25 квітня 14:43
1 0
1

Настільні ігри, що замінюють уроки

У ліцеї на Вінниччині розробили 16 настільних ігор, які допомагають учням закладу краще засвоювати навчальний матеріал. Участь у розробці взяли педагоги закладу, а репортаж про таку цікаву подію зробило «Суспільне».

Ігри охоплюють різні шкільні предмети — від історії та геометрії до англійської мови й хімії. Як розповіла директорка закладу Наталія Підлісна, ідея створення настільних ігор виникла ще торік. «Настолки» мають навчальну мету — повторення пройденого матеріалу та надолуження освітніх втрат. Формат гри сприяє зацікавленню дітей і полегшує запам’ятовування інформації.​

Коли діти грають — їм цікаво. А коли програють — хочуть реваншу. Вивчають матеріал, щоб наступного разу перемогти. Це стимулює їхню увагу та запам’ятовування, — пояснила Підлісна.

Тепер діти можуть значно веселіше проводити уроки. Четвертокласник Назарій Кравчук грає в гру «Моя Ві» під час уроку «Я досліджую світ». Він розповідає, що такий формат навчання йому подобається значно більше.

Це дуже цікаво. Я запам’ятав, які у Вінниці є міста-побратими і хто з відомих людей тут народився, — розповів Назарій.

Учні грають у гру «Моя Ві». Фото з репортажу «Суспільного»

Вчителька Анастасія Окулова пояснила, що основа гри — ігрове поле, кубик і картки з питаннями різної тематики. Серед них: історія Вінниці, видатні особистості та міста-побратими. Усього — 50 запитань. Діти діляться на команди, що робить гру ще більш інтерактивною.

Вона допомагає закріплювати матеріал, адже тут поєднанний і навчальний матеріал, а також тут є сам процес гри, який робить цю її цікавою і корисною для будь-якого віку учнів, — зазначає Анастасія Окулова.

Старші учні мають більш складні ігри. Вони стосуються логіки, математики, хімії, біології і навіть основ роботи з дронами. Наприклад, у грі «Геометрика» учні тренують знання формул і геометричних фігур.

Я беру картки з фігурами та властивостями. Коли заповнюю правильні відповіді — отримую бали, — розповіла восьмикласниця Маргарита Дащенко.

Учні грають у гру «Геометрика». Фото з репортажу «Суспільного»

Як зазначає десятикласниця Олександра Зеленюк, навчатися у ліцеї стало набагато цікавіше, а навчальний матеріал засвоюється легше.

Ігри допомагають швидше думати, розв'язувати задачі, рахувати арифметичні завдання. Це допомагає розслабитися і взагалі цікавіше, — сказала Олександра Зеленюк.

Ще одна гра для учнів 10—11 класів має назву «Бджілка». Вона створена на основі розробки німецького науковця Вольфганга Крамера. Вчителька математики Світлана Мазуніна розповіла, що ця гра розвиває просторове мислення, логіку та вміння працювати в команді.

Учні краще починають розуміють задачі та приклади. Вони під час гри розслабляються, обирають самі стратегію, а ще вона зближує — і дітей, і вчителів, — зазначила вчителька.

Учні грають у гру «Бджілка». Фото з репортажу «Суспільного»

Особливу увагу ліцеїсти приділяють «Монополії дронів», у яку грають на уроках фізики та «Захисту Вітчизни». Під час гри діти знайомляться з будовою дронів та обладнанням, яке використовують оператори БПЛА.

Це базові знання про будову дронів, а в разі перемоги діти отримають нагороду у вигляді гарних оцінок. Ця гра розвиває в учнів комунікативні здібності, дає базові знання про комплектацію дронів, про обладнання, яким користується оператор. А ще дає їм можливість кожному учні на основі цих отриманих знань зібрати власний дрон, щоб допомогти ЗСУ, — розповідає вчителька Наталія Петрик.

Учні грають у гру «Монополія дронів». Фото з репортажу «Суспільного»

Наразі колектив ліцею працює над отриманням авторських прав на ігри. У перспективі — поширити їх у інші навчальні заклади міста.

У нас була презентація наших доробків для представників закладів загальної та середньої освіти, і виникла ідея цьогоріч програти ігри у пришкільних таборах. Запити були від 5, 20, 35-го ліцею. Це ті, хто говорив, що цьогоріч вони нас запрошують до себе в табір, — розповіла директорка ліцею Наталія Підлісна.

Титульне фото з репортажу «Суспільного».