Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Розвиток емоційного інтелекту дітей та підлітків: техніки та вправи
»
Взяти участь Всі події
Урок:

Відокремлені додатки. Розділові знаки при відокремлених додатках

Опис уроку (учням цей опис не показується):

Урок складено відповідно до підручника :

Українська мова: підруч. для 8 кл. закл. заг. серед. освіти / О.В.Заболотний, В.В.Заболотний.- 2-ге вид., переробл.- Київ: Генеза, 2021.- 224с.

Мета уроку:

  • поглибити знання учнів про відокремлені члени речення, ознайомити з відокремленими додатками, їх місцем у реченні;

  • формувати вміння знаходити в тексті відокремлені додатки, аналізувати їх, правильно інтонувати речення з відокремленими додатками, розставляти відповідні розділові знаки;

  • розвивати творчі вміння трансформувати, моделювати, конструювати речення з відокремленими додатками;

  • розвивати уважність, вдумливість;

  • виховувати любов до природи, до краси слова.

Вміст уроку:
Опис, який учні побачать перед початком уроку

Вітаю, восьмикласники!

Продовжуємо вивчення відокремлених членів речення. І сьогодні ми розглянемо відокремлені додатки.

0800rv67-5d73-682x1000.jpg

Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.

Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.

1:

Вільне введення тексту

Експрес-опитування.

  • Які члени речення називають додатками?

  • На які питання відповідають додатки?

  • Словами яких частин мови можемо виражати додатки?

2:

Теоретичний блок

Перегляньте відео.

Ознайомтеся за підручником П.34 (с.158).

Умови відокремлення

0800tdff-29a7-421x140.jpg

Розділові знаки

0800tdfh-a8fd-421x73.jpg

ЗВЕРНІТЬ УВАГУ!

На початку відокремлених додатків завжди виступає прийменник.

3:

Завантаження файлу

Спишіть речення, розставляючи пропущені розділові знаки. Підкресліть відокремлені додатки разом зі словами, за допомогою яких вони приєдну­ються.

1. Хто окрім тебе любий допоможе схололу душу нині пробудить? (М.Воробей). 2. А я не знаю нічого ніжнішого окрім берези (Леся Українка). 3. Ця несподівана зустріч зворушила всіх особливо дітей (В. Минко). 4. Там замість житечка в теплеє літечко терен зацвів (Г.Чупринка). 5. У хліві крім ластів’ячого гнізда під кроквою нічого не було (Гр. Тютюнник). 6. А тепер замість крила парусника Тоня й Віталій бачать вдалині посеред затоки темну непорушну гору якусь (О. Гончар). 7. Ягід навколо особливо дикої малини була сила-силенна (В.Донченко). 8. За винятком баби Оришки малий Чіпка нікого не любив (Панас Мирний).

4:

Вільне введення тексту

Творче моделювання.

Складіть і запишіть речення, увівши до них подані відокремлені додатки. З’ясуйте значення цих додатків та чим вони виражені. Підкресліть усі члени речення.

Крім мене, замість троянд, за винятком журналістів.

5:

Вільне введення тексту

Творче конструювання.

Розгляньте ілюстрацію. Висловте свою думку про неї. Доберіть ключові словосполучення для опису зображеного. Складіть із цими словосполученнями невеликий текст, увівши до нього відокремлені додатки.

0800tdh7-24a1-296x339.jpg

Н. Курій-Максимів. Пасхальні дні (малярство на склі)

6:

Вільне введення тексту

Діалог

Уявіть, що ви журналіст, який отримав завдання взяти інтерв’ю у відомої особи (на ваш вибір). У кого ви взяли б інтерв’ю?

Складіть і запишіть вашу розмову у формі діалогу (6-8 реплік), використавши:

а) звертання;

б) вставні слова чи словосполучення;

в) речення з відокремленим додатком.

Відокремлений додаток підкресліть.

7:

Вільне введення тексту

Рефлексія.

Вправа "Діамант" (Висловіть про урок, те, що на вашу думку, було найбільш корисним, за допомогою слів:

  • Справжній діамант уроку сьогодні - це...

8:

Теоретичний блок

Домашнє завдання.

П.34, вивчити правила.

Вправа 344 (усно).

Опис, який учні побачать після проходження уроку

Дякую за роботу!

Рефлексія від 0 учнів

Сподобався:

0 0

Зрозумілий:

0 0

Потрібні роз'яснення:

0 0
Рекомендуємо

Відокремлені додатки. Умови відокремлення додатків, їхня роль у мовленні. Розділові знаки при відокремлених додатках. Контрольне читання вголос тексту художнього стилю.

Відокремлені додатки. Умови відокремлення додатків, їхня роль у мовленні. Розділові знаки при відокремлених додатках. Контрольне читання вголос тексту художнього стилю.

228

Аватар профіля Лизько Валентина Степанівна
Українська мова
8 клас

35 грн

Відокремлені обставини. Розділові знаки при відокремлених обставинах.

Відокремлені обставини. Розділові знаки при відокремлених обставинах.

215

Аватар профіля Лизько Валентина Степанівна
Українська мова
8 клас

35 грн

Відокремлені означення. Розділові знаки при відокремлених означеннях.

Відокремлені означення. Розділові знаки при відокремлених означеннях.

199

Аватар профіля Лизько Валентина Степанівна
Різне
8 клас

35 грн

Відокремлені означення. Розділові знаки при відокремлених означеннях. Тренувальні вправи.

Відокремлені означення. Розділові знаки при відокремлених означеннях. Тренувальні вправи.

138

Аватар профіля Страшко Анжела Юріївна
Українська мова
8 клас

25 грн

Відокремлені прикладки. Розділові знаки при відокремлених прикладках. Відокремлення прикладок із ЯК, МОВ, НЕМОВ, НАЧЕ.

Відокремлені прикладки. Розділові знаки при відокремлених прикладках.  Відокремлення прикладок із ЯК, МОВ, НЕМОВ, НАЧЕ.

270

Аватар профіля Лизько Валентина Степанівна
Українська мова
8 клас

35 грн

Схожі уроки

Правопис складних іменників (повторення й поглиблення).

Правопис складних іменників (повторення й поглиблення).

684

Аватар профіля Мірошніченко Леся Миколаївна
Українська мова
6 клас

Розділові знаки в СПР з кількома підрядними

Розділові знаки в СПР з кількома підрядними

862

Аватар профіля Яковець Надія Василівна
Українська мова
9 клас

Розвиток зв"язного мовлення. Есе.

Розвиток зв"язного мовлення. Есе.

537

Аватар профіля Білецька Оксана Вікторівна
Українська мова
10 клас

Спостерігаю за відмінюванням займенників 3-ої особи

Спостерігаю за відмінюванням займенників 3-ої  особи

422

Аватар профіля Сухорукова Валентина Михайлівна
Українська мова
4 клас

Послідовна підрядність.

Послідовна підрядність.

262

Аватар профіля Білецька Оксана Вікторівна
Українська мова
9 клас