Зараз в ефірі:
Вебінар:
«
Ситуація успіху: основні поняття, сутність, технологічні аспекти, інклюзивна практика
»
Взяти участь Всі події
Новини
113
1 лютого 2020 о 15:41

Освітні субвенції витрачено на неякісні меблі

Рахункова палата провела аудит ефективності використання коштів, виділених на Нову українську школу. Та, як виявилося, більшість закуплених меблів та дидактичних матеріалів – неякісні.

Фахівці Рахункової палати перевірили 127 шкіл в дев’яти регіонах. Протягом 2018 року та 9 місяців 2019 року на впровадження #НУШ було виділено 2 млрд 279 млн гривень. З цих грошей використали лише 80%. Зокрема, 36% пішло на придбання необхідних меблів для класів та дидактичних матеріалів, 18% - на придбання комп’ютерного обладнання, 10% - на підготовку тренерів-педагогів, супервізорів, проведення супервізії та підвищення кваліфікації педагогічних працівників.

Ледь не найбільша проблема доцільного використання коштів виявилася саме в придбанні необхідних меблів для перших класів НУШ. Аудитори зазначили, що більшість із закуплених меблів – неякісні. Ба більше, деякі з них ще й не зовсім безпечні. За вимогами, кожний клас повинен мати комплект меблів не менше двох ростових груп, з трьома кутами нахилу, відсутності гострих кутів тощо. Проте у 21 з 29 перевірених об’єктів не було сертифікації якості та виявлена невідповідність нормам і стандартам.

Ба більше, необхідні за вимогами НУШ меблі інколи неможливо навіть втулити в класну кімнату, бо класи переповнені. На початок 2018/2019 навчального року в 13% перших класів вчилося більше дітей, ніж потрібно для комфортного навчання – понад 30. Площа половини приміщень перших класів менше допустимого – 60 м², або менше ніж 2 м² на одного учня. Через брак місця, необхідні простори для НУШ створюють часто в коридорах чи додаткових приміщеннях. Тому субвенція використовується переважно для покращення матеріально-технічної бази шкіл, а не на впровадження нового освітнього середовища, що викривляє ціль та зміст проєкт НУШ.

Це говорить про недбалість у використанні коштів з боку місцевих адміністрацій та відділів освіти. Та проблема не тільки в них.

На придбання шкільних меблів для перших класів в державному бюджеті МОН заклало 359,5 млн грн. Проте для створення належних навчальних умов, в перший рік реалізації реформи цієї суми недостатньо. На 2019 рік цю суму взагалі зменшили. Аудитори визначили – щоб такими темпами поміняти всі меблі на відповідні нормам, знадобиться 5 років. Та меблі – це не головне, чого потребує Нова українська школа. Це лише частина з того, що потрібно реформувати.

Ці цифри говорять про те, як нераціонально місцеві органи влади використовували державні кошти. Замість ретельного аналізу, проведення тендерів та вибору найоптимальніших варіантів, місцеві чиновники зазвичай обирали меблі для закупівель ледь не наосліп. Складається враження, що головним завданням було якомога швидше використати кошти та закрити план.


Джерело: https://vse.ee/bpe

Всеосвіта – незалежне ЗМІ, що працює для вас та заради вас. Матеріали, які ми публікуємо, завжди вчасні, об’єктивні та перевірені. Наш проєкт існує завдяки вам

Підтримати нас можна по-різному. Ваші вподобання, поширення , коментарі дозволяють іншим людям дізнатися важливу інформацію, а замовлення брендованої продукції та електронних товарів допомагає нам інвестувати у розвиток новітнього українськомовного контенту.

Поширити
матеріал:

Використання статей порталу «Всеосвіта» дозволяється за умови прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на ці статті у першому абзаці. Назва порталу «Всеосвіта» має згадуватися обов'язково. У разі невиконання цих вимог, питання автоматично передаватиметься до юридичного відділу.