Ніхто не несе відповідальність за свій підпис у наказах, рішеннях чи розпорядженнях – Ігор Лікарчук

2065
4 грудня 2020 о 16:45
Ексочільник УЦОЯО зазначає, що система контролю за виконанням уже ухвалених рішень, підписаних наказів, виданих інструкцій відсутня.

Шкільна документація та всі процеси, пов’язані із нею, завжди є незмінною темою для обговорення у спільноті освітян. Попри зміну міністрів, заступників, керівників місцевих органів управління освіти та розробку, реформування і затвердження різних документів – нічого з місця не рушає. Про це на своїй сторінці у фейсбуці написав Ігор Лікарчук, ексочільник Українського центру оцінювання якості освіти:

Найосновнішим продуктом життєдіяльності органів управління освітою України є різноманітні накази, інструкції, плани, програми, рекомендації. Одні з них – кращі, інші – гірші, одні з галузі фантастики, а інші – глибоко заземлені в радянське минуле. Скільки  їх було написано, затверджено, зареєстровано – ніхто ніколи не порахує.

За його словами, такий процес створення подібного продукту в українському освітньому вимірі має три особливості.

Перша особливість. Ніхто з авторів і тих, хто затверджує чи підписує накази, рішення, розпорядження, ніколи не ніс й несе жодної відповідальності за власний підпис.

Попри те, що від цього підпису залежать долі тисяч людей і ефективність витрачання гігантських сум бюджетних коштів, я не знаю жодного прикладу з історії освітньої системи України, коли б хтось публічно визнав, що йому соромно за те чи те ухвалене рішення, – зазначив ексочільник УЦОЯО.

Як приклад він навів видання підручників за бюджетні кошти з помилками у змісті.

Друга особливість. Під час ухвалення того чи того рішення, підписування того чи того наказу або розпорядження, в освіті ніхто не рахує можливі бюджетні видатки на реалізацію цього рішення, не прогнозує результати, не прораховує ризики та наслідки.

Один з останніх прикладів, що підтверджує це – створення в закладах загальної середньої освіти внутрішніх систем забезпечення якості освіти як абсолютно формального утворення, – наголосив Лікарчук.

Третя особливість. Відсутня система контролю за виконанням уже ухвалених рішень, підписаних наказів, виданих інструкцій.

Формально вона можливо й існує, але на практиці її немає. До того ж кожен новий керівник поспішає відмежуватися від рішень, ухвалених попередниками. Попри те, що освітні керманичі в нашій державі змінюються дуже швидко, то й доля багатьох рішень уже на другий день після їхнього затвердження стає очевидною, – написав Ігор Лікарчук.

На його думку, недарма у досвідчених керівників закладів освіти давно існує практика: «Не поспішайте виконувати рішення верхівки, адже ймовірно, що завтра їх не потрібно буде виконувати».

Система ухвалення рішень заздалегідь націлена на те, що вони виконані не будуть, але цього визнавати ніхто не хоче, – додав Лікарчук.

Для підтвердження своїх слів ексочільник УЦОЯО навів один із прикладів нашого освітнього сьогодення:

Ухвалені рекомендації та затверджені інструкції щодо організації дистанційного навчання не відповідають рівню забезпечення педагогів відповідним обладнанням для проведення цього навчання.

Нагадаємо, раніше Верховна Рада не підтримала законопроєкт №3900 про якісні підручники й повернула його на доопрацювання.

Фотоматеріали взято із сайту Гордон.


Вас також може зацікавити: Освітяни створили петицію про збільшення щорічної відпустки педпрацівникам закладів дошкільної освіти

Використання статей порталу «Всеосвіта» дозволяється за умови прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на ці статті у першому абзаці. Назва порталу «Всеосвіта» має згадуватися обов'язково. У разі невиконання цих вимог, питання автоматично передаватиметься до юридичного відділу.

Видавництво «Всеосвіта» є незалежним, офіційно зареєстрованим ЗМІ. Ми не підтримуємо жодну політичну партію. Головна мета – прозоре та різнобічне висвітлення усіх подій, що відбуваються у сфері освіти.

Сподобався матеріал? Поділіться та залишете коментар!

Читайте також:

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Сертифікат від «Всеосвіти» відповідає п. 13 постанови КМУ від 21 серпня 2019 року № 800 (із змінами і доповненнями, внесеними постановою КМУ від 27 грудня 2019 року № 1133)

Обрати Курс або Вебінар.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.


Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Всеосвіті 3 роки!

Святкуємо гучно та з подарунками!

+ 10 подарункових боксів з фірмовими товарами від «Всеосвіти»!

+ 10 подарункових боксів з фірмовими товарами від «Всеосвіти»!

до розіграшу подарунків залишилось
00
00
00
00