Взяти участь
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень 2.0».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд

Проект «Не смійся з мене»

Про посібник, що стане щитом проти булінгу. Як перемогти цькування?

Про проблему булінгу почали говорити уголос зовсім нещодавно. Однак, саме це явище, що характеризується небажаною агресивною поведінкою дітей шкільного віку, не є чимось новим.

Минулоріч, дитячий фонд ООН – UNICEF провів дослідження в Україні серед дітей 11-17 років, яке продемонструвало зовсім невтішні результати. Тільки вдумайтесь, 67% українських дітей стикалися з проблемою булінгу протягом останніх 3 місяців, 24% дітей стали жертвами булінгу. Але найсумніший показник – кількість тих дітей, які нікому не розповідали про знущання над ними, який склав 48%.

Діти часто не знають, як самостійно розв'язати певні проблеми. Проблема булінгу – не виняток. Для дорослих дуже важливо вміти попередити або належним чином відреагувати на булінг, з яким стикаються діти. Вони мають бути уважними, спілкуватися та підтримувати дітлахів, – підкреслила Джованна Барберіс, голова представництва UNICEF в Україні.

За даними звіту UNICEF, внутрішньо переміщені діти є більш вразливими до різних форм насильства, пов'язаного з конфліктом. Це впливає на їхню соціальну поведінку. Економічні труднощі також опосередковано підвищують ризики булінгу та загрожують соціальній інтеграції таких дітей.

В інституті зазначають, що у 2016 році в Україні від самогубств загинули 115 дітей. До прикладу, у 2015 році цей показнив сягав 148 осіб. Експерти звертають увагу на те, що тенденція до скорочення кількості самогубств спричинена зниженням народжуваності та зменшенням території, підконтрольної Києву, де зараз не ведеться офіційна статистика та до якої соціологи не мають доступу.

Вчені Всесвітньої організації охорони здоров’я вказують також на медичні наслідки впливу булінгу. Знущання над дітьми призводять до:

  • соматичних наслідків – таких як головний біль, біль у спині та животі;
  • психологічних розладів (депресія, поганий настрій, нервозність, почуття самотності й думки про суїцид);
  • психологічної дезадаптації – неспроможність сформуватись повноцінному індивіду, який би відповідав вимогам суспільства;
  • розвитку стійких моделей асоціальної поведінки, серед яких – агресія, насильство;
  • поширення алкоголізму та наркоманії через замовчування випадків насилля.

Боротися з проблемою булінгу, однозначно, необхідно. Проте, робити це краще неагресивним способом, оскільки експансія у цьому випадку призведе до загострення проблеми. Зовсім нещодавно ми опублікували новину про запуск інформаційної кампанії #СтопБулінг для дітей та їхніх батьків, ініціаторами якої стали Міністерство юстиції України та Міжнародний фонд «Відродження». Сьогодні ж розповімо про посібник, створений для педагогів, які також усвідомлюють усю важливість вирішення цієї проблеми.

«Не смійся з мене» – це довідник для профілактики булінгу та підняття рівня обізнаності серед дітей і дорослих про проблему цькування і її наслідки. Посібник авторства Лори Паркер Роерден спрямований на формування атмосфери уваги, співчуття і співпраці у класі. Проект націлений на створення образу досконалого навчального процесу з небайдужими учасниками, де клас набуває таких умінь:

  • доречне вираження почуттів;
  • увага, співчуття і співпраця;
  • творче вирішення конфліктних ситуацій;
  • усвідомлення і прийняття відмінностей.

Цей проект – результат плідної співпраці провідних організацій, що займаються дослідженням проблеми етичного виховання, вирішення конфліктів та девіантної поведінки.

Завантажити посібник «Не смійся з мене»

Разом ми зможемо подолати проблему цькування дітей, якщо будемо більш справедливими та уважними до почуттів нашого оточення. Вкрай важливо пильнувати стан дитини, щоб вчасно зреагувати на прояви булінгу. Окрім того, краще відмовитись від будь-яких проявів агресії, аби діти не наслідували таку поведінку.

Батькам фахівці радять перейматися проблемами власних дітей – це допоможе їм самим розповісти про негаразди в класі. Краще замість стандартних запитань у стилі «як справи?» розповісти дитині про своє життя, формуючи таким чином більш довірчі стосунки. Окрім того, потрібно подолати стереотип, що розказати про несправедливі чи неправомірні дії – це стукацтво. Дитина має чітко розуміти, чим відрізняються повідомлення про злочин та наклеп (надання неправдивої інформації).

Посилання на офіційний сайт НУШ: http://nus.org.ua

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти