Квест "Готичне мистецтво" допоможе узагальнити, повторити знання про мистецтво готичного стилю. І все це - у цікавій грі.
Бібліотека вебквестів
Квест "Готичне мистецтво" допоможе узагальнити, повторити знання про мистецтво готичного стилю. І все це - у цікавій грі.
По завершенню гри буде видано сертифікат
Реакція об'єктів при наведенні: Всі об'єкти неактивні, при наведенні жодним чином не виказують себе
Вітаю! Запрошую тебе в чарівний світ середньовічного мистецтва. загадковість цієї епохи захоплює багатством фарб та мереживом кам'яних споруд, надихає митців усього світу. Шукай неймовірні скарби та отримуй сертифікат за свої знання. Бажаю успіху!
Початок гри - зображення губ на картині.
Цей рівень містить 11 інтерактивних об'єктів:
1 вихід.
10 сповіщень з введенням відповіді.
Інтерактивні об’єкти на цьому рівні:
Музичний символ Середньовіччя, єдиний вид літургійного співу, який використовували в римо-католицьких церквах, назву свою отримав від імені Папи Римського Григорія Великого (бл. 540-604 рр.), який в основному систематизував і затвердив основний корпус офіційних співів Західної церкви.
Мої вітання, друже!!!! Браво! Ти справжній знавець та поціновувач мистецтва! Радію твоїм успіхам і пишаюся!
Сформуй та завантажуй сертифікат, що засвідчить твої успіхи в грі.
Термін-назва європейського стилю, що виник в епоху італійського Відродження як вираз зневаги до мистецтва тих варварських племен, які ще в V-VII ст. заселили Західну Римську імперію і з якими асоціювався в італійців останній період мистецтва Середньовіччя. Стиль вражає єдністю і цілісністю художніх проявів у всіх видах мистецтва. "Реабілітовували" його тільки романтики на початку XIX ст.
Так, правильно. Готика розвивалася в країнах, де панувала католицька церква, і під її егідою феодально-церковні основи зберігалися в ідеології та культурі епохи Готики. Готичне мистецтво залишалося переважно культовим за призначенням і релігійним за тематикою: воно було співвіднесено з вічністю, з «вищими» ірраціональними силами.
Наступне завдання тебе чекає, заховавшись у скульптурі на передньому плані.
Готичне мистецтво відображало дух свободи, притаманний мешканцям торговельних і ремісничих міст-комун. У містах знаходилися палаци аристократів, резиденції вищого духовенства, церкви, монастирі. Осередком релігійного, культурного та громадського життя того часу був міський великий християнський храм, що втілив у собі основні риси мистецтва готики - ....
Як вірно відмічено дослідниками, готика - це і кульмінація, і заперечення романського мистецтва. Вона з'явилася як би підсумком тривалої еволюції мистецтва Середньовіччя, що особливо помітно в культовій архітектурі. Готичний храм, зберігши ту ж базилікальну форму, що і в романському періоді, має нову конструкцію склепіння, основою якого є каркасна система з нервюрами.
Наступне завдання в жіночій скульптурі на задньому плані.
Зовнішня кам'яна напів-арка, що передає розпір зводу головного нефа готичного храму опорних стовпів - контрфорсам, розташованим за межами основного об'єму будівлі, тим самим зменшуючи навантаження від перекриття храму на стіни. Цю ж функцію виконували і стрілчасті арки.
Якщо в романській церкві склепіння трималися на масивних стінах, то в готичному соборі вони спиралися на арки, а ті, в свою чергу, на стовпи. Така конструкція давала можливість створювати небачені доти за висотою і шириною внутрішнього простору храми. Гігантські шпилі та вежі, портали (архітектурно оформлені входи), стрілчасті вікна й арки — весь образ собору був підпорядкований прагненню в небеса, до Бога.
Наступне завдання у бюсті.
Готичне мистецтво переважно пов'язане з містом. Міська життя породжує нові типи будівлі, насамперед цивільного призначення: біржа, митниця, суд, лікарні, склади, ринки і т.д. Складається вигляд міського муніципалітету - зазвичай це дво- або триповерхова споруда з галереєю в нижньому поверсі і з годинниковою вежею. На другому поверсі розташовувалися парадні зали, де засідали міська рада і суд, верхній поверх використовувався як підсобні приміщення.
Цілком правильно. Особлива увага приділялася сторожовій вежі ратуші (беффруа), яка була символом незалежності республіки, подібно до того як міський собор був символом добробуту громадян комуни. На площі перед собором відбувалися диспути, лекції, розігрувалися містерії.
Наступне завдання - зображення рук на дошці.
Витесаний з каменю, скульптурно оздоблений водостік, що зазвичай виконувався у вигляді голови фантастичної тварини, чудовиська, простягнутої фігури людини тощо. У Середні віки був характерним елементом романської та готичної архітектури і мав певне символічне навантаження.
