Вебквест:

Медіаграмотність

17.02.2022
0 0
4 Клас, 5 Клас, 6 Клас, 7 Клас, 8 Клас, 9 Клас
1 рівнів
12 підказок
Час виконання: необмежений

495

428

0

Опис вебквесту (учням цей опис не показується):

Медіаграмотність

Вміст вебквесту:
Налаштування гри

По завершенню гри буде видано сертифікат

Реакція об'єктів при наведенні: Всі об'єкти активні, похитуються при наведенні, а курсор змінюється на вказівний палець

Додано власні фрази, якщо підказка за об'єктом відсутня

Привітання на початку гри (показується учням)

Привіт, друже! Сьогодні я пропоную тобі пройти вебквест та прокачати свої знання з медіаграмотності. Будь уважним! Детально ознайомлюйся з фактами, вдумливо читай інформацію. Не поспішай! Твій час не обмежений. Бажаю успіху!

Рівень №1 — Медіаграмотність переглянути шаблон

Цей рівень містить 13 інтерактивних об'єктів:

1 вихід.

1 сповіщення.

11 сповіщень з введенням відповіді.

Інтерактивні об’єкти на цьому рівні:

Мітка №1/13 Двері  Вихід з рівня  Потрібно знайти і відкрити всі підказки (з відповідями і без відповідей)
Фінальне повідомлення:

Вітаю, друже! Ти ознайомився з усією інформацією, знайшов усі підказки та розгадав загадки! Сподіваюся, що тобі було цікаво та пізнавально, а отримі знання ти будеш вправно використовувати!

Р.s. Якщо тобі цікава тема медіаграмотності і ти хочеш знайти більше інформації - просто перейди за цим посиланням http://mediadriver.online/

Мітка №2/13 Дошка 1 => Факт №1 Повідомлення при кліку
Повідомлення при кліку на об'єкт:

Інтернет винайшли американські військові, щоби захистити свою країну, а користуються глобальною мережею більш як чотири мільярди людей у всьому світі

Розвиток інтернету був обумовлений змаганням між двома найсильнішими країнами того часу — Радянським Союзом та США в період холодної війни.

Мітка №3/13 Стіл 13 => Загадка №1 Завдання з відповіддю
Завдання:

Щоб відгадати загадку потрібно ознайомитися з фактом №1

Хто створив мережу Інтернет?

Відповідь запишіть одним словом та з маленької літери

Правильна відповідь:
військові
Відповідь на завдання:

Факт №2

Користування інтернетом просте, однак технології його роботи — доволі складні. Коли ви ходите по різних сторінках інтернету — перевіряєте пошту, заходите у Фейсбук чи Інстаграм, кожен із цих кроків записується в історію вашого користування мережею. У кожному браузері є опція «історія». Якщо скористатися цією функцією, ви побачите, на які сторінки ви заходили сьогодні, вчора чи два тижні тому. Історія ваших заходів записується в так звані кукі-файли (cookies). Великі технологічні компанії, такі як Google чи Facebook, знають про нас доволі багато, адже кожен із нас добровільно віддає про себе багато інформації: у якому місті я живу, які кафе відвідую, із ким я дружу в соцмережах, під чиїми постами залишаю коментарі й чиї фотографії я лайкаю. Уся ця інформація дозволяє цим компаніям скласти «портрет» користувача і його звичок. І далі — пропонувати цю інформацію рекламодавцям, які хочуть знайти покупців своїх товарів та послуг. Саме тому якщо ще вчора ви шукали в інтернеті опис останньої моделі телефона Samsung, завтра Google запропонує через рекламу вам сайти, на яких ці телефони можна купити.

Мітка №4/13 Глобус => Загадка №2 Завдання з відповіддю
Завдання:

Як називається опція у браузері, завдяки якій ми можемо подивитися, які сайти відвідували вчора, два дні тому або тиждень назад?

