Всеосвіта

Головне меню порталу

Головне меню порталу

9 лютого 12:34

Сумський СТЕМ-коворкінг

Був щойно на одній нараді (це як казати по-старому), а як по-новому, то брав участь у коворкінгу (а це відображено на малюнку), тепер запрошую і вас. Бо мені дуже сподобалась і нарада як така, і програма дій, що її там презентували. Все в цій програмі є для того, щоб процес організувати і досягти потрібного результату, наскільки я можу судити. Я й пропозиції для колег підготував, а ви тепер теж додавайтесь, переймайте позитивний досвід і будемо працювати разом. Але спочатку філософський чи світоглядний вступ або…

Декларація

  1. Кожен «нормальний» (в сенсі середньостатистичний) вчитель має власний сайт-портфоліо. Він його зробив, коли проходив чергове підвищення кваліфікації. Назва мені не подобається, але я не знаю кращої. Ну щось таке презентаційне, власні досягнення, звитяги, підходи до педагогічної праці.

  2. Кожен вчитель-новатор чи методист має кілька сайтів.
    По-перше, він же постійно зростає, в нього за рік-два-три накопичуються нові ідеї, нові результати, що їх хочеться відобразити чи оформити. А це так чи інакше черговий сайт.
    А по-друге, цілком можливо, що він їх робив на різних платформах що були рекомендовані фахівцями (чи були в моді) на відповідний час, а може й просто потрапляли йому колись на очі. Так цікаво ж порівняти, випробувати.

  3. Кожен вчитель-консерватор не потребує жодних сайтів, блогів чи форумів.
    Не є консерваторами:
    А. Вчителі-початківці, що просто не встигли дійти стану «нормальності».
    Б. Вчителі, які взагалі-то хотіли б мати свій сайт, але в силу різних життєвих обставин в них до цього діла руки так і не дійшли.

І вже тепер про згадану Програму.

Дещо про підходи

Те, що написано в програмі - це підхід «згори донизу». А можна ще спробувати рушити «знизу догори». Себто почати з модулю номер три (як ви вже були на посиланні), Практика. Зрозуміло, не у якості заміни, а як доповнення до основного мейнстрімного процесу. Рано чи пізно, так чи інакше, а кожен з 60 (чи 90?) учасників чи потенційних учасників згаданої СТЕМ-спільноти (чи коворкінгу) має щось таки зробити своїми руками. І показати загалу, так же? Може, це буде щось на кшталт сайту вчителя? Чи сайту-портфоліо. Чи якогось там вже сайту, призначення і місце якого у власній технології навчання автор визначить самостійно в процесі запуску того сайту? Чому ні, може й так. І тепер конкретизуємо.

Пропозиція

В мене є дистанційний курс на цю тему. Ось він.

Три порції (три інтенсива?) приблизно по годині-півтори самостійної роботи. Ну і тиждень-два на цю роботу загалом. Там, де згаданий семінар, то, звісно, це не частина курсу, а до нього додаток.

А ось приклади продукції, модельні сайти, що дають уявлення про те, що ж воно може бути в результаті опрацювання курсу. Ми саме про це вище казали як про результат, досягнутий учасником коворкінгу в процесі роботи в межах програми СТЕМ.

Для історика: факультатив і краєзнавчий. І для філолога. А от для вчителя СТЕМ-напрямку чи природничника нема. Може зробимо разом з сумськими колегами? Зрозуміло, що майбутні партнери мають самі окреслити своєму першому тестовому чи навчальному продукту можливий формат, призначення, структуру інформації, технологію використання тощо.

То, може, цей курс варто було б вмонтувати в згадану програму СТЕМ? Але як саме? Ну, безліч можливих схем, я їх організаторам коворкінга окреслив у першому наближенні, вони це обмірковують, а я вирішив не гаяти часу, взятись самотужки за три перші заклади середньої освіти - гімназії чи ліцеї - і спробувати попрацювати з тамтешніми педагогами напряму.

ЗСО 1. Лариса Симоненко. Сайт. Група.

ЗСО 2. Ірина Кащенко. Сайт. Сторінка.

ЗСО 3. Ірина Герман. Сайт. Група.

А для початку поцікавився по сайтах і групах, чи часто там взагалі згадується «сайт вчителя»? Це ж важливий елемент інформаційного кластеру закладу освіти? Виявилось, що жодного разу не згадано. То потреба в курсі є? Запит чи попит. Важко сказати, але спробувати треба. Втім, ще спочатку зазирнімо в місцеві форуми: 1, 2, 3, 4. А тепер вже і до конкретики, до можливих схем організації цієї роботи.

Схема А. 3 на 3

Тут і зараз утворюємо випробувальну групу (або коворкінг) з трьох гімназій. Троє делегатів (можна більше) опрацьовують разом зі мною курс і роблять по закінченню своє резюме: сподобалось – не сподобалось, підходить – не підходить, підходить, але треба ще… Семінар? Ну можна й так назвати. А у подальшому, може, хтось з делегатів і попрацює у власному закладі, його місцевому методоб’єднанні чи воркшопі. Або коворкингу. У якості чи то куратора, чи координатора, бо як автор курсу я й ту гіпотетичну навчальну групу так само підтримаю і загальними консультаціями і відповідями на можливі запитання учасників. Вантажити цим отого координатора чи куратора я не наважуюсь. Хоч і не заперечую можливість, то вже як цьому куратору буде зручніше. Питання, скажімо, про авторські права тут не постає, бо курс надрукований у ЗМІ і будь-хто може ним користатись на власний розсуд.

Схема Б. Самостійницька

Формуємо дистанційну групу (в рамках СТЕМ-програми?) з активних вчителів одної гімназії, тих, що цікавляться новими технологіями, ну, 3-5 чоловік, і починаємо працювати. Зрозуміло, тут треба брати в компанію й гуманітаріїв. І на сторінці гімназії запускати групу Сайт вчителя. Вона, зрозуміло, буде потім працювати на початківців. Або консерваторів, що схотіли стати «нормальними».

Схема В. Приватна

Як з організацією груп не вийде, а таке може бути, то тоді працюємо приватно з тим одним (чи двома) педагогами, яким це цікаво.

Результат

Я одержую приклад СТЕМ-сайту, зробленого в рамках курсу, а коворкінг чи його організатори - досвід і розуміння того, що і як можна робити з цим далі. Це так мріялось, а насправді?

Насправді 93 перегляди і жодної відповіді. Ні, ну десь там хтось лайки ставив. В одній школі сказали (хоч не відразу), що їм не цікаво. Ну а зрештою воно і зрозуміло, що не цікаво. В Сумах, а в інших регіонах? За тиждень дізнаємось.

Читайте також: