5 типів настирливої поведінки батьків та як з ними впоратися

За час своєї роботи батьки зустрічаються із сотнями або навіть тисячами батьків. Деякі з них відкриті та щирі люди. Проте інколи трапляються й такі, що суттєво заважають роботі педагога. Ось кілька...
  • Постійно присутні

Такі батьки дуже доброзичливі, але часом надто балакучі. Вони хочуть довго розмовляти, приходять в незручні моменти. Постійно присутні батьки, схоже, не розуміють, що ви на роботі, і крім їхньої дитини вам треба вчити ще 25.

Як поводитися:

Найкраще припустити, що такі батьки мають тільки добрі наміри. Заохочуйте їх, але встановлюйте межі. «Я хотів/ла би більше про це почути, але зараз мені потрібно завести дітей до класу, щоб ми могли розпочати наш день. Можливо, ви можете мені надіслати електронну пошту ". Ще краще — конструктивно використовувати їхню енергію — включіть їх в роботу. Якщо ви вважаєте, що їхня присутність у класі занадто відволікає, запропонуйте їм допомогти у бібліотеці чи в учительській або надішліть їм проєкт, які вони можуть робити вдома. Комунікуйте з усіма батьками з керівної точки, поділившись своїм графіком занять.

  • Нервові батьки

Є батьки, яким справді важко розлучитися зі своєю дитиною. Вони не надто впевнені, що їх дитина може вижити без них, тому вони постійно турбуються про її добробут.

Як поводитися:

Ваша найкраща стратегія з такими батьками — формування довіри. Спокійно і тепло запевняйте їх, що їхня дитина в хороших руках — ви, зрештою, професіонал. Налаштуйте систему, яка працює для вас обох. Наприклад, надішліть швидкий електронний лист серед дня, щоб повідомити, як справи у їхньої дитини. Послідовне та регулярне утримання всіх батьків у циклі вибудовує довіру та добру волю.

  • Невидимі батьки

Інколи ви можете подумати, а чи дійсно у цієї учениці/ня є батьки. Вони не з’являються на батьківські збори або на концерти. Не відповідають на ваші телефонні дзвінки, повідомлення та електронні листи.

Як поводитися:

Дізнайтеся, чому вони себе так ведуть. Батьки апатичні чи перевантажені? Можливо, вони працюють на декількох роботах. Можливо, є мовний чи культурний бар’єр. Запитайте у колишніх викладачів учня про їхній досвід роботи з сім'єю. Залучіть адміністрацію, щоб допомогти розв'язати проблему. Можливо, сім'я перебуває в кризі та потребує допомоги. Незважаючи ні на що, будьте професіоналами та підтримуйте спілкування з усіма батьками.

  • Батьки, що вірять у святість їхньої дитини

Деякі батьки не мають чіткого уявлення про те, хто їхня дитина за межами будинку. І коли ви намагаєтесь повідомити їм, що, можливо, їхня дитина не є повним ангелом, вони реагують обуреним докором.

Як поводитися:

Найкращий спосіб — відверте та чесне спілкування. Повідомте батькам, що ви не засуджуєте їхню дитину (чи їхнє виховання). Скажіть, що ви хочете допомогти дитині бути найкращою людиною, якою вона може бути. Зустріньтеся з батьками та дитиною разом. Хоча вони можуть співати пісню невинності вдома, вони, можливо, не зможуть нести мелодію перед вами.

  • Батьки-експерти

Дуже багато людей думають, що їхній досвід учня автоматично кваліфікує їх як вчителя. Зрештою, вони успішно закінчили школу, тож звичайно вони знають все про освіту! На жаль, вони не поважають років навчання та досвіду, який ви створили з іншого боку столу.

Як поводитися:

Коли батьки-експерти кидають виклик вашому стилю навчання чи навчальній програмі, ввічливо слухайте і намагайтеся не захищатись. Поясніть, як ви навчаєте — методи, які ви виявили, що найкраще працюють для вас та ваших учнів, та ресурси, які ви використовуєте для досягнення необхідних стандартів. Надайте їм копії матеріалів, які допоможуть зрозуміти ваші цілі та дослідження методів, які ви використовуєте. Запропонуйте їм прийти спостерігати за вашим класом.

Настирлива поведінка батьків, безумовно, може бути однією з найскладніших складових роботи вчителя. Але неухильне спостереження за потребами своїх учнів та віра у себе, як у професіонала — це надійний спосіб знайти рішення, яке відповідає інтересам кожного.


Джерело: weareteachers.com

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації (лист МОН № 4/2181-19 від 30.09.2019 р.).

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.