Автор марафону і фасилітатор онлайн зустрічей – Швень Ярослава Леонідівна, кандидатка психологічних наук, доцентка, викладачка в системі освіти дорослих; психологиня, коучка, тренерка; мотиваторка і натхненниця.
«прокачати» свої заняття через застосування ключових компетентностей 21 століття (спілкування і співпрацю, креативність, критичне мислення, а блок цифрової компетентності – наші учасники втілюватимуть безпосередньо через участь у марафоні) упродовж місяця за допомогою Кубиків історій «Rory’s Story Cubes» (сучасний освітній ігровий інструмент для вирішення різноманітних освітніх завдань).
Уілл Боуен запропонував усім, хто хоче змінити своє життя на краще, надягти звичайний браслет фіолетового кольору і впродовж 21 дня жити без нарікань, критики, платок і незадоволення. Якщо за ці дні людина забувала про настанову і вимовляла і використовувала заборонену лексику, то мала перевісити браслет з однієї руки на іншу і розпочати відлік днів заново. Продовжувати доти, доки браслет не протримається на одній руці 21 день поспіль. Люди, які залучились до експерименту, змінились до невпізнаваності. На сьогодні ця програма охопила близько 6 млн осіб…
Будь-яка звичка складається з психологічного та фізіологічного аспектів. У психологічному аспекті, за умови неодноразового повторення певної дії, вже не виникає жодних труднощів, тож не потрібна сила волі або контроль за її виконанням. Наприклад, більшість людей мають звички чистити зуби зранку і це – «глибоко вкорінена» звичка. А з точки зору фізіології – стійкий нервовий зв’язок уже сформовано для вкорінених звичок, і тому дії виконуються так легко.
Вважається, що для формування і закріплення нової звички необхідно витратити 21 день. Цей термін був науково доведений в США за допомогою спеціального експерименту. Його суть полягала в тому, що група людей носила окуляри з вбудованими лінзами, які перевертали світ з ніг на голову. Спочатку експеримент планувався на місяць, причому люди повинні були носити ці окуляри цілодобово. З плином часу мозок людини адаптувався до такого повороту подій, а пік адаптації припав на двадцять перший день. За результатами дослідження, саме 21-го дня було достатньо людському мозку для того, щоб сприйняти таке зображення як реальне. Але як тільки людина знімала ці окуляри, мозок знову адаптувався до звичного способу життя, і, щоб повернути все назад, знову був потрібен 21 день. Існує припущення, що аналогічне правило працює щодо вироблення нової звички.
Дія стає звичкою тоді, коли виконується без протидії з боку організму. Тому різні дії потребують різного часу формування звички (діапазон звикання варіюється від 18 до 254 днів). Достеменно важко однозначно сказати, скільки днів вам знадобиться, щоб перестати себе мотивувати і проявляти силу волі, скільки днів знадобиться, щоб прокачати свої заняття для розвитку професійно-педагогічної компетентності. Але точно після завершення певного терміну часу ви будете виконувати нові професійно-педагогічні дії «на автоматі» і вам не знадобляться додаткові зусилля. За якийсь час мозок перестане чинити опір і остаточно сформує стійкі нервові зв’язки.
По-перше, важливий сам настрій, сама позитивна настанова (ви – унікальні, оскільки у марафоні бере участь обмежена кількість учасників).
По-друге, зростає самоконтроль над собою, своїми педагогічними вміннями. Наразі ви тільки вчитеся, але з кожним днем ви будете ставати усвідомленішими, а навчання перейде в категорію глибинного навчання.
Під час цього експерименту ви дізнаєтеся багато нового про себе, про професійні навички, зрештою – спілкування в колі однодумців кожної п’ятниці онлайн – є ресурсним підтримувальним середовищем для особистісно-професійного зростання.
З 18.00 до 19.00 відбудеться онлайн спілкування із фасилітатором марафону і знайомство з учасниками в закритій групі, де ви дізнаєтесь про завдання на наступний тиждень, обговорите очікування і враження. Для вас буде розміщена мотиваційна PRO-карта – так званий перелік завдань до виконання на наступний тиждень, яка міститиме 4 виклика для кожного учасника:
За підсумками виконання 4 викликів учасник марафону заповнює діагностичну карту (звіт), який має завантажити у п’ятницю до 15.00, щоб о 18.00 обговорити опрацьовані завдання, очікування, що вдалось і не вдалось реалізувати – одним словом, рефлексивне спілкування в колі однодумців під супроводом фасилітатора. Наприкінці онлайн спілкування учасники отримують наступну мотиваційну карту на тиждень – і так 4 тижні поспіль. Це так звана гра-квест для вчителів, яку учасники проходять рівень за рівнем, розвиваючи, при цьому, професійно-педагогічну компетентність. Наприкінці марафону, після виконання мотиваційних завдань, опрацювання і завантаження всіх діагностичних карт, учасники отримають сертифікат учасника марафону із зазначенням 15 годин участі (0,5 ЄКТС кредит).
Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.
Сертифікат від «Всеосвіти» відповідає вимогам згідно з п. 13 Порядку підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників, затвердженого постановою КМУ від 21 серпня 2019 р. №800. Сертифікат може бути зарахований у підвищення кваліфікації.
Дізнатись більше за посиланням.