Відповідь запиши одним словом та з маленької літери

Правильна відповідь:
історія
Відповідь на завдання:

Факт №3

У світі Google є беззаперечним лідером серед пошуковиків, та деякі країни мають інших улюбленців. І мільйони користувачів звертаються до альтернативних пошуковиків.030083w7-da04-449x538.jpg

Мітка №5/13 Годинник => Загадка №3 Завдання з відповіддю
Завдання:

Загадка №3

Google єдина у світі пошукова мережа?

Запиши так або ні

Правильна відповідь:
ні
Відповідь на завдання:

Вікіпедія входить у топ-десятку найпопулярніших сайтів у світі. Статті з різних мов не перекладаються автоматично через перекладач (хоча буває, що зміст дуже схожий). Статті про те ж саме українською, російською або англійською пишуть різні автори. Тому контент різний. Автором матеріалу може бути, по суті, будь-хто.

Через політичні суперечності між державами тексти про одну особу чи подію можуть бути подані з абсолютно протилежних позицій.

Мітка №6/13 Вікно 2 => Загадка №4 Завдання з відповіддю
Завдання:

Чи можна Вікіпедію вважати на 100% достовірним джерелом інформації?

Напиши так або ні

Правильна відповідь:
ні
Відповідь на завдання:

Факти №5

Детальна анатомія брехливої новини

Це було святкового вечора 30 жовтня 1938 року, коли у Сполучених Штатах Америки традиційно святкують містичний Гелловін. Того вечора мільйони американців умикали радіоприймачі, щоби послухати своє улюблене комедійне шоу Чейза та Сенборна на радіо NBC. Небагатьох тоді зацікавив ефір на радіо CBS, конкурентній радіостанції. Та саме їхнє шоу увійшло в історію. Видатний американський режисер приготував для слухачів радіоверсію книжки «Війна світів» про те, як на США нападають могутні марсіани. Постановка виявилася настільки реалістичною, що слухачі повірили в атаку марсіан. У містах ширилася паніка, телефони поліції обривалися від дзвінків стурбованих слухачів.

Такий міф існував десятки років. Дослідники вважають, що паніка через атаку марсіан була перебільшена. Насправді тогочасні газети намагалися скористатися з цієї історії й підкосити позиції радіостанцій у конкурентній боротьбі. Радіо тоді блискавично набирало популярності та забирало аудиторію, а отже й рекламу в друкованих видань. Газети не хотіли з цим миритися. А тому постановка «Війни світів» стала для них хорошим приводом представити радіо як безвідповідальне й недостовірне джерело. Таким чином історія про атаку марсіан на Сполучені Штати не лише стала одним із найвідоміших фейків в історії, а ще й породила низку міфів та чуток, що викликають сумніви й донині.

Трохи більш як через десять років цю постановку повторили в південноамериканській країні Еквадор, що викликало далеко не фейкову паніку та закінчилося масовими заворушеннями. В атаку повірила навіть армія, яка вирушила назустріч марсіанам.

Мітка №7/13 Папір 4 => Загадка №5 Завдання з відповіддю
Завдання:

Як називається неправдива інформація, яка створюється для того, щоб люди у неї вірили?

Відповідь впиши одним словом та з маленької літери

Правильна відповідь:
фейк
Відповідь на завдання:

Факт №6

На початку червня 2016 року українські інтернет-видання поширили новину про те, що в Чернівецькій області вирощують ананаси. Читачам показували фотографії густої плантації та обіцяли стиглі фрукти до Дня незалежності. Невдовзі «урожаєм» почали захоплюватися й на фейсбук-сторінці Міністерства закордонних справ України (і не тільки). Але це виявилася не достовірна інформація. Тому відрізняти фейк від фактів повинен уміти кожен із нас.

030084kl-3f9b-621x746.jpg

Мітка №8/13 Дошка 2 => Загадка №6 Завдання з відповіддю
Завдання:

Як ви гадаєте, новини які записані нижче є фактами, фейками чи судженнями?

