+ Додати матерiал
і отримати
безкоштовне
свідоцтво
! В а ж л и в о

Як запам’ятати все: тренуймо пам'ять разом з Олександром Авраменком

У ранковій програмі «Сніданок з 1+1» відомий український мовознавець поділився секретами швидкого і легкого запам’ятовування для учнів.

Вже не за горами новий навчальний рік, наповнений новими шкільними предметами… і величезним об’ємом інформації, яку необхідно вивчити та запам’ятати. Учням здається, що вони здатні переказати лише невеличку частину тексту – бо матір божа, усі ці сторінки просто нереально завчити – але Олександр Авраменко впевнений: пам'ять легко піддається тренуванням. Головне, підібрати правильну методику.

У прямому ефірі ранкового шоу «Сніданок з 1+1» на телеканалі «1+1» відомий український мовознавець, педагог та доцент Київського університету імені Бориса Грінченка поділився секретами швидкого засвоєння будь-якого матеріалу.  

 ♦ Грамотно підберіть джерело інформації ♦ 

Часом буває так, що учень купує гарний на вигляд посібник із ЗНО, розгортає і стикається із величезними біографіями письменників. А цих біографій у тестах зовнішнього незалежного оцінювання немає. В результаті – марно витрачений час на підготовку до того, про що не спитають.

Треба грамотно обирати літературу, джерело інформації. Наприклад, в Інтернеті показником якісного матеріалу може бути кількість переглядів та коментарів. Адже у житті ми віддаємо перевагу певним речам саме завдяки порадам інших людей.

Учню корисно буде знайти фахівця або ж випускника минулих років – який вже здав ЗНО і може порадити корисну книжку для підготовки.

♦ Грайтеся з дітьми якомога частіше  

Порада стосується насамперед дітей шкільного віку. Гра будується на мотивації і сприяє запам’ятовуванню, адже включає в себе кольори, звуки і дотики – те, що найкраще сприймають малюки. Звичайного читання не вистачить, це лише один елемент у системі тренування пам’яті.

Я добре ставлюся до діджиталізації молодшої школи, але усе має бути в міру. Використання інформаційних технологій – це добре і сучасно, але маленьких дітей вони можуть втомлювати, а з часом викликати залежність.


 Універсальні поради для всіх: 

Висипайтеся. Коли людина млява і розбита, дуже складно сприймати інформацію.

Фокусуйтеся. Це дуже важлива навичка. Вимкніть телефон, щоб вас не відволікали дзвінки або сповіщення із соцмереж, зачиніть вікно, якщо заважають звуки з вулиці. Попередьте своїх рідних: «я починаю працювати, будь ласка, дайте мені 20 хвилин».  

Найважчі завдання виконуйте вранці. Режим додає 35% ефективності до  засвоєння матеріалу. Якщо за біологічним годинником ви сова, то час, відповідно, зміщується.


Дотримуватися режиму під час навчання вкрай важливо.

♦ Правильно розподіляйте час 

Краще працювати 6 днів по 15 хвилин, ніж один раз сісти і працювати 2 години поспіль. У такий спосіб людина актуалізує інформацію, яку вивчає, щодня.  


Дозуйте свою роботу. 15 хв. + 15 хв. + 15 хв. (час залежить від віку дитини)  А не 2 години поспіль.


У понеділок ви попрацювали з інформацією 15 хвилин. На другий день ви продовжуєте і відразу згадуєте прочитане. В середу ви знову працюєте 15 хвилин, а інформація згадується набагато легше.

♦ Візуалізуйте складний текст із датами та власними назвами 

Необхідно взяти олівець або маркер і позначати в робочому тексті дати, власні назви та ключові слова. Перед уроком учень читає лише те, що виділено маркером (скелет тексту) – і відразу згадує суть. Дуже корисно перетворювати текст (особливо науковий) на таблицю чи графіки.

Ви неначе розкладаєте усі свої знання на правильні таблички, тоді немає хаосу в голові.

Якщо виникають труднощі із запам’ятовуванням, краще прив’язати текст до певної картинки. Конкретний образ завжди запам’ятовується легше. Допоможе також використання асоціацій. Наприклад, у когось річка Тиса асоціюється із дієсловом «тиснути».

Є візуали, які краще сприймають інформацію очима, є аудіали – їм допомагає слух. І є кінестетики – для них важливий рух, доторк, динаміка. З огляду на це й будуйте гру зі своїми дітьми.

Джерело: 1+1

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись