Головне меню порталу
Існує думка про те, що скаржитися – це недобре. Адже щоб вирости самостійною особистістю та вміти за себе постояти, треба змалечку привчатися вирішувати свої проблеми самостійно. Чи не так? А чи доводилося вам говорити зі своїми дітьми, в яких саме випадках скаржитися не лише нормально, а й вкрай необхідно?
За яких обставин скаржитися – це нормально
Буває так, що думку – скаржитися погано – дитина засвоює не від батьків. Вона чує це від однолітків чи інших дорослих. Маючи це на увазі, поясніть своїй дитині, що саме вам (батькам) дитина може скаржитися завжди, за будь яких обставин.
Це зовсім не означає, що ваша дитина виросте безвольною та не буде вчитися себе захищати самостійно. Якщо щоразу ви навчитесь слухати, співчувати, не сварити, а допомагати порадою, то ви збережете контакт з дитиною, будете в курсі того, що відбувається в її житті. А, отже, за потреби зможете вчасно допомогти.Тільки допомагати треба так, щоб ваша допомога не оберталася для дитини ще більшою неприємністю.
Дитина поскаржилася. Що робити та як правильно діяти
Якщо, дитина прийшла до вас поділитися своєю проблемою чи переживаннями, якнайкраще діяти за наступним алгоритмом.
Як будувати діалог з учителем, щоб дійсно вирішити проблему
Щоб розмова мала позитивний результат, у першу чергу, потрібно відкинути усілякі претензії та емоції. Не звинувачуйте нікого та намагайтесь максимально відкинути суб'єктивність сприйняття. Якнайкраще діяти за наступним алгоритмом:
1. Оцініть ситуацію, що склалася, з нейтральної позиції. Намагайтесь усунути емоції та сухо викласти факти і своє бачення щодо причин виникнення проблеми.
2. Озвучте своє бачення способів вирішення конфліктної ситуації та запитайте, які варіанти вирішення проблеми, що склалася, може запропонувати вчитель.
3. Узгодьте дії. Домовтеся, що для вирішення проблеми будете робити ви (батьки), а що – вчитель.
При спілкуванні з учителем намагайтеся ставити запитання, які створюють умови для діалога, а не містять претензії. Останні заводять будь-яку розмову з конструктиву в глухий кут, адже направленні на пошук винного, а не вирішення проблеми. Запитання у діалозі мають формувати простір для взаємодії, прояснення ситуації та сумісного пошуку вирішення проблеми, що склалася.
Читайте також:
Будь ласка, оцініть новину!
Користувач:
Наливайко Анастасія ЮріївнаВсеосвіта – незалежне ЗМІ, що працює для вас та заради вас. Матеріали, які ми публікуємо, завжди вчасні, об’єктивні та перевірені. Наш проєкт існує завдяки вам
Підтримати нас можна по-різному. Ваші вподобання, поширення , коментарі дозволяють іншим людям дізнатися важливу інформацію, а замовлення брендованої продукції та електронних товарів допомагає нам інвестувати у розвиток новітнього українськомовного контенту.
Використання статей порталу «Всеосвіта» дозволяється за умови прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на ці статті у першому абзаці. Назва порталу «Всеосвіта» має згадуватися обов'язково. У разі невиконання цих вимог, питання автоматично передаватиметься до юридичного відділу.