Всеосвіта

Головне меню порталу

Головне меню порталу

3 лютого 2021 о 13:50

Google Jamboard: можливості для дистанційного навчання

Віртуальна дошка для дистанційних уроків + безкоштовні шаблони для роботи з учнями

Під час пояснення переважна більшість вчителів використовує дошку. З її допомогою можна фіксувати ключову інформацію, і усі учні в класі одночасно її бачать.

А як бути в умовах дистанційного уроку? Чи є якийсь онлайн-інструмент, що функціонально є віртуальним аналогом звичайної класної дошки? Так, вам стане у пригоді зручний і безкоштовний інструмент Google Jamboard.

Можливості і функціонал #Google #Jamboard

Google Jamboard – інтерактивна віртуальна дошка, яка дозволяє вчителю демонструвати ключову інформацію під час уроку в Zoom чи Google Meet, а також одночасно взаємодіяти з усім класом чи окремою групою школярів у режимі реального часу.

Робоча поверхня Google Jamboard – добірка зі сторінок-слайдів фіксованого розміру. У межах одного документу можна створювати до 20 сторінок.

Для наповнення слайдів доступні такі інструменти:

  • пензлик (чотири види – ручка, фломастер, пензель, маркер);

  • гумка (очищає поверхню від зайвих елементів);

  • курсор (дозволяє переміщати елементи);

  • різнобарвний стікер (для розміщення текстових заміток);

  • форми (додавання різних форм та заливка їх кольором);

  • текст (доступні кілька типів тексту за розміром);

  • вставка зображень;

  • лазерна вказівка (дозволяє фіксувати увагу учнів на окремих елементах).

Переваги Google Jamboard

Цей інструмент має зручний функціонал і створює ряд можливостей для організації ефективного навчального процесу у віртуальному просторі. Наприклад:

  • фіксувати ідеї вчителя та учнів класу за допомогою різнокольорових стікерів;

  • створювати записи та малювати за допомогою цілого набору функцій, у тому числі з допомогою розпізнання рукописного тексту і перетворення його у друкований;

  • здійснювати опитування з використанням спеціальних шаблонів;

  • завантажувати зображення та текст із Google Диску;

  • приєднуватись як за допомогою комп'ютера, так і зі звичайного смартфона, завантаживши додатки Android чи iOS;

  • привертати увагу учнів до окремих частин робочої поверхні за допомогою інструменту «лазерна вказівка»;

  • змінювати фон робочої поверхні, у тому числі завантажувати окремі шаблони для роботи;

  • зберігати усі напрацювання на Google Диску кожного учасника;

  • експортувати проєкти у PDF чи PNG;

  • інтегрувати віртуальну дошку з Google Classroom.

Покрокова демонстрація роботи з Google Jamboard показана у змістовному відео від вчителя математики Ольги Гергель:

Ідеї для використання Google Jamboard під час уроку

За допомогою інтерактивної дошки можна не лише пояснювати навчальний матеріал, а й активізувати увагу школярів та запропонувати їм виконати індивідуальні чи завдання у групах з використанням готових шаблонів. Пропонуємо кілька варіантів.

Використовуйте геометричні фігури для виділення тексту

Запропонуйте учням текст, добірку термінів, назв, приклади формул та інше, які необхідно класифікувати за певним принципом. Для цього кожну частину необхідно виділити за допомогою геометричної фігури відповідного кольору.

Безкоштовний шаблон можна скопіювати за посиланням (текст, колір, розмір та розміщення фігур можна змінювати).

Організуйте перевірку знань шляхом змагання між командами чи запропонуйте згенерувати ідеї шляхом мозкового штурму

Запропонуйте школярам записати на стікерах певні ідеї чи факти з теми вивчення та класифікувати їх відповідно до кольору (наприклад, на уроці географії можна запропонувати змагання між командами – кожна позначає найбільш цікаві об'єкти певного океану).

Безкоштовний шаблон можна скопіювати тут (текст можна редагувати, розміщення та колір стікерів змінювати).

Проведіть рефлексію уроку

Запропонуйте учням виділити вправи уроку, які їм сподобались найбільше чи не сподобались взагалі. Як варіація – саморефлексія: який матеріал був найлегший чи викликав найбльше труднощів при виконанні.

Безкоштовний шаблон можна скопіювати тут (текст і колір стікерів можна редагувати і перемішувати).

Проаналізуйте наслідки

Поясніть школярам, що практично не буває нічого виключно хорошого чи геть поганого, все має як позитивні, так і негативні наслідки.

Запропонуйте учням проаналізувати певну ситуацію, подію, процес, головного героя твору, впровадження певного винаходу та інше, виділивши його позитивні та негативні наслідки.

Безкоштовний шаблон можна скопіювати тут (зміст, колір та положення стікерів можна змінювати).

Отримайте зворотній зв'язок одночасно від учнів усього класу

Поставте запитання з теми вивчення або запитайте думку учнів стосовно предмету обговорення та запропонуйте кожному висловитись, використавши для цього свою особисту комірку на загальной рабочій області (розподіліть комірки між учням, наприклад, за списком у класному журналі).

Безкоштовний шаблон можна скопіювати тут (нагадайте учням, що масштаб робочої області можна збільшити, а текст зменшити, це допоможе компактно поєднати відповіді усіх учнів).

Командний проєкт

Об'єднайте учнів у групи по 3-6 осіб та запропонуйте кожній з них підготувати невелику доповідь з теми вивчення, ілюструючи її влучними світлинами чи малюнками. Наприклад, так.

Характеристика об'єкта чи персонажа

Такий прийом можна використовувати на уроках історії, літератури чи біології. Запропонуйте учням у результаті групової роботи до портрету на робочій області дібрати характерні риси чи ознаки.

Безкоштовний шаблон можна скопіювати тут (текст і колір стікерів можна редагувати і перемішувати, рамка – для завантаження світлини).

Це лише декілька варіантів використання віртуальної дошки Google Jamboard. Насправді ви можете вигадати будь-які ідеї для урізноманітнення та доповнення дистанційних уроків з використанням цього зручного та багатофункціонального інструмента!

Читайте також: