1-5 березня

Онлайн-марафон для педагогічних працівників

«Толерантна освіта - запорука
здорового суспільства»

5 днів

онлайн-трансляцій

15 годин

підвищення кваліфікації

13 спікерів

7 різних тем

Про марафон

Наше завдання - у рамках підвищення кваліфікації поділитися досвідом різних людей та показати, що будь-які розбіжності роблять нас цінними для суспільства.

Толерантність - це повага, прийняття та оцінка визнання багатого розмаїття світових культур, форм вираження та шляхів людського буття.

«Декларація принципів толерантності», яку прийняли члени ЮНЕСКО 16 листопада 1995 року.

Мета марафону:

розширити знання педагогів про права людини;

мотивувати освітян долучати до освітнього процесу різні форми
виховання поважного ставлення до оточення;

дати педагогічним працівникам інструменти створення у закладі освіти спільноти, де кожен відчуватиме себе рівним, цінним та захищеним;

окреслити основні перепони в побудові толерантного середовища та навчити педагогічних працівників знаходити дієві шляхи профілактики та розв’язання конфліктних ситуацій.

Для кого марафон:

для адміністративних працівників закладів освіти, методистів методичних кабінетів (центрів), методистів закладів освіти, вихователів/вчителів/викладачів, педагогічних та науково-педагогічних працівників закладів освіти, класних керівників, психологів, керівників гуртків, батьків та всіх небайдужих до процесу виховання.

Для реєстрації в онлайн-марафоні
оберіть один з пакетів:

Пакет «Базовий»

Це безплатний пакет, який дозволяє взяти участь у марафоні. Після його перегляду ви отримаєте посвідку учасника без зазначення годин.

Пакет «Стандарт»

Містить Сертифікат учасника на 15 академічних годин (0,5 ЄКТС) в електронному форматі. Сертифікат від «Всеосвіти» відповідає п. 13 постанови КМУ від 21 серпня 2019 року № 800 (із змінами і доповненнями, внесеними постановою КМУ від 27 грудня 2019 року № 1133).

Пакет «VIP»

Містить Сертифікат учасника на 15 академічних годин (0,5 ЄКТС) в електронному форматі, а також комплект брендованої тематичної продукції від «Всеосвіти»: шопер з надписом «В цій торбі є все, крім стереотипів», блокнот «Я навчаю! А яка твоя суперсила?», а також ручку з написом «Пишу толерантно» й олівець з написом «Практикую толерантність щодня».

Програма марафону
1-5 березня

Завантажити робочий зошит з програмою
День 1 Початок 1 березня о 16:40

Права людини та толерантність: від сухих визначень до реальності

Коротко про тему:

Що таке толерантність? У відповідь на це запитання нерідко можна почути, що це терпимість та прийняття. Таке визначення ставить пасивні рамки навколо цього поняття, хоча насправді толерантність - це дія.

«Толерантність - це не поступка, поблажливість або потурання. Толерантність - це насамперед активне ставлення, що формується на основі визнання універсальних прав і основних свобод людини… толерантність повинні виявляти окремі люди, групи, держави», - зазначено в Декларації принципів Толерантності.

Що ж охоплює толерантність, для чого вона потрібна та як саме діяти, щоб інтегрувати її в освітній та виховних процес, розкажуть спікери першого дня нашого марафону: пані посол толерантності ООН Лариса Денисенко та координатор Всеукраїнської освітньої програми «Розуміємо права людини» Сергій Буров.

17:00 Лариса Денисенко

пані посол толерантності ООН, письменниця, громадська діячка.
Тема «Сучасна технологія миротворення та взаєморозуміння»

18:15 Сергій Буров

координатор Всеукраїнської освітньої програми «Розуміємо права людини»
Тема: "Права людини у школі"

День 2 Початок 2 березня о 16:40

Частина 1: Релігія у закладах освіти: як говорити про це з дітьми та чи говорити взагалі

Коротко про тему:

66% українців вважають себе вірянами. Очевидно, це створює запит до освіти говорити про релігію. От тільки, згідно з Законом «Про свободу совісті та релігійні організації», освіта в Україні має бути відокремлена від церкви та релігійних організацій. Як же ж у такому випадку працювати з цією темою? Як та про що говорити, щоб не образити представників різних релігій та конфесій? Як розказувати про атеїзм та агностицизм? Як дати дітям повну картину релігійних течій в Україні та світі? Розбиратимемося разом з докторкою філософських наук, професоркою Людмилою Филипович.

