28 грудня 2021 о 21:36
2 0

Освітні труднощі та рівні підтримки дітей з ООП: законодавство та типологія

Десятилітній досвід активного впровадження інклюзивного навчання дітей з #ООП в Україні сьогодні потребує підведення певних підсумків, оцінки здобутків і невдач. Наразі йде пошук способів зробити навчання в інклюзивному класі диференційованим, таким, що задовольняє індивідуальні потреби кожного окремого учня.

Категорії освітніх труднощів

  • Інтелектуальні.

Можуть полягати в обмеженні функціонування різного ступеня прояву передумов інтелекту (пам’яті, уваги, мислення, мовлення, вольових процесів, мотивації тощо), власне інтелекту (здатності до узагальнення, абстрагування, міркування, продукування думки, судження, здатності робити висновки тощо), інвентарю інтелекту (набутих знань, умінь, навичок).

  • Функціональні (сенсорні, моторні, мовленнєві).

Можуть полягати в обмеженні життєдіяльності різного ступеня прояву слухової, зорової, опорно-рухової, мовленнєвої функцій (характеристик голосу, розрізнення звуків мовлення на слух, використання словникового запасу і граматики, перебігу читання, письма, комунікації тощо).

  • Фізичні.

Можуть полягати в обмеженні функціонування різного ступеня прояву органів та кінцівок дитячого організму.

  • Навчальні.

Можуть полягати в обмеженні або своєрідності перебігу довільних видів діяльності різного ступеня прояву (писемного виду діяльності, математичних дій і т.д.).

Довільний вид діяльності – цілеспрямований вид діяльності, керування яким відбувається під контролем свідомості.

  • Соціаоадаптаційні (особистісні, середовищні труднощі) або соціокультурні (взаємодія з представниками осередків окремих культур, отримання інформації засобами жестової мови тощо).