Сьогодні о 11:00
онлайн-конференція:
«
Роль закладів освіти у формуванні нульової терпимості до корупції та вихованні доброчесності в Україні
»
Взяти участь Всі події

Вставні слова ( словосполучення і речення). Розділові знаки при вставних словах .

Українська мова

Для кого: 8 Клас

0 проходжень

4 запитань

13.10.2021

108

0

Завдання №1 Теоретичний блок

Тема: Вставні слова ( словосполучення і речення). Розділові знаки при вставних словах .

Мета:

  • Ознайомити учнів із відомостями про вставні слова і словосполучення в реченнях та визначити їх стилістичну роль у мовленні;

  • Навчити учнів правильно вживати розділові знаки вживаючи вставні слова та конструкції;

  • Сприяти всебічному розвиткові мовної й мовленнєвої особливості восьмикласників;

  • Виховувати любов та повагу до свят та традицій.

Тип уроку: засвоєння нових знань,умінь,навичок; застосування набутих знань.

Обладнання:  відеозапис,слайд-шоу.

Хід уроку

I Організаційний момент

Гра «Побажай мені хорошого дня!»

II Актуалізація опорних знань

2.1. Перевірка домашнього завдання.
2.2. Вправа № 1( письмово+усно)

Прослухайте поезію,випишіть звертання,вкажіть ,яку функцію в реченні вони виконують.

Моя любове! Я перед тобою.
Бери мене в свої блаженні сни.
Лиш не зроби слухняною рабою,
не ошукай і крил не обітни!
Не допусти, щоб світ зійшовся клином,
і не присни, для чого я живу.
Даруй мені над шляхом тополиним
важкого сонця древню булаву.
Не дай мені заплутатись в дрібницях,
не розміняй на спотички доріг,
бо кості перевернуться в гробницях
гірких і гордих прадідів моїх.
І в них було кохання, як у мене,
і від любові тьмарився їм світ.
І їх жінки хапали за стремена,
та що поробиш,— тільки до воріт.
А там, а там... Жорстокий клекіт бою
і дзвін мечів до третьої весни...
Моя любове! Я перед тобою.
Бери мене в свої блаженні сни.

Ти дивишся. А я вже – як на трапі. 
І слів нема. І туга через край. 
Життя іде по «Гаусівській шляпі»: 
отак-от – «здрастуй», а отак – «прощай». 

Прощай, прощай, чужа мені людино
Ще не було ріднішого, як ти. 
О це і є той випадок єдиний, 
Коли найбільша мужність – утекти.

  • Хто є автором цієї поезії? Що вам відомо про авторку?

  • З якими творами ми зустрічалися,коли вивчали її творчість?

  • Охарактеризуйте звертання в реченні?

Завдання №2 Теоретичний блок

III Оголошення теми й мети уроку

Мотивація навчальної діяльності

Епіграф:

Скільки років кохаю,

А закохуюся в тебе щодня.

Л.Костенко

Хіба це мало – незабутня мить?

Л.Костенко.

IV Опрацювання нового матеріалу

4.1. «Теоретичний пошук»

Опрацювання правил у підручнику (ст. 182-184)

Ознайомлення з правилами

4.2. Бесіда

- Яке свято ми сьогодні з вами святкуємо?

- Які традиції пов'язані з днем святого Валентина?

- Як його святкують у різних країнах?

- Як особисто ви ставитеся до дня усіх закоханих?

4.3. Вправа №2(усно)

Використовуючи вставні слова дайте власну оцінку цьому святу. Що особисто для вас означає день закоханих?

4.4. Диктант-пошук

Безперечно, День святого Валентина – це гарне та романтичне свято. Це можливість закоханим ще раз висловити свої почуття,тому,напевно,воно і є улюбленим святом сучасної молоді.

Кажуть ,що існує декілька легенд про походження цього свята. Відомо,що цей день ми святкуємо завдяки римському священику Валентину. У цей час у Римі існувала заборона одружуватися солдатам,мовляв, в такому випадку сердечні справи послаблюють армію і воїни стають неуважними,вразливими та розосередженними. Та,на щастя,у солдатів була надія,цією надією був – Валентин,він таємно вінчав закоханих,хоч,погодьтесь,ризикував. Згодом його було арештовано і посаджено до в'язниці. Там він зустрів дочку тюремщика, в яку закохався. 14.02.270р. він відправив своїй коханій останню записку,яка була підписана : «Від Валентина».

  • Випишіть з тексту вставні слова,вкажіть,які функції в тексті вони виконують?

V. Закріплення вивченого матеріалу

Вправа № 3 (письмово) Дослідження –моделювання

Змоделюйте вставні слова,добираючи їхнє значення з іншого стовпчика.

Звичайно → Звертання до співрозмовника.

Здається → Вказівка на джерело повідомлення.

На диво → Емоційне ставлення мовця до зміст висловлюваного  

На думку → Упевненість

Нарешті → Припущення

Вірте → Висновок

Завдання №3 Вільне введення тексту

VI. Підсумок уроку

6.1 «Релаксація»

Для хорошого настрою перегляньмо відеозапис про День святого Валентина.

6.2. Бесіда:

- Чи сподобався вам сьогоднішній урок?

- Що вам вдалося на уроці,а що – ні?

- Що найбільше запам'яталось?

- Ваші побажання.

VII. Оцінювання.

Завдання №4 Вільне введення тексту

VIII. Домашнє завдання.

Виготовити валентинку,використовуючи вставні слова, напишіть побажання особливій для вас людині.

Рефлексія від 0 учнів

Сподобався

0 0

Зрозумілий

0 0

Потрібні роз'яснення

0 0