розвитку мовлення та в який спосіб її правильно організувати в освітніх закладах – Маргарита Чайка, співзасновниця, керівниця, методистка та експертка консалтингової агенції для освітян «Центр компетенцій» – провела вебінар з цієї теми.
Первинне порушення:
Вторинне порушення:
Мовленнєві порушення
Поетапність процесів імпресивного мовлення за О. Р. Лурія
Етап розуміння мовлення за О. Р. Лурія
Дії процесу осмислення за І. М. Богдановою
Взаємозв’язок імпресивного мовлення з психічними процесами
Сильні сторони, на які можливо спиратися при розвитку мовлення:
Оптимальна подача матеріалу
Звернення до дитини:
Для глибокого розуміння важливості правильної організації корекційно-розвиткової роботи відповідно до імпресивного мовлення у дітей з інтелектуальними порушеннями, радимо переглянути вебінар Маргарити Чайки.
Спікерка розповіла про всі нюанси роботи з дітьми з інтелектуальними порушеннями та поділилась історіями, які пережила в житті сама.