Верховна Рада ввела обмеження на кількість друзів у соціальних мережах

У депутата у Верховній Раді вкрали хабар

У США вагон зійшов з рейок й врізався у бар "Зійшов з рейок"

Тернополянин в костюмі "Адідас" викликав патрульних, бо його не впускали на дискотеку

Відповідь запишіть одним словом та з малої літери

Правильна відповідь:
фейк
Відповідь на завдання:

Факт №7

Потреба у спілкуванні — одна з ключових для людини. У світі цифрових технології прагнення бути соціальними задовольняють соціальні медіа — інтерактивні веб-сайти, де центром системи є користувачі: вони самостійно наповнюють мережу інформацією (генерують контент) і самостійно створюють зв’язки всередині неї. Якщо у традиційних медіа зв’язки завжди двосторонні (журналіст пише — аудиторія читає), то тут вони багаторівневі: кожен користувач самостійно створює, коментує й поширює нову інформацію.

Наразі у світі існує кілька десятків соціальних медіа, умовно їх можна розділити на сім типів.

1) Соцмережі 2) Месенджери 3) Сайти-закладки 4) Блоги та форуми

5) Мікроблоги 6) Сервіси соціальних новин 7) Мультимедійні хостинги

Якщо ви дивилися фільм Девіда Фінчера «Соціальна мережа», то, певно, пам’ятаєте сцену, де Марк Цукерберг, іще студент другого курсу, в гуртожитку Гарвардського університету за екраном монітора працює над грандіозним творінням — веб-сайтом, що зможе об’єднати всіх студентів та їхні персональні дані онлайн.

Проте мало хто знає, що розробка Марка Цукерберга не була новою: з 1997 до 2001 рік у «всесвітній павутині» активно функціонував інший сайт, Sixdegrees.com: він дозволяв користувачам створювати щось схоже на віртуальний записник контактів — знаходити онлайн людей, із якими вони вже були знайомі в реальному житті. Саме цей веб-сайт офіційно вважається першою соціальною мережею в світі.

030084ga-aa69-309x259.jpg

Мітка №9/13 Папір 7 => Загадка №7 Завдання з відповіддю
Завдання:

Facebook - найперша у світі соціальна мережа?

Напиши так чи ні

Правильна відповідь:
ні
Відповідь на завдання:

Факт №8

Перші користувачі соціальних медіа в Україні почали з’являтися 2006 року. Йдеться про відому мережу vk.com (до 2012 року — vkontakte.ru). Поки слава Facebook ще не докотилася до наших країв, спритні розробники російської соцмережі запозичили з нього все найкраще й запустили власне творіння — «Вконтакте». Нині vk.com — другий за відвідуваністю сайт в Україні після Google, а також найпопулярніша соцмережа. На другому місці — популярна серед старших людей російська мережа odnoklassniki, а далі йдуть Facebook, Twitter та Instagram.

Варто завжди пам’ятати про специфіку алгоритму роботи соціальних мереж тому, що Facebook, Twitter, Instagram і Vk — це в першу чергу платформи, головна мета яких полягає в зароблянні грошей. Так, ви нічого не платите при реєстрації, але головною цінністю є ваші персональні дані: вік, стать, місце проживання, освіта, інтереси тощо.

Мітка №10/13 Електронний дзвінок => Загадка №8 Завдання з відповіддю
Завдання:

В Україні першою соціальною мережею була Vkontakte?

Напишіть так або ні

Правильна відповідь:
так
Відповідь на завдання:

Факт №9

У наш час соціальні мережі стають все дедалі небезпечними.

