Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Особливості використання арттерапевтичних технік у роботі з дошкільниками
»

27.12.2020

412

2

Програма Освіта для тергромади

Останнім часом читав багато програм розвитку освіти тергромад. Стратегічних чи просто програм, але ж суть завжди одна й та сама: де ми є сьогодні і що треба зробити завтра для того, аби… Ну а стратегічна то програма чи просто річна, може дворічна, то вже як хто сформулює.

Програму рідного міста читав найбільш уважно, зрозуміло, і навіть написав зауваження, їх можна побачити при тексті програми. Але деякі пропозиції, мені здається, варто показати і колегам з інших міст чи тергромад, цілком можливо, що їм теж вони здадуться слушними. А як вийде в нас ще і обговорення, то це буде найкраще.

Отже, стартовою позицією була відома всім картинка про компетенції і вміння НУШ:

0200gewi-3a16-940x664.jpg

Зрозуміло, що в тексті миколаївської (та і всіх інших) програм НУШ згаданий на чільному місті. Але в заходах, що мали б реалізувати кілька окремих позиції цієї матриці, я помітив брак конкретики. От тепер і пропоную один додатковий напрямок роботи під назвою "Фейсбук-сторінка школи".

Зміст елементарний: треба просто записати в програмі, що запровадження Фейсбук-сторінок закладів освіти є одним з напрямків реалізації програми. Зрозуміло, що сесію для цього збирати не треба - щоб програму доповнити одним пунктом. Цілком достатньо на депутатській комісії питання розглянути і відповідне рішення (рекомендацію для закладів освіти) прийняти.

А тепер про оцінювання результатів роботи щодо запровадження тих сторінок. Це можна зробити по таких показниках:

1. Відсоток офейсбучених педагогів і батьків

… в кожній окремій школі чи закладі, а також по територіальній громаді. Зрозуміло, так же: які можуть бути сторінки, як педагоги не вміють працювати у Фейсбуці? А батьки? А хто їх має навчати як не школа? Ну, може й не навчати, нехай навчаються самі, а залучати до шкільних форумів. Діалог, партнерство – це ж фундамент НУШ.

2. Відсоток володіння друком наосліп

Тут по педагогах і учнях випускного класу. В школах і по громаді. Не так очевидно, правда? Ну треба на цю тему ще подумати, я зараз тільки пропоную.

Чому при багатьох і багатьох повідомленнях ми бачимо лайки, і багато лайків, а вербально мало хто щось додасть. І що вже казати про дискусію, як можна двома пальцями щось натицькати щодо серйозних питань розвитку освіти? То треба навчатись. Протягом життя. І, знаєте, там, де вчитель вміє, там і діти будуть вміти. А там, де не вміє…

3. Рейтинг самооцінки шкільної сторінки

Тут увага: буде незвична технологія.

Взявши за основу порівняння деяку сторінку-прототип, члени шкільної спільноти оцінюють свою власну у відсотку наближення чи перевищення її якості. Так, якості, не кількості форумів, повідомлень, лайків чи ще чогось вимірюваного. Саме якості, що є виключно суб'єктивною оцінкою кожного конкретного члена колективу. Ну і, зрозуміло, аргументація. Пояснення, чому саме така оцінка. Може і дискусія, але ж тут йдеться про смаки, то про що дискутувати? А це побачимо, коли спробуємо: вийде в нас дискусія чи ні?

В перший рік реалізації проекту за основу порівнянь береться навчальна сторінка, а на другий вже та сторінка в межах тергромади, що оцінила себе минулого року найвище. Самих себе об'явити лідерами? Без журі? Так. Треба виявити відповідальність, реалістичність. Хіба це не професійна компетенція педагогів – оцінювання? А самооцінювання? Так і дітей же треба цього навчати, практично, громадянське виховання в чому полягає?

До речі, йдеться про сторінку школи, а департаменти, управління чи відділи освіти теж мали б запровадити свої сторінки, так же? Ну в кого ще нема, в декого, я знаю, є. Звісно, тергромадам, що мають відділ освіти з двох фахівців, це, мабуть, не треба, вони можуть розміститись на сторінці власне ОТГ, але в містах, більших чи менших, сторінка освітянським менеджерам не завадить. Порівнювати їм не буде з чим, надто різні міста, але мати сторінку як таку варто, я думаю. Ну просто, щоб розмовляти зі школами однією мовою, діджиталізованою, дарма вона там українська чи російська. Ну і відсоток офейсбучених фахівців підрозділу теж варто показати школам. І кількість тих, хто вже навчивсь друкувати професійно. Це ж управлінці, їм така компетенція дуже допоможе. Зокрема писати програми розвитку освіти на більш професійному рівні.

Отака проста ідея. Чого вона не звучить в затверджених програмах, що їх я читав?

Інші публікації цього автора
Індекс "Півдороги"
27 грудня 2020
679

Програма Освіта для тергромади

27 грудня 2020
412
Сайт? На три
27 грудня 2020
41
Сайт? На два
27 грудня 2020
184