Журналісти "Всеосвіти" долучилися до ініціативи ЮНЕСКО у проведенні Міжнародного Дня Світла

В рамках святкування Міжнародного Дня Світла в Україні журналісти "Всеосвіти" провели відкритий урок для учнів 3-го класу.

У нашому житті є речі, які дуже важливі для нашого існування, а також для існування всього живого, що є на Землі. Наприклад, промінчики сонця зігрівають нас у теплу пору року, без тепла не проростає насіння, без денного світла у нас не виходили б чудові фотографії. “Фотографія” у перекладі з грецької означає “писати світлом”. А хіба могли б ми спокійно переходити вулиці, якби вони не були освітлені ліхтарями? 


Окрім сонячного світла, людина використовує штучні джерела, щоб створити комфортні умови для навчання, роботи та відпочинку. Технології освітлення стрімко розвиваються, тож ми можемо оформити свою кімнату чи робоче місце досить оригінально.  

2015 рік ЮНЕСКО проголосила Міжнародним роком світла і світлових технологій

Захід був проведений понад 13 тисяч разів в 147 країнах світу. Після успішного проведення Міжнародного року світла, стало зрозуміло, що проголошення Міжнародного Дня Світла забезпечить в подальшому безперервний розвиток та підняття ролі науки та техніки, популяризуватиме їх серед молоді, стимулюватиме розвиток освіти та вдосконалюватиме якість життя у всьому світі. Тож Міжнародний День Світла відзначається 16 травня. 

 Джерело: International Day of Light

Компанія «Всеосвіта» долучилася до святкування Міжнародного Дня Світла в Україні. Разом з колегою ми вирішили розказати школярам про цей важливий день. До відкритого уроку ми готувались ретельно, шукали актуальну та цікаву інформацію, створили презентацію, роздрукували яскраві картинки та підготували матеріали для проведення експериментів.

У піднесеному настрої ми вирушили до середньої загальноосвітньої школи №72 м. Києва. Навчальний заклад розташований на зеленій галявині посеред квітучих дерев. Ми з колегою увійшли до просторого холу і відразу звернули увагу на велику кількість зелених рослин. Горщики з квітами стояли біля великих вікон, крізь які лилося сонячне світло. На стінах висіли великі, інформаційні стенди, на яких, зазвичай, вказують актуальну інформацію про школу чи шкільні події. Привітна жіночка, ймовірно, чергова у школі, зорієнтувала нас, куди потрібно йти, щоб потрапити до кабінету директорки. Світлана Василівна була на своєму робочому місці, усміхаючись, вона привіталась з нами:

  – Доброго дня! Зараз я відведу вас до третьокласників, - і разом з директоркою ми пішли до класу.

Вчителька і учні вже чекали нашої появи в кабінеті. Діти звернули на нас увагу, почали усміхатися і розглядати наше обладнання. Хтось із школярів прошепотів на вухо іншому, що в них братимуть інтерв’ю. Їхні підручники, зошити та інше шкільне приладдя охайно лежало на парті, а рюкзаки висіли на гачках. Біля дошки знаходився фліпчарт (дошка з кріпленням для аркушів або блоку паперу), роздруковані правила з української мови та нагадування про фізичні величини та їхні вимірювання. Поки ми з колегою готувалися до відкритого уроку, учні зацікавлено спостерігали за нашими діями, їм кортіло дізнатись, хто ми і навіщо тут. Пролунав дзвоник, і вчителька познайомила нас з класом:

 – Діти, у нашому класі гості. Сьогодні вони проведуть для вас відкритий урок, - повідомила вчителька. 

 – Доброго дня, діти! - привіталися ми. У відповідь почули гучне «Добрий день».

 – А чи знаєте ви, без чого неможливе життя на Землі? - запитуємо у дітей.

Ми не сумнівались, що учні називатимуть правильні варіанти: вода, енергія, повітря, їжа, сонце. Безліч піднятих рук і відповідей свідчило про те, що фантазія дітей нескінченна.

 – Сьогодні ми будемо говорити про Світло. Ми з вами стали практично першими школярами в Україні, хто долучився до святкування Міжнародного Дня Світла, - повідомляю я учням.

Протягом уроку ми обговорювали джерела світла, вивчали темні місця планети, куди сонячне проміння не проникає, з’ясовували відповідь на цікаві питання: «Навіщо піратам пов’язка на очі?». Тут думки юних знавців розділились: пролунала відповідь, що так вони точніше стріляють, що це дуже модно, це їхня «візитівка»,  і, звичайно ж, пірати з одним оком краще бачили ворогів. Не секрет, що людське око чутливе до сонячного світла, а в трюмах корабля було дуже темно. Щоб не витрачати час на звикання до зміни освітлення, одне око пірати та моряки тримали в постійній темряві, а спускаючись до трюму, відкривали його і відразу добре бачили. Та чи насправді так було, ніхто не знає.