Образ гаргульї був посланий одному служителю храму уві сні. Він побачив його, що спускається з небес – темний величезний силует з кігтями та крилами. Істота видала крик і розкрила свої величезні крила, закривши священика від удару блискавки. Він трактував цей сон як послання захисника від Бога на землю, який прикриватиме посланців бога на землі від нападів темних сил. Обговоривши це бачення зі старшими служителями, було вирішено поставити цей образ демона-захисника на храм із чотирьох сторін, щоб оберігав святі території від демонів та злих сил.
Молодець! Прямуй далі! Наступне завдання на мольберті.
Кругле вікно на фасаді католицького храму за готичної доби. Спершу мало простий малюнок у вигляді колеса, згодом рама значно ускладнилася й почала нагадувати пелюстки квітки. Відзначалося величезними розмірами, мереживним орнаментованим оздобленням з радіальною симетрією заповнення отвору. Інколи оздоблення збагачувалося насиченими кольоровими вітражами або доповнювалося скульптурними зображеннями людей, яких доля підносила або скидала (подібне вікно отримало назву «Колесо Фортуни»).
Колесо Фортуни широко використовувалось як алегорія у середньовічних мистецтві та літературі для допомоги у релігійних настановах. У класичних уявленнях Колесо може принести як удачу, так і невдачу, але середньовічні автори надавали перевагу лише трагічному аспекту, розмірковуючи над падінням наділених владою — з метою нагадування людям про тимчасовість земного.
Прямуємо далі - завдання у табуреті.
Заміна глухих стін величезними вікнами призвела до зникнення монументальних розписів. Фреску замінив живопис з шматків скла (а пізніше просто живопис по склу) в свинцевому обрамленні. Головна функція його - створення містичної атмосфери. Такі художні композиції у вікнах готичних соборів застосовувались не лише з естетичних міркувань, а й у зв'язку з невмінням середньовічних майстрів виплавляти якісне скло великих масштабів.
Гра світла, що проникає крізь вікна сакральної споруди, має доповнювати відчуття побожності, благоговіння створених масштабом, декором і підкресленим спрямуванням святині вгору, до неба. В поєднанні з латиномовною службою та григоріанським хоралом, готичний вітраж творив середньовічну людину — аскетичну, побожну, покірну церкві, як установі.
Наступне завдання у паперовому рулоні.
Про цей, без сумніву, найвеличніший готичний храм у Парижі, присвячений Діві Марії, матері Ісуса Христа, написано багато віршів, поем, картин, музичних творів... Серед найвідоміших - роман Віктора Гюго, дія в якому відбувається саме у цьому соборі.
Нотр-Дам де Парі відігравав ключову роль у видатних історичних подіях. І останнім часом знаменитий собор щороку приваблював 13 мільйонів відвідувачів з усього світу. 15 квітня 2019 року в Нотр-Дам-де-Парі сталася сильна пожежа, внаслідок якої обвалився шпиль та згоріло повністю дві третини даху собору.
Наступне завдання у пензлику.
У внутрішньому і, особливо, у зовнішньому оздобленні готичного собору значне місце належало скульптурі. У виборі і розміщенні сюжетів гігантські скульптурні комплекси підпорядковувались правилам, встановленим церквою. Центральний портал західного фасаду присвячувався Христу, правий – Мадонні, лівий – святому, якого особливо шанували. Хоча готика знала рельєф і постійно до нього зверталась, основним типом готичної пластики була ....
Готичні фігури сприймаються, особливо на фасадах, як елементи єдиної гігантської декоративно-монументальної композиції. Окремі статуї або статуарні групи нерозривно пов’язані з фасадною стіною або зі стовпами порталу, є ніби частинами великого багатофігурного рельєфу. В інтер’єрі скульптурні фігури, якщо їх ставили на виступаючих зі стовпів консолів, оглядались з кількох сторін. Сповнені руху, вони відрізнялись за ритмом від струнких спрямованих вгору стовпів і утверджували свою особливу пластичну виразність.
Молодець! Ти близько до успіху, не зупиняйся! Знайди наступне завдання на скатертині.
На період готики припав розквіт книжкової мініатюри. З появою світської літератури (лицарські романи та ін.) Розширилося коло ілюстрованих рукописів, також створювалися багато ілюстровані часослови і псалтирі для домашнього користування. Художники стали прагнути до більш достовірного і детального відтворення натури. Яскравими представниками готичної книжкової мініатюри є брати Лімбург, придворні мініатюристи герцога де Беррі, які створили знаменитий.....
Чудово! Молодець! Це було складне завдання, але ти впорався! Не зупиняйся, ти вже майже на фінішній прямій!
Наступне завдання на полотні у правому кутку.
Рефлексія від 16 учнів
Сподобався:
Зрозумілий:
Потрібні роз'яснення: