і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
Взяти участь

Популярна фізика: вчитель з Одеси створив онлайн-курс

Вчитель з фізики - Павло Віктор, протягом трьох років знімав уроки та публікував на YouTube. На даний момент він записав 473 відеоуроків.

Наше життя нерозривно пов’яне з Інтернетом. Ми щодня публікуємо у соціальних мережах фотографії, новини, ділимось враженнями з фантастичної поїздки. Ми маємо унікальну можливість ділитися знаннями, презентувати власні доробки, обмінюватися думками, спілкуватися з усім світом. Окрім популярних мереж Facebook, Telegram, WatsApp, Instagram найбільшою популярністю користується YouTube. Незважаючи на велику кількість різноманітних відео, тут можна знайти корисну інформацію, наприклад онлайн-курс з фізики одеського вчителя, який працює у Рішельєвському ліцеї. Це неймовірна історія успіху викладача, який своїм прикладом надихає тисячі учнів з усього світу. Протягом трьох років Павло Віктор робив трансляції у прямому ефірі на YouTube. Курс фізика є одним з найповніших і доступних в Інтернеті. Він охоплює теми програми з 9 по 11 класи від «Механіки» до «Фізики ядра», а також є обрані теми для 7-8 класів.

Його уроки стали настільки популярні, що тепер на каналі понад 60 тисяч підписників, а під відео щодня з’являються вдячні коментарі користувачів. Окрім позитивних відгуків, учні задають цікаві питання і щоб відповісти кожному, кожного дня вчитель витрачає близько години часу.

Іноді діти в коментарях залишають такі питання, над якими потрібно добре подумати, перш ніж дати відповідь. Це надихає мене, тому що цікаві осмислені питання дають “їжу” для роздумів, - заявив Віктор (Пер.авт.).

Курс Павла Віктора дивляться учні з Казахстану, Білорусі, Німеччини та з інших країн.

Що цікаво, якщо подивитися за віковими категоріями, серед глядачів найбільше не школярів, а студентів - молодих людей 18-24 років. Є і глядачі старшого покоління. Мабуть, вчителі. Напевно, вони використовують це для підготовки до уроків, - поділився Павло Андрійович в коментарі AIN.UA.

Початок діяльності на YouTube

Ідея транслювати уроки виникла спонтанно. Коли учні захворіли, вони попросили Павла Андрійовича включити Skype, щоб віртуально бути присутніми на уроці. Вчитель погодився і провів кілька таких уроків, які транслювались на одному каналі і лише для одного учня.

Доводилося тягати за собою комп'ютер, щоб показати праву частину дошки, ліву частину дошки, а якість зображення там невисока, - згадує викладач.

Так з'явилися перші форми дистанційного навчання. Після цього в ліцеї було кілька карантинів. Для вивчення фізики важливо не переривати цей процес, тому що викладачу буде тяжко розповісти пропущений матеріал у короткі строки. Тому Павло Андрійович спробував знімати уроки на відео і публікувати в Інтернеті.

Для цього потрібно було придбати обладнання, щоб відео було у хорошій якості. Завдяки підтримці адміністрації Рішельєвскього ліцею та батьків вдалося встановити дві відеокамери (одна для загального плану, друга для демонстрації дрібних предметів, сторінок підручника або великим планом графіків на дошці). Також є відеомікшер, потужний комп’ютер та швидкий Інтернет.

З'явилася можливість транслювати уроки в реальному часі прямо на YouTube, а там вони записуються. Спробували, вийшло, ніби сподобалося. Тоді я вирішив записувати всі уроки поспіль, - розповів учитель.

Ідея Павлу Андрійовичу сподобалась, адже це дійсно зручний спосіб донести дітям інфомацію. Та насправді, це тяжка праця з якою стикається вчитель кожен день. Підготовка до лекцій, щоденні трансляції, відповідь на коментарі займають багато часу. Та зупинятись на досягнутому вчитель не збирається. За словами Павла Віктора, провівши останню трансляцію курсу для старшої школи він відчув полегшення. Однак незабаром відчув спустошеність.

Так буває після великого і тривалого походу на байдарках, коли хочеться швидше дістатися до теплого і затишного будинку. Але переступивши поріг, починаєш сумувати за своєю природою, туристичним драйвом, екстримом, пригодами, - коментує викладач.

Сьогодні він завершує запису уроків для 7 класу, а потім планує розпочати для 8 класу.

Це напружена робота, насправді, вона вимотує. Але якщо ти вже почав знімати, треба показати побільше. Вкласти максимум демонстрацій і змісту, все те, що зазвичай ти з економії часу міг не розповідати, - каже Павло Андрійович.

Після феномального успіху з трансляціми з фізики, адміністрація ліцею вирішила розробити курси дистанційного навчання й з інших предметів. Тож вже є курси з української мови та математики.

Павло Віктор вважає, що онлайн-курси стали успішними завдяки тому, що його відеоуроки “живі”. 

Чому у мене вийшло? Я просто вів уроки, я не йшов спеціально ні на яку студію, моїх відео не торкнувся монтажер. Це просто ефір. І в цьому криється дві переваги: по-перше, це найменш напружений і реальний процес, по-друге, це живий урок, і у глядачів виникає ефект присутності. До дошки виходять діти, спілкуються з викладачем, і виходить, ти ніби ще один учень в класі, - пояснив він. Нещодавно я читав відгуки і зрозумів, що величезна перевага в тому, що це - живі уроки. Тому вони краще сприймаються, ніж спресований 10-хвилинний ролик, який містить матеріал уроку. Це більш природно.

Таким чином талановитий викладач захочує учнів до вивчення фізики, адже ця наука – це не лише незрозмулі формули, а й можливість дізнатись, як влаштовано цей світ. Курс Павла Віктора допомогає людям по-новому поглянути на фізику, полюбити цей складний предмет. Бажаємо успіху креативному фізику! Саме такі вчителі творять майбутнє і навчають розумне покоління! 

Фотоматеріал взятий з офіційного сайту AIN. ua

Посилання на AIN.ua: https://ain.ua/

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти