! В а ж л и в о
1
Проходження марафону з 18 жовтня до 10 листопада
2
Ідея марафону розвиток професійно-педагогічної компетентності
3
Учасники отримають сертифікат: із зазначенням 15 годин участі
Марафон
«Мотиваційний PRO-виклик»
для вчителів:
прокачай своє заняття

Автор марафону і фасилітатор онлайн зустрічей – Швень Ярослава Леонідівна, кандидатка психологічних наук, доцентка, викладачка в системі освіти дорослих; психологиня, коучка, тренерка; мотиваторка і натхненниця.

ціна 399 грн.
Кількість місць обмежена
Проходження марафону
з 18 жовтня до 10 листопада
Сторінка обговорення
? Як поєднати творчо-пізнавальну діяльність учасників освітнього процесу і пошук нестандартних рішень?
? Як активізувати креативне мислення і когнітивну гнучкість особистості?
? Як цікаво і ефективно розвинути ключові компетентності 21 століття?
Ми запрошуємо освітян долучитись до нашого марафону – це територія суперосвітянських здібностей.

Ідея марафону – розвиток професійно-педагогічної компетентності вчителя:

«прокачати» свої заняття через застосування ключових компетентностей 21 століття (спілкування і співпрацю, креативність, критичне мислення, а блок цифрової компетентності – наші учасники втілюватимуть безпосередньо через участь у марафоні) упродовж місяця за допомогою Кубиків історій «Rory’s Story Cubes» (сучасний освітній ігровий інструмент для вирішення різноманітних освітніх завдань).

Чи чули ви ідею «Світ без нарікань» і фіолетовий браслет?

Уілл Боуен запропонував усім, хто хоче змінити своє життя на краще, надягти звичайний браслет фіолетового кольору і впродовж 21 дня жити без нарікань, критики, платок і незадоволення. Якщо за ці дні людина забувала про настанову і вимовляла і використовувала заборонену лексику, то мала перевісити браслет з однієї руки на іншу і розпочати відлік днів заново. Продовжувати доти, доки браслет не протримається на одній руці 21 день поспіль. Люди, які залучились до експерименту, змінились до невпізнаваності. На сьогодні ця програма охопила близько 6 млн осіб…

Будь-яка звичка складається з психологічного та фізіологічного аспектів. У психологічному аспекті, за умови неодноразового повторення певної дії, вже не виникає жодних труднощів, тож не потрібна сила волі або контроль за її виконанням. Наприклад, більшість людей мають звички чистити зуби зранку і це – «глибоко вкорінена» звичка. А з точки зору фізіології – стійкий нервовий зв’язок уже сформовано для вкорінених звичок, і тому дії виконуються так легко.

«Правило 21 дня»

Вважається, що для формування і закріплення нової звички необхідно витратити 21 день. Цей термін був науково доведений в США за допомогою спеціального експерименту. Його суть полягала в тому, що група людей носила окуляри з вбудованими лінзами, які перевертали світ з ніг на голову. Спочатку експеримент планувався на місяць, причому люди повинні були носити ці окуляри цілодобово. З плином часу мозок людини адаптувався до такого повороту подій, а пік адаптації припав на двадцять перший день. За результатами дослідження, саме 21-го дня було достатньо людському мозку для того, щоб сприйняти таке зображення як реальне. Але як тільки людина знімала ці окуляри, мозок знову адаптувався до звичного способу життя, і, щоб повернути все назад, знову був потрібен 21 день. Існує припущення, що аналогічне правило працює щодо вироблення нової звички.

Дія стає звичкою тоді, коли виконується без протидії з боку організму. Тому різні дії потребують різного часу формування звички (діапазон звикання варіюється від 18 до 254 днів). Достеменно важко однозначно сказати, скільки днів вам знадобиться, щоб перестати себе мотивувати і проявляти силу волі, скільки днів знадобиться, щоб прокачати свої заняття для розвитку професійно-педагогічної компетентності. Але точно після завершення певного терміну часу ви будете виконувати нові професійно-педагогічні дії «на автоматі» і вам не знадобляться додаткові зусилля. За якийсь час мозок перестане чинити опір і остаточно сформує стійкі нервові зв’язки.

При формуванні звички («суперосвітянських здібностей» сучасного вчителя) дуже важливо знати, що:

  • 1 За будь-який пропущений день доведеться заплатити кількома.
  • 2Чим складніше звичка, тим більше днів потрібно на її формування.
  • 3Звички, пов’язані з фізичною активністю, вимагають більше часу.
  • 4Два важливих вміння сприяють формуванню звички будь-якої складності – вміння себе мотивувати і розвинена сила волі.

Як це працює і як це стосується нашого марафону? Чому саме марафон є ефективним для розвитку професійно-педагогічної компетентності вчителя? Умови участі

По-перше, важливий сам настрій, сама позитивна настанова (ви – унікальні, оскільки у марафоні бере участь обмежена кількість учасників).

По-друге, зростає самоконтроль над собою, своїми педагогічними вміннями. Наразі ви тільки вчитеся, але з кожним днем ви будете ставати усвідомленішими, а навчання перейде в категорію глибинного навчання.

Під час цього експерименту ви дізнаєтеся багато нового про себе, про професійні навички, зрештою – спілкування в колі однодумців кожної п’ятниці онлайн – є ресурсним підтримувальним середовищем для особистісно-професійного зростання.

З моменту початку участі у марафоні ви дізнаєтесь про виконання завдань на тиждень.