Також зі школярами ми говорили про ультрафіолетове випромінювання, і з’ясовували, чи шкідливе воно для людини:

 – У великій кількості воно шкідливе, - відповідали учні.

 – Так, а у невеликій – він активізує вироблення вітаміну D, - пояснювали ми дітям.

Наприкінці уроку ми підготували для учнів приємний сюрприз: експерименти з оптичними ілюзіями. Ми повідомили школярам, що зараз кожний зможе відчути себе вченим і відкрити декілька секретів Всесвіту. Неймовірно зрадівши, діти оточили нас біля парти, на якій лежали необхідні компоненти для експериментів.

 – Зараз ми з вами станемо свідками незвичайного явища, ми побачимо, як олівець у воді «переломлюється», а стрілочки міняють свій напрямок, - розповідаємо ми з колегою. 

Ми дістали склянку, олівець та зелену рідину в пробірці. Найбільшу увагу учнів привернула рідина зеленого кольору. Вони висловили думку про те, що це якесь «магічне зілля». Хтось із школярів вигукнув, що це «рідке мило». Та хіба усі секрети потрібно розкривати відразу? Ми трішки заінтригували їх, але потім сказали правду: це «мийний засіб».

Перший експеримент був присвячений темі заломлення світла. У склянку ми налили звичайної води і поклали олівець. Учні з різних ракурсів розглядали положення олівця і помітили, що він виглядає так, немов зламався. Після цього був експеримент із віддзеркаленням світла. На папері ми намалювали стрілочки, які дивились в однакові сторони. На відстані витягнутої руки ми поклали папір у такому положенні, щоб стрілочки можна було розглянути з іншої сторони крізь склянку з водою. Під час проведення експерименту учні побачили, що стрілочки «дивились» в іншу сторону. Спочатку вони були повернуті вправо, та якщо поглянути на них крізь склянку з водою, то стрілочки повернуті вліво. Учні по черзі підходили та дивились крізь склянку. Кожен дослід має пояснення з наукової точки зору, але простою, доступною для розуміння мовою. Гадаю, що учні пишалися собою. Наука – це цікава річ, і варто нею займатися.

Наприкінці уроку ми підсумували вивчений матеріал:

 1. Сонце білого кольору;

 2. Джерела світла є штучні та природні;

 3. Світло – це електромагнітні хвилі;

 4. Світло впливає на нашу життєдіяльність;

 5. Маріанська западина – найглибше місце на Землі, куди не проникає сонячне світло;

 6. Ультрафіолетове випромінювання у великій кількості шкідливе, а у невеликій сприяє виробленню вітаміну D.

Ми хотіли віддячити дітям за їхню старанність, за те, що вони продемонстрували високий рівень знань. Тож на них чекав ще один приємний сюрприз, який викликав справжній подив на обличчях юних дослідників. За активну участь у Міжнародному Дні Світла ми кожному вручили яскраву Грамоту від «Всеосвіти». Було зрозуміло, що вони не очікували отримати нагороди, адже їхні обличчя світились радісною усмішкою, а гучні аплодисменти пролунали на весь клас.

Незважаючи на юний вік, діти усвідомлюють, що світло відіграє важливу роль у нашому житті. Ми отримали насолоду від спілкування з маленькими школярами. Хоча і на мить, але ми відчули на собі, що вчителем бути не легко, проте дуже цікаво. Учні пообіцяли, що проведуть декілька експериментів вдома та у класі, а ми з нетерпінням чекатимемо на результати.

Ми неймовірно щасливі, що стали частиною важливого та масштабного свята і розділили цю радість зі школярами! Ми побачили «світло в душі кожної дитини», вони запалили наші серця, і ми готові рухатись уперед.

Той, хто приносить світло в життя інших людей, і сам не залишається в тіні (Джеймс Метью Баррі).

Використання статей порталу «Всеосвіта» дозволяється за умови прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на ці статті у першому абзаці. Назва порталу «Всеосвіта» має згадуватися обов'язково. У разі невиконання цих вимог, питання автоматично передаватиметься до юридичного відділу.

Видавництво «Всеосвіта» є незалежним, офіційно зареєстрованим ЗМІ. Ми не підтримуємо жодну політичну партію. Головна мета – прозоре та різнобічне висвітлення усіх подій, що відбуваються у сфері освіти.

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.