Статті
436
17 червня 16:24

Активізація та розвиток творчого потенціалу учнів в літньому шкільному таборі

У дитячому таборі програма побудована так, щоб діти якомога більше часу проводили на свіжому повітрі та брали участь в масових заходах. Проте, важливо також залучати школярів і до інтелектуальних та творчих ігор. Тетяна Здравчева розгляне прийоми якісного використання матеріалу в процесі роботи з різновіковими групами дітей в дитячому таборі.

Робота в шкільному таборі

У шкільному таборі вчитель може об’єднувати дітей зі свого класу чи суміжних в один загін. У такому випадку діти вже знають один одного та їм легко взаємодіяти разом. Проте, зовсім іншою є ситуація, коли в один загін об’єднуються діти різних вікових категорій (наприклад, діти початкової та середньої школи), і тоді вже педагогу потрібно продумати всі завдання розвиваючого характеру, рухливі ігри таким чином, щоб усім школярам було комфортно та цікаво.

Як зазначає Тетяна Здравчева, у кожного педагога має бути своя добірка завдань, які будуть завжди виручати його, коли потрібно швидко організувати дітей. Спікерка також наголошує, що ці завдання мають не завантажувати дітей, а були цікавими та в міру складними.

Завдання для дітей у таборі

Гра “Табір як вдома”.

Ця гра має на меті ознайомити дітей з територією табору, правилами техніки безпеки перебування в ньому та організацією роботи.

Перш ніж проводити гру обов’язково проводимо екскурсію по території табору чи приміщення, звертаємо увагу дітей на ті чи інші об’єкти та знайомимо з правилами поводження в ньому. Далі педагог може поділити дітей на 2 команди та починає ставити їм запитання.

Навіть якщо це школа, яку учні, здавалось би, добре знають, ми вигадуємо різноманітні цікаві питання, які змусять дітей замислитись. Наприклад, “Скільки сходинок у нас перед центральним входом в приміщення школи?”, “Які дерева ростуть на території?”.

Задачі на кмітливість.

Усі, хто колись працював в таборі, стикався з негодою та розуміють, які незручності вона може викликати. У такому випадку доводиться знаходитись в приміщенні школи. Діти починають нудьгувати, а педагогу потрібно швидко реагувати. Тут нас можуть виручити прості задачі на кмітливість. Наприклад:

  • “Діти ліпили сніговик. Після цього на батареї сохли 6 рукавиць. Скільки дітей ліпили сніговик?”

  • “Маса гусака 2 кілограми. Скільки він важитиме, якщо стане на одну ногу?”.

  • “Що важче: кілограм вати чи кілограм каміння”?.

Гра “Чому?”.

Ця гра розвиває творче мислення та активізує досвід дітей, тож певні запитання варто ставити більш дорослим дітям, а інші підійдуть молодшим школярам. Головне тут — дати можливість дитині висловити свою думку.

Наприклад, педагог запитує: “Для чого люди ходять один до одного в гості?”, “Чому дорослі іноді сварять дітей?”, “Чому люди люблять подорожувати?”, “Чому людині буває іноді сумно?”. Таким чином у дітей можуть створюватись певні дискусії, вони діляться своїми думками, а педагог може спостерігати з боку та слухати учнів.

Гра “Мислити за аналогією”.

Ця грає має на меті отримання знань про маловідомий об’єкт шляхом переносу вже відомої якості на даний предмет, який ми досліджуємо. Ми можемо шукати аналогічну якість за функцією, формою, кольором, різними властивостями, образами і так далі.

Гра “Порівняй поняття”.

У цій грі діти мають знайти одну спільну рису для двох, на перший погляд, не подібних понять. Наприклад: “Що спільного між левом і павуком?”. Словом, що їх поєднує може бути “хижаки”. Такі завдання активізують мислення та розвивають творчий потенціал.

Гра “Придумайте слово”.

Ця гра збагачує словниковий запас дітей та розвиває їх креативність. Вона полягає втому, що від іменника ми маємо придумати прикметник. Наприклад: “Ліс — лісовий”, “бетон — бетонний” і так далі.

Гра “Сушимо білизну”.

Для цієї гри педагогу потрібна буде мотузка не менше 5 метрів, канцелярські скріпки та будь-який папір. Ми пояснюємо дітям: “Уявімо, що ми намочили свій одяг та нам потрібно його просушити, проте одяг ви будете робити з паперу без допомоги ножиць (шляхом згинання, складання). Після цього ви маєте повісити його на мотузку.

Тетяна Здравчева наголошує на тому, що всі ігри мають бути безпечними та не загрожувати здоров’ю дитини. Окрім того, варто не оцінювати дітей та пам’ятати, що вони знаходяться на канікулах, а тому завдання мають розслабляти їх та бути легкими, адже наша задача — активізувати творчий потенціал учнів та розважити їх. Дозвольте дітям абстрагуватись та взяти від літа драйв, веселощі, хороший настрій та міцне здоров’я.

Для того, щоб дізнатись більше про активізацію та розвиток творчого потенціалу учнів в літньому шкільному таборі переходьте за посиланням та дивіться весь вебінар Тетяни Здравчевої — https://vseosvita.ua/webinar/aktivizacia-ta-rozvitok-tvorcogo-potencialu-ucniv-v-litnomu-skilnomu-tabori-370.html

Всеосвіта – незалежне ЗМІ, що працює для вас та заради вас. Матеріали, які ми публікуємо, завжди вчасні, об’єктивні та перевірені. Наш проєкт існує завдяки вам

Підтримати нас можна по-різному. Ваші вподобання, поширення , коментарі дозволяють іншим людям дізнатися важливу інформацію, а замовлення брендованої продукції та електронних товарів допомагає нам інвестувати у розвиток новітнього українськомовного контенту.

Поширити
матеріал:

Використання статей порталу «Всеосвіта» дозволяється за умови прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на ці статті у першому абзаці. Назва порталу «Всеосвіта» має згадуватися обов'язково. У разі невиконання цих вимог, питання автоматично передаватиметься до юридичного відділу.