17 квітня 2020 о 19:10
0 0

Модель учнівського самоврядування для дітей молодшого шкільного віку

Авторська модель учнівського самоврядування у початковій школі.

У сучасному світі, окрім навчання, дітей захоплює багато речей: ґаджети та комп’ютерні ігри; дозвілля, проведене у розважальному центрі; заняття додаткові на кшталт занять у творчих майстернях та спортивних секціях. Так, і це добре, що діти розвиваються, набувають професійних навичок, які стануть в пригоді в майбутньому, у дорослому житті. А як щодо формування життєвих компетенцій, лідерських якостей, почуття відповідальності та конкурентоспроможності?

Модель учнівського самоврядування стане одним із практичних інструментів, за допомогою якого саме ви допоможете дитині на шляху становлення себе, як особистості. Про авторську модель учнівського самоврядування розповіла постійна спікерка вебінар і директорка Леся Харітоненко


Моя авторська модель з’явилась ще задовго до її створення, коли я працювала у дитячому оздоровчому таборі та спостерігала за дітьми різної вікової категорії. Усе найкраще, що було набуте в результаті практичного досвіду, я вклала в авторську модель. Вона апробована безліч разів, а її етап створення та організації опублікований в журналі «Директор школи».

Сьогодні я розповім вам про гру, в яку ми бавились з учнями впродовж року. Це зразок моделі учнівського самоврядування і можливо, вас це надихне на щось подібне. 

Підготовчий етап

Проведіть з батьками зустріч і обговоріть правила, які ви плануєте запропонувати учням та інші особливості організації гри. Домовтесь про подарунки, які діти отримають після досягнення результату. Наприклад, на зароблені кошти вони зможуть купити бажану річ або отримають несподіваний сюрприз (екскурсія чи похід в аквапарк). 

Залучіть до гри вчителів і поясніть їм, що вони мають робити. 

Якщо ви з батьками все обговорили й пояснили, навіщо це потрібно, зустріньтесь з учнями та обміркуйте хід гри. Вам потрібно вирішити назву гру, правила, якими керуватимуться учасники, завдання тощо. 

Назва гри (вибір, умови)

Наша гра називалась “Веселкова країна”. Ми з класом влаштовували голосування, чи це буде країна або місто. 

Завдання проєкту 

  • Технологія оцінювання власної поведінки.

Наприкінці кожного тижня поговоріть з учнями про їхні досягнення. Наприклад: “Я впродовж тижня виконав/ла певні доручення і це завдяки допомозі Ірини” і т. д. 

  • Лідерські звички.
  • Фінансова грамотність.

Завдяки грі, учні вчаться економити, заощаджувати, розуміти важливі фінансові операції. 

  • Критичне мислення.
  • Демократичний підхід.
  • Всебічний розвиток дитини.
  • Знайомство з устроєм та формами правління.
  • Знайомство з діловою документацією, її видами.

Паспорт проєкту

Містить інформацію про вашу гру: її назва, тип, мета, тривалість, план та правила. 

Вибір назви та формату моделі

Після того, як ви з учнями вирішили, що у вас країна або місто, призначте керуючих, зазначте представників органів правління та громадськості. Тобто, усі посади мають бути наближені до реального життя. 

Класбанк

Це людина, яка проводить щотижневу виплату заробітної плати мешканцям країни, згідно з обліком виконаної роботи. Учні отримують грошові одиниці за певну кількість оцінок. 

Розрахунковий чек та його складові виглядають так:


Дізнайтесь про історію створення даної авторської моделі учнівського самоврядування у початковій школі з вебінара Лесі Харітоненко. Відео доступне для перегляду в будь-який час. 

А також замовляйте сертифікат з підвищення кваліфікації! 

Вебінар: https://vseosvita.ua/webinar/model-ucnivskogo-samovraduvanna-dla-ditej-molodsogo-skilnogo-viku-164.html

#вебінар #учні #гра #проєкт