17:00 Людмила Филипович

завідувачка відділу філософії та історії релігії Інституту філософії, докторка філософських наук, професорка

Частина 2: Етнічна та расова дискримінація в українських закладах освіти

Коротко про тему:

На сьогодні в Україні немає державної політики щодо зменшення рівня етнічної та расової дискримінації. Частково й через те, що не всі «вірять» у наявність расизму в Україні. Проте фахові дослідження дають зрозуміти, що це не так. Побутовий расизм та ксенофобія можуть трапитися й у медіа, й у книжках, і на вулиці, й у школі. Згідно з Декларацією прав національностей України, в нашій країні живе понад 100 національностей. Очевидно, що педагоги навряд чи зможуть побороти прояви нетерпимості до всіх меншин, проте вони зможуть навчити дітей жити у мирі та злагоді з оточенням попри етнічну чи расову відмінність. На що звертати увагу в цій темі, які проблеми окреслювати та як проговорювати це з дітьми, розкаже керівник Групи моніторингу прав національних меншин В'ячеслав Ліхачов.

18:15 В’ячеслав Ліхачов

історик, громадський діяч, політолог, керівник Групи моніторингу прав національних меншин
Тема: Школа, чутлива до різноманіття: врахування етнічних та релігійних особливостей учнів в освітньому процесі

День 3 Початок 3 березня о 16:40

Права ЛГБТ: від ігнорування
до булінгу

В рамках цієї панелі експерти говоритимуть про права ЛГБТ-підлітків. Зокрема, про право на освіту. Також вони розкриють міжнародні та українські підходи щодо протидії булінгу ЛГБТ-підлітків.

Коротко про тему:

Ненависть на грунті сексуальної орієнтації та гендерної ідентичності не є поодиноким явищем в Україні. За результатами національного дослідження шкільного середовища щодо українських ЛГБТ-підлітків, 48,7% ЛГБТ-учнів не почуваються безпечно у стінах школи через свою сексуальну орієнтацію. Нерідко вони стають об’єктами булінгу як з боку однокласників, так, на жаль, і з боку вчителів. Цькування може тривати роками й не обов’язково у фізичній формі: під постійним психологічним тиском жертви знущань не мають змоги звернутися навіть до психолога чи поліції через страх осуду та через те, що цю ситуацію проігнорують, як це часто й буває.

Чим загрожує мовчання суспільства у такій ситуації? Чому толерування нетерпимості зрештою може призвести до булінгу та чому школи воліють замовчувати такі випадки? Відповіді на ці та багато інших актуальних питань у третій день онлайн-марафону дадуть спікери Віктор Пилипенко, ветеран батальйону «Донбас», Марина Діденко, психологиня та тренерка, та Олена Глоба, засновниця спільноти батьків ЛГБТ - дітей "TERGO".

17:00 Віктор Пилипенко

голова Об’єднання ЛГБТ-військових, ветеранів та волонтерів, координатор ЛГБТ+ військових у ГО «Точка опори ЮА»
Тема: "Руйнуємо міфи навколо ЛГБТ-спільноти"

18:15 Марина Діденко

кандидатка психологічних наук, психологиня-практик, тренерка ГО «Точка опори ЮА», викладачка «Університету менеджменту освіти»
Тема: «Створення безпечного шкільного простору для ЛГБТ-підлітків»

19:30 Олена Глоба

засновниця спільноти батьків ЛГБТ-дітей «TERGO»
Тема: "Створення інклюзивного безпечного середовища у школі для ЛГБТК-підлітків"

День 4 Початок 4 березня о 15:40

Частина 1. Інклюзія. Що можна упустити за пандусами та ІПР

Коротко про тему:

Інклюзивна освіта в Україні перебуває на старті свого розвитку. Вже сьогодні є сила-силенна педагогів, які створюють ефективні інклюзивні простори та спільноти. Проте не усюди ситуація така ж хороша. Наразі українській освіті не вистачає професійних тьюторів, бракує повноцінних інформаційних кампаній, які б систематично проводились не лише для вчителів, але й для батьків, а саме поняття «інклюзія» дуже часто обмежується будуванням пандусів. Такий односторонній підхід призводить до того, що школа для дитини з особливими освітніми потребами здебільшого перетворюється на простір стресу, в якому її не сприймають або намагаються уникати. Очевидно, що на такому грунті зростає нерозуміння, дискримінація й булінг не тільки від однокласників, але й від їхніх батьків та вчителів.

На що потрібно насамперед звернути увагу у розвитку інклюзивної освіти? Як перетворити школу на комфортне і безпечне місце для учнів з особливими освітніми потребами? У четвертий день онлайн-марафону на ці теми розмірковуватимуть спікери Олеся Яскевич, засновниця ГО «Бачити серцем» та Анна Покровська, психологиня ГО «Безпечний світ».

16:00 Олеся Яскевич

засновниця ГО «Бачити серцем»

17:15 Анна Покровська

психологиня ГО «Безпечний світ»
Тема: «Емпатія сучасного молодого покоління»

День 4 Початок 4 березня о 18:30

Частина 2. Діагноз ВІЛ - це не
соціальний статус

Коротко про тему:

Вірус імунодефіциту людини відкрили у 1983 році, однак міфи навколо ВІЛ живуть і сьогодні. І часто вони набагато страшніші за саме захворювання. В Україні через брак освіченості ВІЛ-інфікованих таврують як людей, з якими потрібно уникати будь-яких контактів.

