Статті
5320
20 липня 14:59

Вдалий старт у навчальному році – можливий: підбірка вчительських секретів

Як опанувати свої емоції та хвилювання? Де знайти терпіння? Як утримати увагу малечі бодай на 10 хвилин? Занотовуйте поради й впевнено рушайте до кабінету!

Перший клас – це зворушливий момент як для батьків та учнів, так і для педагога, скільки б років стажу він не мав. Звісно, досвідченому вчителю легше підлаштуватись під ту чи ту ситуацію, особливо коли відбувається новий набір учнів, але не так швидко набуваються ці вміння. До того ж кожен наступний клас не схожий на попередній.

Найголовніше – це зрозуміти, що складним буде не перший навчальний тиждень, а перші пів року. Адже дітям необхідний час на адаптацію. Нове приміщення, оточення, друзі, перший вчитель, врешті-решт – нова шкільна парта. Все це аж ніяк не допомагає концентруватись.

  • Знайомство з учнями. Приділіть цьому етапу належну увагу, проведіть його у форматі гри. Наприклад, пограйте у «Павутинку»: учні передають клубочок з нитками одне одному, розповідають про себе, а згодом спостерігають за реальною павутиною між ними. Вчитель може емоційно підкреслити таку роботу: «Дітки, погляньте, які ми молодці, гуртом створили павутинку, яка поєднує всіх нас! Потрібно завжди підтримувати, надихати та захищати одне одного впродовж довгих років спільного навчання».

  • Для зручності доречно використовувати бейджі з написаними іменами учнів та прикріпити їх до одягу дитини.

! Обов’язково проведіть інструктаж. Не дозволяйте самостійно знімати чи одягати бейдж, це допоможе уникнути неприємностей з булавкою.

  • Правило, яке актуальне у всі часи та з усіма класами – ніколи не починайте урок, доки учні не заспокояться після перерви та у класі не настане тиша. Поясніть учням, що вам важко розмовляти, коли хтось говорить.

  • Якщо під час уроку діти стомилися і почали шепотіти, ніколи не намагайтесь переговорити учнів. Запропонуйте інший вид діяльності, зробіть фізкультхвилинку, пальчикову гімнастику. Ще один дієвий спосіб – почати говорити пошепки. Діти моментально реагують на зміну у вашому мовленні та затихають, намагаючись дослухатись до розповіді.

  • У першому класі цілком нормально, коли один учень починає плакати за батьками, й до нього «підключається» ще хтось. Спиніться, допоможіть дитині емоційно. Скажіть, що розумієте його/її почуття, що сумувати за батьками зараз – нормально, і що скоро вони зустрінуться знов.

  • Другий навчальний день приділіть екскурсії школою. Поділіть дітей на пари і покажіть поверхи та необхідні для учнів приміщення: буфет, туалет, спортивну залу. Не буде зайвим звернути увагу на місця підвищеної небезпеки (якщо такі у школі є). Проговоріть правила безпечного поводження під час перерв.

  • Обговоріть зрозумілі для учнів правила поведінки у класі. Наприклад, як сигналізувати, коли треба до вбиральні, чи потрібно питати дозволу попити води тощо.

  • У перший тиждень намагайтесь дати можливість висловитися всім учням. Навіть якщо дитина відхилилась від теми, або не відповідає на поставлене запитання, спочатку вислухайте, а потім прокоментуйте. Одні учні мріють про увагу дорослого і тому відповідають недоречно, а інші – емоційні та хочуть розділити з учителем щастя від нової гри.

  • Коли закінчуються уроки й учні швидко біжать до батьків, не поспішайте повертатись у кабінет. Приділіть увагу й дорослим, скажіть два-три слова про кожну дитину. (До прикладу, який був настрій, поведінка, активність, емоційність, комунікація з іншими тощо). Лише уявіть, як радіють цим словам батьки – вони розповідають бабусям та дідусям, рідним та близьким про найменші успіхи своєї дитини.

  • Не сваріть себе за те, що не встигатимете робити все заплановане. Це просто нереально. Звісно, намагатись встигнути за графіком потрібно, але якщо є об’єктивні причини, то докори сумління вам не допоможуть.

  • Не поспішайте якомога швидше виконати програму «максимум». Перепитуйте у дітей, хто що не зрозумів, хто не знайшов необхідне приладдя, зошит, ручку. Після кожного етапу роботи уточнюйте: «Всі встигли домалювати/дописати/виконати завдання?», і якщо учні погоджуються, продовжуйте працювати далі.

І, звісно ж, більше посміхайтесь! За нагоди – щедро хваліть учнів, радійте успіхам кожної дитини з усього серця, любіть те, чим займаєтесь, та творіть новий навчальний день із задоволенням!

Вас також можуть зацікавити такі матеріали: Без сварок і образ: як розсадити учнів у класі за 10 хвилин

Всеосвіта – незалежне ЗМІ, що працює для вас та заради вас. Матеріали, які ми публікуємо, завжди вчасні, об’єктивні та перевірені. Наш проєкт існує завдяки вам

Підтримати нас можна по-різному. Ваші вподобання, поширення , коментарі дозволяють іншим людям дізнатися важливу інформацію, а замовлення брендованої продукції та електронних товарів допомагає нам інвестувати у розвиток новітнього українськомовного контенту.

Поширити
матеріал:

Використання статей порталу «Всеосвіта» дозволяється за умови прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на ці статті у першому абзаці. Назва порталу «Всеосвіта» має згадуватися обов'язково. У разі невиконання цих вимог, питання автоматично передаватиметься до юридичного відділу.