9 порад для вчителя-жертви булінгу

Не тільки діти стають жертвами цькування. Вчителі також можуть відчути це на собі як від учнів, так і від колег.

На жаль, дуже часто вчителі стають жертвами цькування від своїх же колег. Внаслідок цього – депресії, зриви, псування стосунків з учнями чи навіть звільнення з роботи. Ось 9 способів, як можна вийти з такої ситуації з мінімальними збитками для себе.

1. Зберігайте спокій

З одного боку, педагогічний гуманізм та булінг – речі аж ніяк не поєднувані. Дивно, що цькування взагалі може існувати в педагогічному колективі, чи не так?. Проте, на жаль так буває й не рідко. Якщо вже виникла така ситуація, спробуйте принаймні не реагувати на це дуже емоційно – не давайте цькуванню поглинути вас. Зосередьтеся на дітях і роботі, а решту спробуйте залишити поза увагою.

2. Не втягуйтеся

Найкраще, що ви можете зробити, — не годувати навколишніх своїми емоціями. Намагайтеся — хоча це теж дуже складно — не брати участь в конфліктах, особливо коли стикаєтесь із залякуванням. Пам'ятайте, що від вас чекають хоча б який-небудь реакції! Не давайте булеру насититися вашими переживаннями.

3. Дистанціюйтеся

Так, варто обмежити контакти з кривдником, хоча це теж дуже складно. Весь час збільшуйте фізичну відстань між вами й кривдником — за обідом, в учительській.

4. Спробуйте розібратися

В деяких випадках рятує не дистанція, а контакт. Спробуйте ту ж тактику, яку ви використовуєте в класі зі складними учнями. Ставте питання, уважно слухайте відповіді (і зовсім не обов'язково погоджуватися або приймати чужу точку зору). Швидше за все, ситуацію не змінити, але ви залишитеся професіоналом, який доклав усіх зусиль до вирішення конфлікту.

5. Вивчіть теорію

Дуже часто булери — це майстри пасивно-агресивної поведінки. Вивчіть навички спілкування, які допоможуть ефективно управляти такою поведінкою, спілкуватися з подібними людьми.

6. Фіксуйте те, що відбувається

Це дуже важливий пункт. Якщо ви стали жертвою цькування, бажано фіксувати в будь-якій формі кожен наступний інцидент. Зберігайте електронні листи і повідомлення. Описувати те, що відбувається близькій людині. Якщо справа дійде до фактичного розгляду, бажано, щоб на вашому боці були задокументовані факти.

7. Не бійтеся постояти за себе

Так, ми всі, як правило, намагаємося до останнього уникнути відкритого конфлікту. Але іноді неминучий перехід до прямої конфронтації. У цій ситуації ви повинні бути у всеозброєнні. Якщо ви відчуваєте себе вразливо або просто боїтеся прямої розмови з кривдником, попросіть когось піти разом з вами. Детально опишіть, що саме зачіпає вас в поведінці опонента, поясніть, чому ви вважаєте, що це має припинитися. Не соромтеся відкрито сказати, що ви можете подати офіційну скаргу. Більшість булерів бояться відкритого протистояння і відступають.

8. Подайте офіційну скаргу

Якщо ж взяти під контроль ситуацію не виходить, подайте офіційну скаргу. Часто трапляється, що, як тільки скарга потрапляє до керівництва, починається рух. Не факт, що це щось змінить для вас на краще, але зате ви будете впевнені: ви зробили все, що змогли.

9. Ставте себе на перше місце

Ваше здоров'я, психічне і фізичне, має бути для вас пріоритетом. Нехай вас підтримують родина і друзі. Коли ви йдете з роботи додому, не забирайте з собою цю ситуацію. Живіть своїм життям. А в самій школі зосередьтеся на собі й дітях. І пам'ятайте, що ви робите велику і важливу роботу.


Джерело: mel.fm

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації (лист МОН № 4/2181-19 від 30.09.2019 р.).

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.