Результати таких дій цілком очевидні: інфіковані стають об’єктами цькування з боку суспільства і нерідко починають соромитись себе та навіть ненавидіти. У школі про ВІЛ говорять дуже побіжно, не переймаючись тим, як діти сприймають інформацію та які висновки роблять з куцих лекцій про симптоми та перебіг хвороби.

Чи можна змінити ситуацію та як коректно і правильно розповісти про вірус імунодефіциту? Корисними порадами діляться спікери Яна Панфілова, засновниця та голова правління БО «Teenergizer», та Олександра Виноградова, експертка з питань протидії стигмі та дискримінації, пов’язаної з ВІЛ та розвитку соціальних послуг у сфері громадського здоров’я.

18:30 Яна Панфілова

засновниця та голова правління БО «Teenergizer»
Тема: "ВІЛ. Все, що потрібно знати про вірус"

19:45 Олександра Виноградова

експертка з питань протидії стигмі та дискримінації, пов’язаної з ВІЛ та розвитку соціальних послуг у сфері громадського здоров’я.
Тема: «Чим ВІЛ загрожує освіті?»

День 5 Початок 5 березня о 16:40

Булінг. Лікуємо причини,
а не симптоми

Коротко про тему:

Явище булінгу в Україні поширене набагато більше, ніж про це свідчить статистика, адже не всі випадки фіксують. Цькування у межах школи є одним із найрозповсюдженіших різновидів булінгу і стосується як учнів, так і вчителів. Жертви знущань, як правило, залишаються сам на сам зі своїми проблемами та соромляться розповісти про них навіть близьким. У результаті це може стати причиною виникнення фізичних та психічних хвороб, які часом призводять до самогубств.

Чому у боротьбі з цькуванням важливо лікувати насамперед причини? Як розпізнати булінг та запобігти йому? Про це у п'ятий день онлайн-марафону розкажуть спікери Ілона Рашковська, керівниця психологічного клубу «Давай поговоримо», авторка книги «Формування психологічного клімату в школі» та Інна Маніленко, методистка відділу управління закладами освіти Комунального навчального закладу Київської обласної ради «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів».

17:00 Ілона Рашковська

психологиня-методистка вищої категорії, кандидатка психологічних наук, психологиня школи №91 м. Києва, доцентка кафедри психологіі НПУ Імені М.П.Драгоманова, керівниця психологічного клубу «Давай поговоримо», співзасновниця ГО «Інститут сучасного психоконсультування».
Тема: "Булінг: пробеми виникнення, профілактики та подолання наслідків"

18:15 Інна Маніленко

методистка відділу управління закладами освіти Комунального навчального закладу Київської обласної ради «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів»

Модераторки марафону:

Леся Литвиненко

засновниця проєкту «Всеосвіта», головна редакторка, експертка у галузі створення сучасних освітніх інформаційних інтернет-проєктів. Активно бере участь у публічній діяльності у галузі освіти дорослих на тему цифрової грамотності.

Діана Колодяжна

відеографка проєкту «Всеосвіта», журналістка. Має педагогічну, філологічну та журналістську освіту, а також досвід викладання у школі. Вчилася в Nordfyns Højskole в Данії на курсі Global Future.

Чому початок 1 березня?

1 березня - День без дискримінації

Кожна людина у світі, незважаючи на її расу, національність, релігію, сексуальну орієнтацію та ідентичність, фізичні та когнітивні можливості, погляди та уподобання має право на повноцінне та гідне життя. Щоб наголосити на цьому, у 2014 році ООН запропонувала відзначати День нульової дискримінації.

У цей день ми можемо долучитися до глобальної боротьби проти всіх видів дискримінації. Проте варто пам’ятати, що ця боротьба не закінчується 2 березня. Вона має тривати постійно. Кожного дня ми повині пам’ятати, що будь-яка дискримінація є неприпустимою, а права людини мають бути непорушними та рівними для всіх. Солідаризуймося у День нульової дискримінації та борімося за рівність щодня!

Взяти участь у марафоні

Пакет «Базовий»

Безплатний перегляд марафону

Посвідка учасника

Програма підвищення кваліфікації

Шопер «В цій торбі є все, крім стереотипів»

Блокнот «Я навчаю! А яка твоя суперсила?»

Брендована ручка та олівець

безплатно

Активувати пакет

Пакет «Стандарт»

Безплатний перегляд марафону

Сертифікат учасника 15 ак.год

Програма підвищення кваліфікації

Шопер «В цій торбі є все, крім стереотипів»

Блокнот «Я навчаю! А яка твоя суперсила?»

Брендована ручка та олівець

199 грн

Активувати пакет

Пакет «VIP»

Безплатний перегляд марафону

Сертифікат учасника 15 ак.год

Програма підвищення кваліфікації

Шопер «В цій торбі є все, крім стереотипів»

Блокнот «Я навчаю! А яка твоя суперсила?»

Брендована ручка та олівець

369 грн

Активувати пакет