Бібліотека вебквестів
552
449
0
Реакція об'єктів при наведенні: Всі об'єкти активні, похитуються при наведенні, а курсор змінюється на вказівний палець
Вітаю! Вже зовсім скоро закінчення семестру, тому я пропоную пригадати усе, що ми встигли вивчити. Кожна кімната - це окремий розділ мовознавства. Повтори їх усі, щоб отримати високу оцінку і сертифікат.
Бажаю успіхів!
Цей рівень містить 7 інтерактивних об'єктів:
1 вихід.
6 сповіщень з введенням відповіді.
Інтерактивні об’єкти на цьому рівні:
Молодчинка! Ти чудово пам'ятаєш вивчене з теми "Лексикологія"! Прямуємо далі...
Слова, які нещодавно увійшли до української мови і ще не набули активного вжитку - це ...
Неологізм – це новостворене слово, словосполучення чи фразеологізм, що з'явилося у мові внаслідок необхідності номінації нових явищ, понять, предметів.
Як називаються такі пари слів: адресант//адресат, освітлений//освічений, музичний//музикальний.
Пароніми – це слова схожі (не однакові) за звучанням, але різні за значенням і написанням.
Слова, які вийшли з активного вжитку, бо зникли поняття, які вони позначали (гетьман, жупан, дискета) - це ...
Історизм — лінгвістичне поняття про слова або стійкі словосполучення, що являють собою назви зниклих предметів, явищ людського життя.
Слова, що вийшли з ужитку, бо їх замінили іншими (уста-губи, перст-палець, товмач-перекладач) - це ...
Слова, які увійшли в українську мову з інших, називають ...
Іншомовні слова (запозичені) – це лексика, яка прийшла в нашу мову з іншої; вона усвідомлюється як чужорідна і зберігає ознаки свого походження.
Словник, у якому міститься значення слів називається...
Тлумачний словник — словник, що подає лексико-фразеологічний склад мови з поясненням значення, граматичних та стилістичних особливостей уживання реєстрових одиниць.
Цей рівень містить 9 інтерактивних об'єктів:
1 вихід.
8 сповіщень з введенням відповіді.
Інтерактивні об’єкти на цьому рівні:
Фразеологія тобі теж по зубам! Пишаюся твоїми знаннями.
Погляньте на зображення. Кожен з малюнків позначає окреме слово у складі фразеологізму. Розшифруйте сталі вирази і запишіть їх:
Води в рот набрати – уперто мовчати; нічого не говорити
Погляньте на зображення. Кожен з малюнків позначає окреме слово у складі фразеологізму. Розшифруйте сталі вирази і запишіть їх:
Воду решетом носити – робити дурну роботу, марно витрачати час на що-небудь, займатися чимось непотрібним, марно гаяти час.
Погляньте на зображення. Кожен з малюнків позначає окреме слово у складі фразеологізму. Розшифруйте сталі вирази і запишіть їх:
Вставляти палки в колеса – навмисно перешкоджати (перешкодити), заважати кому-небудь у здійсненні чогось, досягненні мети.
Погляньте на зображення. Кожен з малюнків позначає окреме слово у складі фразеологізму. Розшифруйте сталі вирази і запишіть їх:
Комар носа не підточить – не буде до чого причепитися, прискіпатися.
Погляньте на зображення. Кожен з малюнків позначає окреме слово у складі фразеологізму. Розшифруйте сталі вирази і запишіть їх:
Ні риба, ні м ясо - кажуть про людину, яка нічого особливого з себе не представляє. Від неї немає ні шкоди, ні користі.
Погляньте на зображення. Кожен з малюнків позначає окреме слово у складі фразеологізму. Розшифруйте сталі вирази і запишіть їх:
Пекти раків – червоніти від чогось (найчастіше від сорому). Ніяковіти, зашарітися, соромитися, почервоніти.
Погляньте на зображення. Кожен з малюнків позначає окреме слово у складі фразеологізму. Розшифруйте сталі вирази і запишіть їх
Слова застрягли в горлі (розм.) - слова залишилися не висловленими (від збентеження, страху, внаслідок небажання тощо).
