+ Додати матерiал
і отримати
безкоштовне
свідоцтво
! В а ж л и в о

Складаємо інструкцію з діловодства у школі: практичні поради

Спікерка онлайн-вебінару розповідає про інструкцію з діловодства у закладах освіти.

Інструкція з діловодства ЗЗСО – основний документ, що встановлює єдині вимоги щодо документування управлінської інформації та організації роботи з документами у закладі. Як працювати з інструкцією та про особливості її застосування в закладах освіти розповідає Інна Юрченко, методистка відділу управління закладами освіти Комунального навчального закладу Київської обласної ради «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів», старша викладачка кафедри педагогіки, психології та менеджменту освіти.

Пані Інна має дві вищі освіти – юридичну і педагогічну (учитель історії та правознавства). Вона постійно надає нормативно-правові роз'яснення керівникам закладів освіти щодо застосування освітнього, трудового, адміністративного законодавства тощо. Проводить лекції, семінари-практикуми. 


Регулювання будь-якого питання починається із вивчення нормативно-правового забезпечення. З усіма законами можна ознайомитись на офіційному сайті Верховної Ради України: https://rada.gov.ua/

Наказ МОН від 25 червня 2018 року №676 «Про затвердження Інструкції з діловодства у закладах загальної середньої освіти» є типовим і він дозволяє закладам загальної середньої освіти створювати власні інструкції з діловодства. 

Під час отримання інструкцій з діловодства перші управлінські дії повинні заключатися в тому, щоб кожен керівник створив наказ «Про розроблення проєкту Інструкцій з діловодства закладу та Положення про експертну комісію закладу». Створюючи цей наказ кожен керівник має створити робочу групу, визначити їх у часі, щоб вони створили проєкти цієї Інструкції і положення. Експертна комісія в закладі освіти створюється на постійній діючій основі.

Зразок наказу організаційно-розпорядчого документу закладу загальної середньої освіти, яким затверджується інструкція діловодства. Виділений текст червоним кольором потрібно змінити відповідно до кожної школи. 

У преамбулі до наказу я посилаюсь до пункту 5 статті 43 ЗУ «Про загальну середню освіту», в якому зазначено, що організацію діловодства і фінансово-господарської діяльності у закладі освіти покладено на керівника закладу. Також ми посилаємось на наказ МОН від 25 червня 2018 року №676 «Про затвердження Інструкції з діловодства для закладів загальної середньої освіти», наказ МОН №3 жовтня 2018 року №1/9-596 щодо застосування окремих положень Інструкцій з діловодства у закладах загальної середньої освіти.

Розпорядча частина наказу:

1. Затвердити інструкцію з діловодства.

2. Визначити посадову особу, яка відповідатиме за організацію діловодства закладів. Така особа має організувати забезпечення реалізації змісту інструкції, знайти способи навчання всіх працівників закладу освіти. Інструкція має бути доступна на сайті закладу.

3. Ввести в дію Інструкцію з діловодства закладу. 

Зверніть увагу! Відповідальність за організацію діловодства у закладі покладено на заступника директора з навчально-виховної роботи.

Інструкція з діловодства

Інструкція встановлює єдині вимоги, які мають бути забезпечені в стінах закладу освіти. Відповідальність за виконання покладено виключно на керівника закладу. Державний нагляд (контроль) за виконання вимог цієї Інструкції здійснює Державна служба якості освіти та її територіальні органи, яким підпорядкований заклад.

Структура – документування управлінської інформації

Якщо ви працювали з цією інструкцією, то пам’ятаєте, які документи мають бути створені у закладі освіти. У вас було посилання на те, що потрібно користуватися уніфікованою системою документів, які створені в Україні. Це розділ 3 Державного класифікатора управлінської документації ДК 010-98. Додаток 3 визначає його зміст.

Організаційно-розпорядча документація закладу поділяється на три групи:

Оформлення реквізитів

В Інструкції є посилання на наказ 2003 року, який встановлює єдині вимоги зразків для всіх підприємств, організацій тощо.

Грифи затвердження

Складові грифи затвердження, погодження і адресату мають містити 1,5 інтервал між складовими елементами цього грифу.

Елементи:

1. Затверджую.

2. Назва закладу.

3. Підпис, ПІБ директора.

4. Дата.

Види наказів

У сучасному закладі освіти має бути 5 видів наказів, тобто 5 журналів реєстрації наказів. У закладах можуть використовуватися такі бланки документів:

  • Загальний бланк для створення різних видів документів (без зазначення у бланку назви виду документа)
  • Бланк листа
  • Бланк наказу

                           загальний бланк                                                                                   бланк лист

                                                                                          бланк наказу

Для того, щоб отримати більш детальну інформацію щодо організації діловодства в школі, перегляньте онлайн-вебінар Інни Юрченко. Після перегляду у вас є можливість замовити Свідоцтво, пройти тестування та отримати презентацію спікерки.  

З цієї теми вас також зацікавить вебінар Литвиненка Івана – співзасновника та директора проєкту «Всеосвіта» на тему: Всеосвіта на допомогу вчителю. 

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись