Новини
833
18 грудня 2020 о 17:17

Категорії освітніх труднощів в учнів з ООП та рівні підтримки в інклюзивних класах: проєкт МОН

Освітні труднощі – це труднощі у навчанні, які впливають на процес здобуття освіти та рівень результатів навчання дітей.

Міністерство освіти і науки України пропонує для громадського обговорення проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження категорій (типології) освітніх труднощів у осіб з особливими освітніми потребами та рівнів підтримки в освітньому процесі в інклюзивних класах (групах) закладів освіти».

Документ розроблено з провідними науковцями сфери соціальної педагогіки і психології, для дітей з особливими освітніми потребами. Кожній такій особистості залежно від рівня підтримки ми пропонуємо відповідні умови забезпечення освітнього процесу, фінансування, надання додаткових корекційно-розвиткових та психолого-педагогічних послуг, перелік відповідних допоміжних засобів навчання тощо, – розповів Міністр освіти і науки Сергій Шкарлет.

Проєктом пропонується затвердити:

  • категорії (типологію) освітніх труднощів у осіб з особливими освітніми потребами;

  • рівні підтримки в навчальному процесі осіб з особливими освітніми потребами в інклюзивних групах закладів дошкільної освіти;

  • рівні підтримки в навчальному процесі осіб з особливими освітніми потребами в інклюзивних класах закладів загальної середньої освіти.

Освітні труднощі – це труднощі в навчанні, які впливають на процес здобуття освіти та рівень результатів навчання дітей відповідного року навчання у відповідному закладі освіти.

Зокрема, виділено наступні категорії труднощів:

  • інтелектуальні – обмежені функціонування різного ступеня прояву передумов інтелекту;

  • функціональні (сенсорні, моторні, мовленнєві) – обмежені життєдіяльності різного ступеня прояву слухової, зорової, опорно-рухової, мовленнєвої функцій;

  • фізичні труднощі – обмежені функціонування різного ступеня прояву органів та кінцівок дитячого організму;

  • навчальні труднощі – обмежені або своєрідності перебігу довільних видів діяльності;

  • соціоадаптаційні/(особистісні, середовищні труднощі) соціокультурні (зокрема взаємодія з представниками осередків окремих культур, отримання інформації засобами жестової мови тощо) – наявності бар’єрів на шляху до формування навичок.

Залежно від ступеня прояву, визначено рівень підтримки. Дітей, які мають труднощі І ступеня прояву (незначні (поодинокі)), віднесено до першого рівня підтримки. Дітей, які мають труднощі V ступеня прояву (труднощі найтяжчого ступеня прояву),  – до V рівня підтримки.

Методичні рекомендації для фахівців інклюзивно-ресурсних центрів щодо визначення категорій (типології) освітніх труднощів у осіб з ООП та рівнів підтримки в освітньому процесі дітей в інклюзивних групах і класах закладів дошкільної, загальної середньої освіти та їх застосування будуть розроблені після ухвалення проєкту постанови МОН спільно з Національною академією педагогічних наук України.

З повним текстом документа ви можете ознайомитися тут:

Проєкт розроблено на виконання  статті 19 Закону України «Про освіту» та розділу Х Закону України «Про повну загальну середню освіту», спільно з науковцями Інституту спеціальної педагогіки й психології імені Миколи Ярмаченка АПН України. Пропозиції та зауваження до проєкту можна надсилати на е-мейл: inclusion@mon.gov.ua до 30 грудня 2020 року (відповідальна особа – керівник експертної групи з питань інклюзивної освіти Лариса Самсонова, тел. 481-32-39).


Вас також можуть зацікавити такі матеріали:

Нові можливості для дітей з ООП під час навчання вдома: постанова уряду

Використання статей порталу «Всеосвіта» дозволяється за умови прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на ці статті у першому абзаці. Назва порталу «Всеосвіта» має згадуватися обов'язково. У разі невиконання цих вимог, питання автоматично передаватиметься до юридичного відділу.

Видавництво «Всеосвіта» є незалежним, офіційно зареєстрованим ЗМІ. Ми не підтримуємо жодну політичну партію. Головна мета – прозоре та різнобічне висвітлення усіх подій, що відбуваються у сфері освіти.

Сподобався матеріал? Поділіться та залишете коментар!

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Сертифікат від «Всеосвіти» відповідає п. 13 постанови КМУ від 21 серпня 2019 року № 800 (із змінами і доповненнями, внесеними постановою КМУ від 27 грудня 2019 року № 1133)

Обрати Курс або Вебінар.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.


Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!