Основною причиною є маніпуляції та погрози. Перший приклад — махінації та фіктивні «розіграші цінних призів». Можливо, ви стикалися з публікаціями, де за репост обіцяють квартиру, машину чи щось подібне?Звісно, такі конкурси не мають жодного стосунку до автомобільних чи інших брендів, а їхнє основне завдання — швидко залучити нових підписників на сторінку. Зазвичай після отримання необхідної кількості онлайн-фанів таку сторінку перейменовують і починають використовувати з іншою метою. Найкращий спосіб протидіяти таким «вікторинам» — скарга на сторінку чи публікацію в службу підтримки — «позначити як спам». Для цього натисніть на стрілочку у правому верхньому куті публікації та оберіть опцію «Поскаржитися на допис». Із запропонованих опцій оберіть третю — «це спам».

Варто пам’ятати, що соціальні мережі є досить популярним засобом комунікації терористичних угрупувань

Саме тому фейкові акаунти і тролі в соцмережах становлять небезпеку. Їхнє завдання — поширювати рекламну чи неправдиву інформацію, отримувати доступ до особистих даних чи навіть розповсюджувати віруси й небезпечні програми.

030084p6-2b60-940x1083.jpg

Мітка №11/13 Книга 17 => Загадка №9 Завдання з відповіддю
Завдання:

Чи можна заблокувати "спам" у соціальній мережі?

Напиши так або ні

Правильна відповідь:
так
Відповідь на завдання:

Факт №10

Тролінг

Ще один неприємний момент, на який варто звернути увагу: боти й «тролінг» Головна різниця між «ботами» й «тролями» полягає в тому, що перші є алгоритмами, програмами чи, простіше кажучи, роботами; а другі — цілком реальними людьми, що отримують гроші за свою роботу. Нерідко тролі працюють за конкретними вказівками й методичними посібниками, тому їхні коментарі не є різноманітними. Головне завдання — засмітити дискусію великою кількістю коментарів, щоби реальні коментарі, думки та висловлювання аудиторії загубилися в загальному потоку інформації. Таким чином відволікається увагу користувача від реальної суті питання і створюються хибні враження про думку людей навколо.

Боротьба з тролями онлайн: три надійні способи

  1. Ігнорування (не реагуйте, не коментуйте, не вступайте в дискусію).

  2. Скарга адміністраторам сайту або соцмережі (служба підтримки зазвичай швидко реагує на подібні запити і блокує такі акаунти).

  3. Масовий бан (блокування). Чим більше учасників онлайн-дискусії поскаржиться на одного користувача, тим швидше його заблокують

Мітка №12/13 Стілець 7 => Загадка №10 Завдання з відповіддю
Завдання:

Як називаються люди , які відволікають увагу користувача від реальної суті питання і створюються хибні враження про думку людей навколо?

Напишіть відповідь одним словом та з маленької літери

Правильна відповідь:
тролі
Відповідь на завдання:

Факт №11

Цифрова безпека

Одна з найважливіших ліній захисту вашої цифрової особистості — пароль. Криптостійкість — це здатність вашого паролю протистояти атакам. Вона характеризує силу паролю й визначається кількома параметрами:

  1. Довжина паролю — сукупна кількість символів парольної фрази. Чим довший ваш пароль, тим тяжче його атакувати. Враховуючи зростання технологій, за допомогою яких можна атакувати ваш пароль, він має бути не коротшим за 12 символів.

  2. Використання прописних літер. Із погляду криптографії велика й мала літери є різними символами. Тобто паролі «Justification» та «justification» є абсолютно різними.

  3. Використання цифр. Наявність у паролі чисел також зміцнює його, адже в такому випадку для атаки доведеться використовувати не лише абетку, але й цифри.

  4. Використання інших знаків. Ідеться, зокрема, про знак оклику, знак питання, нижнє підкреслення, равлик (@), дефіс, знак долара, амперсанд (&) тощо. Якщо їх використано в паролі, атака ускладнюється й може тривати століття.

    Утім, це лише частина захисту. Якщо ж пароль міцний — постає потреба шукати інші шляхи атакувати вас. Одним із найпоширеніших способів є так званий фішинг (англ. fishing — риболовля). Для цього застосовують кілька прийомів. Наприклад, надсилання фішингових листів, які би змусили вас перейти на сайт, зовнішньо схожий на сторінку входу до соціальної мережі чи пошти

    030084sz-be09-940x1337.jpg

Мітка №13/13 Кактус => Загадка №11 Завдання з відповіддю
Завдання:

Як називається надсилання листів, які би змусили вас перейти на сайт, зовнішньо схожий на сторінку входу до соціальної мережі чи пошти?

Відповідь напишіть одним словом та з маленької літери

Правильна відповідь:
фішинг
Відповідь на завдання:

Факт №12

Цифрова безпека

Пароль — лише один фактор, який вказує на вас, тож для кращого захисту вам потрібен ще бодай один рівень захисту. Наприклад, числовий код, який випадковим чином генерується і який можна використати лише протягом півхвилини. Наразі більшість платформ соціальних мереж та поштовий сервіс Google використовують двофакторну автентифікацію.

Існує два способи, якими ви можете отримати цей другий фактор захисту: за допомогою повідомлення на телефон або спеціальних програм для смартфонів

Безпека ваших ґаджетів

Наразі в мобільних пристроях і деяких моделях ноутбуків використовуються біометричні сканери відбитків пальців. Не бійтеся користуватися ними. Біометрія може стати ще однією лінією захисту — разом із паролем та двофакторною автентифікацією. Ваш відбиток пальця не можна підглянути через вебкамеру, тож у випадку крадіжки пристрою ваша цифрова особистість буде в безпеці.

Рефлексія від 17 учнів

Сподобався:

14 3

Зрозумілий:

11 6

Потрібні роз'яснення:

13 4
Рекомендуємо

Урок з історії... День української армії. День збройних сил України

Урок з історії... День української армії. День збройних сил України

470

Аватар профіля Кулик Ілона Юріївна
Виховна робота
5—12 клас, II—VI курси, дорослі та змішані

55 грн

Доброго вечора, ми з України!

Доброго вечора, ми з України!

153

Аватар профіля Педченко Світлана Володимирівна
Виховна робота
5 клас

60 грн

Квест до дня народження Григорія Сковороди

Квест до дня народження Григорія Сковороди

222

Аватар профіля Теплова Вероніка Станіславівна
Виховна робота
5—12 клас, I—VI курси, дорослі та змішані

30 грн

14 лютого- «ДЕНЬ АМУРСЬКИХ ПОЧУТТІВ»

14 лютого- «ДЕНЬ АМУРСЬКИХ ПОЧУТТІВ»

116

Аватар профіля Теплова Вероніка Станіславівна
Виховна робота
1—7 клас

70 грн

“Україна - єдина країна”

“Україна - єдина країна”

1142

Аватар профіля Тулінова Ірина Олександрівна
Виховна робота
5—9 клас

50 грн

Схожі вебквести

Соціалізація інклюзивних дітей

Соціалізація інклюзивних дітей

338

Аватар профіля Шевчук Христина Юріївна
Виховна робота
5—12 клас, I—VI курси, дорослі та змішані

14 жовтня - день Українського Козацтва та день захисників та захисниць України!!!

14 жовтня - день Українського Козацтва та день захисників та захисниць України!!!

193

Аватар профіля Портнова Оксана Юріївна
Виховна робота
8—11 клас

День козацтва

День козацтва

163

Аватар профіля Нікітенко Катерина Аркадіївна
Виховна робота
6 клас

День українського козацтва

День українського козацтва

103

Аватар профіля Тітова Валентина Василівна
Виховна робота
5—6 клас

Козацька медицина

Козацька медицина

146

Аватар профіля Костенюк Лариса Василівна
Виховна робота
3—6 років, 1—12 клас та дорослі