Стартуємо 18 жовтня 2019 року

З 18.00 до 19.00 відбудеться онлайн спілкування із фасилітатором марафону і знайомство з учасниками в закритій групі, де ви дізнаєтесь про завдання на наступний тиждень, обговорите очікування і враження. Для вас буде розміщена мотиваційна PRO-карта – так званий перелік завдань до виконання на наступний тиждень, яка міститиме 4 виклика для кожного учасника:

  • Виклик 1містить завдання когнітивного рівня (актуалізація і критичне мислення, когнітивна гнучкість, креативність) – розробити і втілити під час уроку методичний прийом (зразок буде поданий, його слід буде адаптувати під ваш предмет і вікову категорію учнів).
  • Виклик 2містить завдання емоційного рівня (самооцінка, емоційний інтелект, креативність) – реалізувати під час уроку психологічний прийом виховного орієнтиру (цінностей).
  • Виклик 3містить завдання для розвитку комунікації і співпраці – реалізувати під час уроку прийом групової роботи.
  • Виклик 4містить завдання для професійної самоактуалізації вчителя після виконання трьох попередніх викликів – відповісти на низку коучингових запитань.

За підсумками виконання 4 викликів учасник марафону заповнює діагностичну карту (звіт), який має завантажити у п’ятницю до 15.00, щоб о 18.00 обговорити опрацьовані завдання, очікування, що вдалось і не вдалось реалізувати – одним словом, рефлексивне спілкування в колі однодумців під супроводом фасилітатора. Наприкінці онлайн спілкування учасники отримують наступну мотиваційну карту на тиждень – і так 4 тижні поспіль. Це так звана гра-квест для вчителів, яку учасники проходять рівень за рівнем, розвиваючи, при цьому, професійно-педагогічну компетентність. Наприкінці марафону, після виконання мотиваційних завдань, опрацювання і завантаження всіх діагностичних карт, учасники отримають сертифікат учасника марафону із зазначенням 15 годин участі (0,5 ЕКТС кредит).

Правила роботи марафону

  • 1 Починаємо з малого: 1 тиждень – легкі завдання Пам’ятайте, мозок людини дуже агресивно реагує на будь-яку зміну, саме тому він «вмикає» захисний механізм, коли щось змінюється. Тому, чим м’якше ви будете впроваджувати зміни, тим менше буде стрес для мозку і більше шансів не зірватися і досягти результатів.
  • 2Використовуйте нагадування та мобільні додатки Доки дія ще не стала звичкою, про неї можна легко забути. Наприклад, ви вирішили завести нескладну корисну звичку – 15 хвилин на день для написання діагностичного звіту для марафону, щоб перейти на наступний рівень. Рутина і завантаження на роботі можуть настільки «забити голову», що ви просто забудете про свої плани і наміри. Причиною невиконання дії в такому випадку буде не лінь і не відсутність сили волі або мотивації. Тому будь-які нагадування можуть бути дуже корисними. Зараз існує багато додатків для смартфонів (рекомендація фасилітатотра – використання мобільного додатку: чек-лист). Вони допоможуть вам запланувати всі наміри. Важливо, що ви повинні кожний день відмічати виконання, тим самим унаочнювати свій прогрес.
  • 3Не перевантажуйтесь Ми радимо робити все поступово і працювати не більше ніж з 3-ма звичками одночасно, інакше є ризик перевантаження. Як було зазначено вище, мозок агресивно реагує на зміни, тому поступовість дуже важлива.
  • 4Оптимізуйте вільний час ефективно Несподівано вільний час буває нерідко. Наприклад, хтось запізнився на зустріч, і ви змушені чекати декілька хвилин. Цей час можна використати ефективно. Найголовніше, що ви повинні заздалегідь запланувати, що будете робити у відповідних ситуаціях, а у смартфоні можна мати багато чого під рукою (сайт Всеосвіта).
  • 5Позбавтеся часожерів Це дуже важливо, оскільки тут знаходяться резерви додаткового часу, який можна витратити на корисні речі. Як говорилося вище, в цьому випадку ви маєте справу з встановленими нервовими зв’язками, які зламати не так просто. Проблема ще полягає у тому, що такі звички дуже часто несвідомі, тобто людина їх не помічає (наприклад, соціальні мережі). Тому перше, що треба зробити – поспостерігати за собою, проаналізувати свій день, виявити “часожерів” і вже потім планувати заходи, як їх позбутися.
  • 6Використовуйте маленькі нагороди та призи для себе Обов’язково заохочуйте себе за виконання певних дій без пропусків за певний час. Робіть собі подарунки. Це додаткова мотивація, яка може допомогти просуватися вперед у формуванні корисних звичок. Не пропускайте онлайн-зустрічі по п’ятницям – це підтримувальне і мотиваційне середовище успіху і розвитку «суперздібностей».
  • 7Концентруйтеся на процесі та регулярному виконанні, а не на результаті Коли ваша звичка ще формується, потрібно на перше місце ставити не результат, а процес. Ми всі різні; комусь для певного результату потрібен тиждень, комусь місяць, а комусь – два місяці. Але все-одно результат буде. На деякий час забудьте про результати, і просто продовжуйте регулярно робити те, що запланували.
  • 8Будьте стресостійкими, якщо щось не виходить Методичний прийом, запропонований у завдання не вийшов? Це не поразка. Навпаки, це виклик, щоб спробувати себе ще раз. Проаналізуйте, що вам заважало? Спробуйте інший прийом і починайте знову.

«Будьте натхненними і надихайте інших»

Сертифікат від «Всеосвіти» відповідає вимогам згідно з п. 13 Порядку підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників, затвердженого постановою КМУ від 21 серпня 2019 р. № 800. Сертифікат може бути зарахований у підвищення кваліфікації.