Застілля в Кайдашів - квест на знання сюжету й особливостей повісті Івана Нечуя-Левицького
Бібліотека вебквестів
Застілля в Кайдашів - квест на знання сюжету й особливостей повісті Івана Нечуя-Левицького
Час за який потрібно виконати всі завдання: 20 хвилин
Доступна загальна кількість невдалих спроб введення ключа: 2 рази
Реакція об'єктів при наведенні: Всі об'єкти активні, похитуються при наведенні, а курсор змінюється на вказівний палець
Вітаю, друже!
Сьогодні у Кайдашів застілля, бо до них завітав особливий гість - ТИ - десятикласник, який прочитав твір про них. Господиня уже приготувала святковий обід, але, щоб тебе гарно почастували, доведи, що добре знаєш повість Івана Нечуя-Левицького.
Шукай підказки, давай відповіді на запитання, збирай букви, склавши з яких ключове слово, зможеш з хорошим настроєм відчинити двері і повернутися додому.
Успіхів!
Цей рівень містить 9 інтерактивних об'єктів:
1 вихід.
8 сповіщень.
Інтерактивні об’єкти на цьому рівні:
Дякуємо тобі за те, що погостював. Сподіваємось, що було цікаво.
Щасливої дороги додому!
"Недалеко от Богуслава, коло Росі, в довгому покрученому яру
розкинулось село ..."
Пригадайте назву села, у якому розгортаються основні події повісті "Кайдашева сім'я". Випишіть четверту букву.
Прочитай уривок: "Ніби намальований на чорному полі картини, сидів ... в білій сорочці з широкими рукавами. ... стругав вісь. Широкі рукава закачались до ліктів; з-під рукавів було видно здорові загорілі жилаві руки. Широке лице було сухорляве й бліде, наче лице в ченця. На сухому високому лобі набігали густі дрібні зморшки. Кучеряве посічене волосся стирчало на голові, як пух, і блищало сивиною".
Яке імя було в чоловіка, що згаданий в описі? Випиши останню букву.
Сучасний літературознавець Ростислав Міщук наголошував: «Письменник у своїх повістях 70—80-х років детально показавши змізерніння особистості, домінування Кайдашів, старосвітських батюшок й матушок переважно егоїстичних характерів, відсутність глибоких життєвих ініціатив, котрі б давали широкий простір думкам й почуттям. Оце поглинання людини побутом сприйнято було б Нечуєм-Левицьким як велика загроза людській індивідуальності».
Як називають добу, яка стала історичним тлом подій, змальованих у творі Нечуя-Левицького? Випиши шосту літеру.
Прочитайте уривок. "Третій день прожила Мелашка в Києві, як у раї. ...Вона в Києві не бачила ні свекрухи, ні свекра, ні Мотрі, не чула ні од кого лихого слова. Ніхто не гриз їй тут голови.
___________ почула те важке зітхання, глянула на молодицю й задивилась на неї.
— Чого ти, молодице, так тяжко зітхаєш? — спитала вона Мелашки.
— Господи, як тут у Києві гарно! А як подумаю, що треба вертаться додому, то мені здається, що оце треба через день умирать.
Мелашка розказала ... за своє горе. ...В Мелашки блиснула в голові
чудна думка...
— Найміть мене, матушко, за наймичку. Не піду я додому.
— Коли хоч, то й ставай помісячно. В мене одна робота — пекти
щодня ... ,— сказала ____________.
Ким була жінка, у якої залишилась Мелашка в Києві? Випиши третю букву.
"Цілу зиму й весну Кайдашенки прожили в ладу. Кайдашиха, котру тепер на селі дражнили безокою _____________ , сердилась на Мотрю, але невістки на те не вважали і жили між собою в згоді. Лаврін любив Мелашку: ніколи її не то що не бив, і пальцем не зачепив, навіть ніколи не лаявся з нею. Мотря часто гризла голову Карпові, але він не любив говорити і більше мовчав". Яке слово повинно бути замість пропуску в поданому уривку? Випиши шосту літеру.
"____________ з писарем та з кількома громадянами повели в волость Кайдашенків, їх жінок та Кайдашиху. Вони насилу розплутали їх справу і присудили Карпові одірвати хату й поставити окроми на своєму городі, бо Лаврін, як менший син, мав право зостаться в батьковій хаті і за те був повинен додержать матір до смерті. Громада присудила розділити ґрунт
між Кайдашенками пополовині.
____________ таки посадив Мотрю за бабине око в холодну на два дні".
Як називалась посада того, хто присудив Мотрі дводенне покарання у в'язниці? Випишіть першу букву.
"... прийняв драбину. ___________ повисла на стіні. Половина ___________ теліпалась на стіні, а друга половина вчепилась у бантину, як кішка, однією рукою та ліктем другої руки. ____________ держала в руці курку й не хотіла її пускати, а в пазусі у неї були яйця, дуже делікатний крам. ___________ боялась наробить в пазусі яєчні, держалась за бантину й ніяк не могла видертись назад на горище. Нижча половина тягла її вниз".
З якою героїнею повісті трапилася кумедна ситуація, описана вище.
Випиши третю букву імені.
Прочитайте уривок. "Довбиш і Довбишка слухали, слухали Кайдашиху, аж роти пороззявляли, а Кайдаша брала злість... Він не видержав.
— І годі тобі хвалитись дітьми. Хвалила ж сова своїх дітей, що нема кращих на світі, а яка ж там совина краса? — сказав Кайдаш.
— Авжеж, що правда, то не гріх,— притакнула Довбишка й неначе підлила масла в вогонь.
— Я не хвалю своїх синів, але, коли правду сказати, то на всі Семигори немає таких хлопців, як мої. Що вже робочі, слухняні, покірливі, то дай, боже, таких дітей усякому. Мого ___________, проше вас, хоч у пазуху сховай, а як іде селом, то дівчата аж перелази ламають".
Ім'я якого сина згадала Кайдашиха (на місці пропуску)? Випиши першу літеру.
Рефлексія від 37 учнів
Сподобався:
Зрозумілий:
Потрібні роз'яснення: