Онлайн-марафон для педагогічних працівників
«Толерантна освіта - запорука
здорового суспільства»
онлайн-трансляцій
підвищення кваліфікації
7 різних тем
Наше завдання - у рамках підвищення кваліфікації поділитися досвідом різних людей та показати, що будь-які розбіжності роблять нас цінними для суспільства.
Толерантність - це повага, прийняття та оцінка визнання багатого розмаїття світових культур, форм вираження та шляхів людського буття.
«Декларація принципів толерантності», яку прийняли члени ЮНЕСКО 16 листопада 1995 року.
Мета марафону:
Для кого марафон:
для адміністративних працівників закладів освіти, методистів методичних кабінетів (центрів), методистів закладів освіти, вихователів/вчителів/викладачів, педагогічних та науково-педагогічних працівників закладів освіти, класних керівників, психологів, керівників гуртків, батьків та всіх небайдужих до процесу виховання.
Для реєстрації в онлайн-марафоні
оберіть один з пакетів:
Пакет «Базовий»
Це безплатний пакет, який дозволяє взяти участь у марафоні. Після його перегляду ви отримаєте посвідку учасника без зазначення годин.
безплатно
Пакет «Стандарт»
Містить Сертифікат учасника на 15 академічних годин (0,5 ЄКТС) в електронному форматі. Сертифікат від «Всеосвіти» відповідає п. 13 постанови КМУ від 21 серпня 2019 року № 800 (із змінами і доповненнями, внесеними постановою КМУ від 27 грудня 2019 року № 1133).
199 грн
Пакет «VIP»
Містить Сертифікат учасника на 15 академічних годин (0,5 ЄКТС) в електронному форматі, а також комплект брендованої тематичної продукції від «Всеосвіти»: шопер з надписом «В цій торбі є все, крім стереотипів», блокнот «Я навчаю! А яка твоя суперсила?», а також ручку з написом «Пишу толерантно» й олівець з написом «Практикую толерантність щодня».
369 грн
Коротко про тему:
Що таке толерантність? У відповідь на це запитання нерідко можна почути, що це терпимість та прийняття. Таке визначення ставить пасивні рамки навколо цього поняття, хоча насправді толерантність - це дія.
«Толерантність - це не поступка, поблажливість або потурання. Толерантність - це насамперед активне ставлення, що формується на основі визнання універсальних прав і основних свобод людини… толерантність повинні виявляти окремі люди, групи, держави», - зазначено в Декларації принципів Толерантності.
Що ж охоплює толерантність, для чого вона потрібна та як саме діяти, щоб інтегрувати її в освітній та виховних процес, розкажуть спікери першого дня нашого марафону: пані посол толерантності ООН Лариса Денисенко та координатор Всеукраїнської освітньої програми «Розуміємо права людини» Сергій Буров.
17:00 Лариса Денисенко
пані посол толерантності ООН, письменниця, громадська діячка.
Тема «Сучасна технологія миротворення та взаєморозуміння»
18:15 Сергій Буров
координатор Всеукраїнської освітньої програми «Розуміємо права людини»
Тема: "Права людини у школі"
Коротко про тему:
66% українців вважають себе вірянами. Очевидно, це створює запит до освіти говорити про релігію. От тільки, згідно з Законом «Про свободу совісті та релігійні організації», освіта в Україні має бути відокремлена від церкви та релігійних організацій. Як же ж у такому випадку працювати з цією темою? Як та про що говорити, щоб не образити представників різних релігій та конфесій? Як розказувати про атеїзм та агностицизм? Як дати дітям повну картину релігійних течій в Україні та світі? Розбиратимемося разом з докторкою філософських наук, професоркою Людмилою Филипович.
17:00 Людмила Филипович
завідувачка відділу філософії та історії релігії Інституту філософії, докторка філософських наук, професорка
Коротко про тему:
На сьогодні в Україні немає державної політики щодо зменшення рівня етнічної та расової дискримінації. Частково й через те, що не всі «вірять» у наявність расизму в Україні. Проте фахові дослідження дають зрозуміти, що це не так. Побутовий расизм та ксенофобія можуть трапитися й у медіа, й у книжках, і на вулиці, й у школі. Згідно з Декларацією прав національностей України, в нашій країні живе понад 100 національностей. Очевидно, що педагоги навряд чи зможуть побороти прояви нетерпимості до всіх меншин, проте вони зможуть навчити дітей жити у мирі та злагоді з оточенням попри етнічну чи расову відмінність. На що звертати увагу в цій темі, які проблеми окреслювати та як проговорювати це з дітьми, розкаже керівник Групи моніторингу прав національних меншин В'ячеслав Ліхачов.
18:15 В’ячеслав Ліхачов
історик, громадський діяч, політолог,
керівник Групи моніторингу прав національних меншин
Тема: Школа, чутлива до різноманіття: врахування етнічних та релігійних
особливостей учнів в освітньому процесі
В рамках цієї панелі експерти говоритимуть про права ЛГБТ-підлітків. Зокрема, про право на освіту. Також вони розкриють міжнародні та українські підходи щодо протидії булінгу ЛГБТ-підлітків.
Коротко про тему:
Ненависть на грунті сексуальної орієнтації та гендерної ідентичності не є поодиноким явищем в Україні. За результатами національного дослідження шкільного середовища щодо українських ЛГБТ-підлітків, 48,7% ЛГБТ-учнів не почуваються безпечно у стінах школи через свою сексуальну орієнтацію. Нерідко вони стають об’єктами булінгу як з боку однокласників, так, на жаль, і з боку вчителів. Цькування може тривати роками й не обов’язково у фізичній формі: під постійним психологічним тиском жертви знущань не мають змоги звернутися навіть до психолога чи поліції через страх осуду та через те, що цю ситуацію проігнорують, як це часто й буває.
Чим загрожує мовчання суспільства у такій ситуації? Чому толерування нетерпимості зрештою може призвести до булінгу та чому школи воліють замовчувати такі випадки? Відповіді на ці та багато інших актуальних питань у третій день онлайн-марафону дадуть спікери Віктор Пилипенко, ветеран батальйону «Донбас», Марина Діденко, психологиня та тренерка, та Олена Глоба, засновниця спільноти батьків ЛГБТ - дітей "TERGO".
17:00 Віктор Пилипенко
голова Об’єднання ЛГБТ-військових, ветеранів та волонтерів, координатор ЛГБТ+ військових у ГО «Точка опори ЮА»
Тема: "Руйнуємо міфи навколо ЛГБТ-спільноти"
18:15 Марина Діденко
кандидатка психологічних наук, психологиня-практик, тренерка ГО «Точка опори ЮА», викладачка «Університету менеджменту освіти»
Тема: «Створення безпечного шкільного простору для ЛГБТ-підлітків»
19:30 Олена Глоба
засновниця спільноти батьків ЛГБТ-дітей «TERGO»
Тема: "Створення інклюзивного безпечного середовища у школі для ЛГБТК-підлітків"
Коротко про тему:
Інклюзивна освіта в Україні перебуває на старті свого розвитку. Вже сьогодні є сила-силенна педагогів, які створюють ефективні інклюзивні простори та спільноти. Проте не усюди ситуація така ж хороша. Наразі українській освіті не вистачає професійних тьюторів, бракує повноцінних інформаційних кампаній, які б систематично проводились не лише для вчителів, але й для батьків, а саме поняття «інклюзія» дуже часто обмежується будуванням пандусів. Такий односторонній підхід призводить до того, що школа для дитини з особливими освітніми потребами здебільшого перетворюється на простір стресу, в якому її не сприймають або намагаються уникати. Очевидно, що на такому грунті зростає нерозуміння, дискримінація й булінг не тільки від однокласників, але й від їхніх батьків та вчителів.
На що потрібно насамперед звернути увагу у розвитку інклюзивної освіти? Як перетворити школу на комфортне і безпечне місце для учнів з особливими освітніми потребами? У четвертий день онлайн-марафону на ці теми розмірковуватимуть спікери Олеся Яскевич, засновниця ГО «Бачити серцем» та Анна Покровська, психологиня ГО «Безпечний світ».
16:00 Олеся Яскевич
засновниця ГО «Бачити серцем»
17:15 Анна Покровська
психологиня ГО «Безпечний світ»
Тема: «Емпатія сучасного молодого покоління»
Коротко про тему:
Вірус імунодефіциту людини відкрили у 1983 році, однак міфи навколо ВІЛ живуть і сьогодні. І часто вони набагато страшніші за саме захворювання. В Україні через брак освіченості ВІЛ-інфікованих таврують як людей, з якими потрібно уникати будь-яких контактів.
Результати таких дій цілком очевидні: інфіковані стають об’єктами цькування з боку суспільства і нерідко починають соромитись себе та навіть ненавидіти. У школі про ВІЛ говорять дуже побіжно, не переймаючись тим, як діти сприймають інформацію та які висновки роблять з куцих лекцій про симптоми та перебіг хвороби.
Чи можна змінити ситуацію та як коректно і правильно розповісти про вірус імунодефіциту? Корисними порадами діляться спікери Яна Панфілова, засновниця та голова правління БО «Teenergizer», та Олександра Виноградова, експертка з питань протидії стигмі та дискримінації, пов’язаної з ВІЛ та розвитку соціальних послуг у сфері громадського здоров’я.
18:30 Яна Панфілова
засновниця та голова правління БО «Teenergizer»
Тема: "ВІЛ. Все, що потрібно знати про вірус"
19:45 Олександра Виноградова
експертка з питань протидії стигмі та дискримінації, пов’язаної з ВІЛ та
розвитку соціальних послуг у сфері громадського здоров’я.
Тема: «Чим ВІЛ загрожує освіті?»
Коротко про тему:
Явище булінгу в Україні поширене набагато більше, ніж про це свідчить статистика, адже не всі випадки фіксують. Цькування у межах школи є одним із найрозповсюдженіших різновидів булінгу і стосується як учнів, так і вчителів. Жертви знущань, як правило, залишаються сам на сам зі своїми проблемами та соромляться розповісти про них навіть близьким. У результаті це може стати причиною виникнення фізичних та психічних хвороб, які часом призводять до самогубств.
Чому у боротьбі з цькуванням важливо лікувати насамперед причини? Як розпізнати булінг та запобігти йому? Про це у п'ятий день онлайн-марафону розкажуть спікери Ілона Рашковська, керівниця психологічного клубу «Давай поговоримо», авторка книги «Формування психологічного клімату в школі» та Інна Маніленко, методистка відділу управління закладами освіти Комунального навчального закладу Київської обласної ради «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів».
17:00 Ілона Рашковська
психологиня-методистка вищої категорії, кандидатка психологічних наук, психологиня
школи №91 м. Києва, доцентка кафедри психологіі НПУ Імені М.П.Драгоманова,
керівниця психологічного клубу «Давай поговоримо», співзасновниця
ГО «Інститут сучасного психоконсультування».
Тема: "Булінг: пробеми виникнення, профілактики та подолання наслідків"
18:15 Інна Маніленко
методистка відділу управління закладами освіти Комунального навчального закладу Київської обласної ради «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів»
Леся Литвиненко
засновниця проєкту «Всеосвіта», головна редакторка, експертка у галузі створення сучасних освітніх інформаційних інтернет-проєктів. Активно бере участь у публічній діяльності у галузі освіти дорослих на тему цифрової грамотності.
Діана Колодяжна
відеографка проєкту «Всеосвіта», журналістка. Має педагогічну, філологічну та журналістську освіту, а також досвід викладання у школі. Вчилася в Nordfyns Højskole в Данії на курсі Global Future.
Чому початок 1 березня?
1 березня - День без дискримінації
Кожна людина у світі, незважаючи на її расу, національність, релігію, сексуальну орієнтацію та ідентичність, фізичні та когнітивні можливості, погляди та уподобання має право на повноцінне та гідне життя. Щоб наголосити на цьому, у 2014 році ООН запропонувала відзначати День нульової дискримінації.
У цей день ми можемо долучитися до глобальної боротьби проти всіх видів дискримінації. Проте варто пам’ятати, що ця боротьба не закінчується 2 березня. Вона має тривати постійно. Кожного дня ми повині пам’ятати, що будь-яка дискримінація є неприпустимою, а права людини мають бути непорушними та рівними для всіх. Солідаризуймося у День нульової дискримінації та борімося за рівність щодня!
Пакет «Базовий»
Безплатний перегляд марафону
Посвідка учасника
Програма підвищення кваліфікаціїШопер «В цій торбі є все, крім стереотипів»
Блокнот «Я навчаю! А яка твоя суперсила?»
Брендована ручка та олівець
безплатно
Активувати пакетПакет «Стандарт»
Безплатний перегляд марафону
Сертифікат учасника 15 ак.год
Програма підвищення кваліфікаціїШопер «В цій торбі є все, крім стереотипів»
Блокнот «Я навчаю! А яка твоя суперсила?»
Брендована ручка та олівець
199 грн
Активувати пакетПакет «VIP»
Безплатний перегляд марафону
Сертифікат учасника 15 ак.год
Програма підвищення кваліфікаціїШопер «В цій торбі є все, крім стереотипів»
Блокнот «Я навчаю! А яка твоя суперсила?»
369 грн
Активувати пакет