і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію

Мобільні телефони в школі: бути чи не бути?

У всьому світі вчителі скаржаться на те, що через смартфони діти на перервах не встигають поїсти, списують та взагалі втрачають зв'язок із «зовнішнім світом».

В сучасному суспільстві поняття «мобільний телефон» вже втрачає своє первинне значення. Він давно перестав бути лише засобом для зв’язку і тепер часто може служити засобом для відволікання. Особливе значення це має в школі, адже для молодого покоління гаджети стали вагомою частиною життя. При цьому, не всі діти навчилися користуватися цими здобутками цивілізації правильно. Для них смартфон – це перш за все розважальні канали на YouTube, соціальні мережі та, на жаль, показних певного «престижу» в очах однолітків. У всьому світі вчителі та батьки школярів скаржаться на те, що через смартфони діти на перервах навіть не встигають поїсти, списують на контрольних та взагалі втрачають зв'язок із «зовнішнім світом». З іншого боку, забороняючи телефони в школі, батьки та діти втрачають можливість бути на зв’язку впродовж більшої половини дня. Та й повністю ігнорувати цю вагому частину інформаційного світу неможливо.

То як же бути? Чи варто забороняти телефони в школі взагалі?

Велика Британія та Франція вже здійснюють конкретні дії в напрямку подолання залежності учнів від смартфонів в школі.

За результатами спостережень, учні перевіряють свій мобільний під час уроків принаймні 11 разів на день. Відповідно, якщо вони витрачають близько 20% свого навчального часу на переписування в соціальних мережах чи просто на інтернет серфінг, не дивно, чому це стало проблемою в школі.

У Франції до проблеми з телефонами підійшли радикально. На офіційному рівні уряд Франції заборонив школярам користуватися мобільними телефонами в школі. Загалом, новий закон дозволяє носити їх до школи, проте забороняє користуватися мобільними навіть під час перерв.

У Великій Британії також тривають дебати стосовно доцільності використання телефонів у школах. Попри відсутність заборон на державному рівні, деякі школи ввели заборону на мобільні в рамках власних шкільних законів.

Нещодавнє дослідження, проведене Лондонською школою економіки, показало, що в школах, де заборонені мобільні телефони, кількість позитивних результатів тестування 16-річних школярів збільшилися на 6,4%.

Директор школи Шіплейк, Грег Девіс, зазначив, що рішення про заборону прийшло після того, як він пройшовся біля обідніх столів учнів під час перерви. За його словами, побачивши, що всі діти за столом спілкуються виключно за допомогою телефонів, він відчув, що якщо школа не буде обережною, діти перестануть спілкуватися один з одним.

Спочатку більшість учнів виступали проти заборони, але через шість місяців дві третини учнів визнали доцільність таких правил, - сказав Девіс.

Ще один британський навчальний заклад– Брайтонський коледж, застосовує іншу політику. Учням віком від 7 до 9 років використовувати телефони в школі заборонено взагалі. З 10 років школярі мають право користуватися телефонами три дні на тиждень, а з 11 – лише один день на тиждень.

Наша стратегія полягає в тому, щоб відлучати учнів від їх пристрасті до мобільних телефонів ще змалечку. Далі - ми поступово даємо їм більше свободи, щоб з віком вони відносились до користування мобільним телефоном відповідальніше, - зазначив директор школи Річард Кернс.

Також дуже цікавим є досвід британської школи Страуд, яка кожного року в січні проводить для своїх школярів тиждень «цифрового детоксу». В цей період часу учні мають відмовитись від використання телефонів на день чи навіть на цілий тиждень. Такі заходи відбувають за підтримки благодійних організацій з питань психічного здоров’я. Вони, зокрема, стверджують, що не мають на меті «демонізацію» соціальних медіа та технологій, а лише хочуть підвищити обізнаність дітей про важливість самоконтролю для користувачів і сподіваються, що це стимулюватиме його як в школі, так і вдома.  Адже на початку дослідження 58% учнів зазначили, що їхні батьки також витрачають забагато часу на гаджети.

Учні школи Страуд на перерві.

Таким чином, ми бачимо, що попри те, що світ інформаційних технологій має все більше інтегруватися в навчання, телефони та інші гаджети являються «зоною ризику». В них з легкістю з головою поринають як діти, так і їхні батьки. Тому завданням школи є зміна стереотипів та формування відповідального ставлення до користування гаджетами. Заборона телефонів у школі дозволить учням менше відволікатися на уроках та активно проводити час з однолітками на перервах. Однак, якщо потім діти компенсуватимуть «втрачений час» вдома після уроків, заходи щодо заборони телефонів в школі матимуть поверхневий характер. На глибинні уявлення дітей більше вплине цілеспрямована робота школи на формування в учнів самоконтролю та відповідальності, вміння правильно розподіляти свій час на соціальні мережі. Адже самі по собі технології не є проблемою. Проблемою є те, як люди їх використовують.

Фотоматеріали взяті з офіційного сайту The Guardian

Інформація взята з офіційного сайту The Guardian: https://www.theguardian.com/

3446
23.04.2018 12:30:14

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання