! В а ж л и в о

Бути класним керівником: секрети успішної роботи

Як організувати класне керівництво у такий спосіб, щоб у класі завжди панувала комфортна й дружня атмосфера.

Класний керівник – це друга(-ий) мати чи батько для своїх учнів. Він так само повинен знати відповідь на всі питання юних чомучок, слідкувати за поведінкою в класі, організовувати дозвілля й позашкільну діяльність, мати уявлення щодо інтересів школярів та бути в курсі їхніх проблем.

Найперший і найважливіший крок, який має зробити кожний класний керівник – налагодити комунікацію та встановити довірливі відносини з учнями. Звичайно, це довготривала, кропітка праця, але завдяки їй школярі відчуватимуть себе у так званій зоні комфорту, а це, свою чергою, сприятиме відкритій та позитивній атмосфері всередині класу.   


 ♦ ТОП-5 креативних порад, як налагодити зв'язок з учнями  

1. Секретне привітання

Чи помічали ви, що між дітьми, які знаходяться у дружніх відносинах, формується своє особисте привітання? Наприклад, вони можуть вдаряти кулачками чи плескати в долоні у певному порядку. Це не лише зближує, але й демонструє, що між друзями – особлива, секретна атмосфера, яку розуміють лише вони.

Радимо вам зробити так само: придумати цікавий і незвичний спосіб привітання, що допоможе завоювати довіру учнів. Це може бути певне рукостискання, плескання по плечу та навіть елементи танцю. Дуже важливо, щоб ідею запропонували саме ви, адже ініціатива з вашого боку свідчитиме про відкритість та дружелюбність.

Вам стане у пригоді креативна розробка від «Всеосвіти» – «Я хочу, щоб мій(-я) вчитель(-ка)...». Цей плакат можна прикріпити біля входу до навчального кабінету для ранкових привітань з дітьми. Учень та учениця обирає рух або дію, яку має виконати вчитель або вчителька. Розробка є абсолютно безкоштовною. 

Завантажити розробку: https://vseosvita.ua/library/a-hocu-sob-mij-vcitelka-159615.html?


2. Спостерігайте за настроєм

Загальна атмосфера у класі залежить від настрою кожного окремого школяра, тож надзвичайно важливо починати ранок з позитивних емоцій. Вони сприятимуть кращій зосередженості на уроці, інтенсивнішому засвоєнню інформації та допоможуть учню творчо розкритися впродовж навчального дня. Крім того, гарний настрій стимулює активну роботу мозку.  

Класний керівник знає своїх учнів найкраще: їхні характери, реакції на певні події, особливості темпераменту. Тож якщо ви помітили якісь негативні зміни – не залишайте це без нагляду, адже існують ситуації, коли нічого «саме собою» не вирішиться.

Щоб дізнатися настрій учнів, не потрібно проводити індивідуальних бесід або соцопитування. Створіть у класі своєрідний «Тепломір настрою» і започаткуйте ритуал серед своїх школярів: нехай кожен зранку позначає емоції, які відчуває на цей момент. Так ви завжди будете в курсі класних атмосферних змін.

Ви можете спроєктувати «Тепломір настрою» для середньої школи, скориставшись аналогічною розробкою від «Всеосвіти» «Тепломір настрою» у 4-х варіантах. Розробка стане чудовим помічником у розвитку навичок емпатії та допоможе вчителю й самим школярам якнайкраще зрозуміти настрій кожного у класі.  

Завантажити розробку: https://vseosvita.ua/library/teplomir-nastrou-89929.html


3. Спільне дозвілля

Що найбільше зближує людей, які навчаються або працюють разом? Звичайно, спільно проведене дозвілля, під час якого можна пожартувати, поділитися ідеями, мріями, розповісти історії із життя і просто випити смачний чай з улюбленою випічкою.

Спробуйте хоча б раз у місяць влаштовувати подібні посиденьки і дозвольте учням кожного разу обирати місце, яке б вони хотіли відвідати. Чи запропонуйте самі. Це може бути кінотеатр, затишне антикафе, парк, виставка або навіть камерна вечірка. Лишень уявіть собі класного керівника, який разом зі школярами слухає джаз-концерт за горнятком кави та обговорює останні музичні тренди.  

Ви здивуєтесь, наскільки можливість спільного відпочинку зміцнить ваші відносини і підвищить рівень довіри у класі.


4. Хеппі бьоздей ту ю!

День народження – це унікальне свято, яке дозволяє кожній людині відчути себе особливою. Усі ми любимо привітання, подарунки і обійми, коли хоча б на один день опиняємось у центрі уваги.

Рекомендуємо створити у класі своєрідний календар днів народжень і записати туди кожного учня. Не потрібно щораз організовувати надсвято, достатньо просто приготувати кілька кульок, написати на дошці поздоровлення або ж подарувати щось символічне від усього класу. Наприклад, листівку, в якій однокласники висловлять свої побажання. Якщо іменинників одразу кілька, разом зі школярами намалюйте яскравий плакат та повісьте на видному місці. В якості оздоблення плакату можна використати фотографії, блискітки, різноманітний паперовий декор тощо.

Діти обов’язково оцінять вашу увагу та намагання створити дружелюбну, щиру атмосферу, в якій кожному є місце. Навіть не сумнівайтесь: ваші учні відплатять вам тією ж монетою.

Хочете приємно здивувати іменинників? Тоді скористайтесь яскравою розробкою від «Всеосвіти» «З Днем народження». Вона має кілька варіантів оригінального оформлення: святкові тортики, тістечка, свічки, на яких можна написати імена учнів, а також позначення усіх місяців. Усе, що вам потрібно для незабутньої атмосфери – лише завантажити і роздрукувати розробку. 

Завантажити розробку: https://vseosvita.ua/library/z-dnem-narodzenna-160094.html


5. Проєкти про все на світі

Щоб налагодити міцні відносини з учнями, варто не лише спільно відпочивати, але й… творити. Сьогодні існує безліч напрямків, які потребують нестандартних ідей та рішень: екологія, благочинність, новітні технології, медицина тощо.

Запропонуйте учням разом розробляти проєкт з певної теми. Дозвольте їм проявити ініціативу – придумати деталі, сформувати ціль та пояснити, які результати очікуються. Вам не обов’язково брати на себе роль керівника, ви можете просто допомагати в окремих моментах. Найголовніше – виконувати роботу спільно, щоб учні відчували колективну єдність та вчились покладатись одне на одного.


Бажаємо вам успіху і якнайбільше натхнення у вашій роботі!

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації (лист МОН № 4/2181-19 від 30.09.2019 р.).

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Олімпіада «Всеосвіта Осінь – 2019»