Новини
125
29 квітня 2020 о 20:08

Як раніше вже не буде: Сергій Горбачов розповів про проблеми та наслідки дистанційного навчання

Дистанційна форма навчання не замінить очну – освітній омбудсмен.

Освітній омбудсмен Сергій Горбачов розповів під час онлайн-конференції до чого призвела дистанційна форма навчання та які зміни очікуються в системі освіти.

Наразі ми маємо справу з кількома потужними тендеціями. Активізується приватно-державне партнерство. Але в той же час існує величезний цифровий розрив, що призводить до нерівного доступу до освіти. І цей цифровий розрив – критично важливий, –  зазначив Сергій Горбачов.

Він запевнив – сподівання на повернення «старих добрих часів» марні. І хоч карантин буде послаблено, а діти повернуться до школи, і вчителі, і учні, і сама система вже буде іншою.

Будь-яка криза є стимулом для можливостей. Пандемія та обмежувальні заходи підштовхнули освіту до стрімкого розвитку.  Коли ми багато років розповідали вчителям про те, що треба змінюватися, опановувати нові методи, змінювати підходи, наші слова не знаходили жодного відгуку. Бо навіщо чомусь навчатися, коли і так все добре? І тільки криза змусила нас відійти від стандартів та вчитися новому, –  сказав Сергій Горбачов.

За його спостереженнями, вчителі наразі перебувають не в найкращому психоемоційному стані.

Ми опинилися в невизначеності, в ситуації зламу традиційних моделей. Як наслідок – маємо емоційне вигорання. Вчителям урізають зарплати, примусово відправляють у відпустки, змушують прибирати територію школи або навіть місцевого кладовища. І ми не маємо нормативної бази, як діти в таких ситуаціях.

Які групи проблеми зафіксувала служба освітнього омбудсмена?

Організаційні та навчальні, а це:

  • відсутність розкладу
  • онлайн-транляції та комунації через різні платформи
  • діти не розуміють нові теми без пояснення
  • невідповідний обсяг завдань і онлайн-уроків
  • відсутній контролю за виконанням завдань та оцінювання
  • нудні, застарілі та незрозумілі програми та підручники
  • батьки не мають достатньо знань, щоб допомогти дітям

Психоемоційні проблеми:

  • низька мотивація до навчання
  • надмірне навантаження
  • нестача живого спілкування із вчителем та ровесниками
  • несприйняття дистанційного навчання як такого
  • зростання рівня агресії та нетерпимості у суспільстві

А також технічні проблеми.

Що з цим робити?

  • інтегрувати цифрові методи навчання у всі предмети
  • запустити платформу дистанційної освіти
  • створити центр технічної допомоги у сфері освіти
  • оновити освітнє законодавство про дистанційну освіту
  • навчати педагогів технологіям дистанційного навчання

Також освітній омбудсмен додав, що навіть попри стрімкі зміни в освіті, дистанційна форма навчання не зможе замінити очну. 

Для вчителя робота з дітьми – це певне покликання і певний життєвий виклик. Тому завжди потрібно бачити дитячі очі, обличчя, їхні посмішки, без цього освіти не буде. Звичайно, освіта зміниться, буть змішані форми навчання, але особистий контакт буде зажди, без цього освіта не може бути, – підсумував Сергій Горбачов.

Вас також може зацікавити: Ваші "клітинки" - це знущання над дітьми: батьки закликають МОН зняти вимоги до оформлення зошитів

Всеосвіта – незалежне ЗМІ, що працює для вас та заради вас. Матеріали, які ми публікуємо, завжди вчасні, об’єктивні та перевірені. Наш проєкт існує завдяки вам

Підтримати нас можна по-різному. Ваші вподобання, поширення , коментарі дозволяють іншим людям дізнатися важливу інформацію, а замовлення брендованої продукції та електронних товарів допомагає нам інвестувати у розвиток новітнього українськомовного контенту.

Поширити
матеріал:

Використання статей порталу «Всеосвіта» дозволяється за умови прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на ці статті у першому абзаці. Назва порталу «Всеосвіта» має згадуватися обов'язково. У разі невиконання цих вимог, питання автоматично передаватиметься до юридичного відділу.