Погляньте на зображення. Кожен з малюнків позначає окреме слово у складі фразеологізму. Розшифруйте сталі вирази і запишіть їх
Як гриби після дощу – дуже швидко з'являтися. Щось виникає швидко і у великій кількості.
Цей рівень містить 9 інтерактивних об'єктів:
1 вихід.
8 сповіщень з введенням відповіді.
Інтерактивні об’єкти на цьому рівні:
Вітаю! Квест завершено. Бажаю веселих свят і щасливого Нового року. Зустрінемось у ІІ семестрі.
Укажіть за допомогою якого способу словотвору утворено похідне слово:
Писати - підписати
Префіксальний — спосіб творення слів за допомогою префіксів.
Укажіть за допомогою якого способу словотвору утворено похідне слово:
Істина - істинний
Суфіксальний — спосіб творення слів за допомогою суфіксів.
Укажіть за допомогою якого способу словотвору утворено похідне слово:
Кордон - прикордонник.
Префіксально-суфіксальний — спосіб творення слів шляхом одночасного приєднання до твірної основи префіксів і суфіксів.
Укажіть за допомогою якого способу словотвору утворено похідне слово:
Пускати-пуск.
Безафіксний — це спосіб творення нових слів шляхом усічення твірної основи (усічення морфем).
Укажіть за допомогою якого способу словотвору утворено похідне слово:
Народна поезія - народнопоетичний.
Складання слів або основ слів — способ творення слів, при якому дві і більше основ поєднуються в одне слово.
Укажіть за допомогою якого способу словотвору утворено похідне слово:
Європейський союз - ЄС
Абревіація — спосіб творення слів від усічених основ (часто є поєднанням початкових букв декількох слів).
Укажіть за допомогою якого способу словотвору утворено похідне слово:
Час - сучасний
Префіксально-суфіксальний — спосіб творення слів шляхом одночасного приєднання до твірної основи префіксів і суфіксів.
Укажіть за допомогою якого способу словотвору утворено похідне слово:
Маювати - намалювати.
Префіксальний — спосіб творення слів за допомогою префіксів.
Цей рівень містить 9 інтерактивних об'єктів:
1 вихід.
8 сповіщень з введенням відповіді.
Інтерактивні об’єкти на цьому рівні:
Чудово! Усі завдання позаду.
Розв'яжи ребус, запиши відповідь. Зверни увагу, що всі ребуси пов'язані з темою "Іменник".
Відмінок - граматична словозмінна категорія іменних частин мови. Іменник має 7 відмінкових форм.
Розв'яжи ребус, запиши відповідь. Зверни увагу, що всі ребуси пов'язані з темою "Іменник".
Іменники можуть позначати загальні та власні назви. Загальні назви вирізняють предмет з ряду однорідних.
Розв'яжи ребус, запиши відповідь. Зверни увагу, що всі ребуси пов'язані з темою "Іменник".
Іменник – це самостійна частина мови, що означає предметність, відповідає на питання хто? (до істот) і що? (до неістот), виконує синтаксичну функцію як головних членів речення (підмет, присудок), так і другорядних (додаток, означення, обставина).
Розв'яжи ребус, запиши відповідь. Зверни увагу, що всі ребуси пов'язані з темою "Іменник".
Іменники, що позначають назви істот, відповідають на питання ХТО?
Розв'яжи ребус, запиши відповідь. Зверни увагу, що всі ребуси пов'язані з темою "Іменник".
Іменники, що позначають назви неістот, відповідають на питання ЩО?
Розв'яжи ребус, запиши відповідь. Зверни увагу, що всі ребуси пов'язані з темою "Іменник".
Іменник може позначати назви осіб чи преметів.
Розв'яжи ребус, запиши відповідь. Зверни увагу, що всі ребуси пов'язані з темою "Іменник".
Рід притаманний кожному іменнику в однині. Виділяють 3 основні форми роду: чоловічий, жіночий та середній. Існують іменники, що можуть позначати осіб як чоловічого, так і жіночого родів. їх рід визначається як спільний.
Розв'яжи ребус, запиши відповідь. Зверни увагу, що всі ребуси пов'язані з темою "Іменник".
Число – морфологічна ознака, яка виявляється у протиставленні однини і множини.
Рефлексія від 2 учнів
Сподобався:
Зрозумілий:
Потрібні роз'яснення: