«ВЕДМЕДИК У ГОСТІ ЗАВІТАВ»
ЗАНЯТТЯ ІЗ ВИКОРИСТАННЯМ СИМВОЛІВ (ЕЙДЕТИКА)
Мета: учити дітей уживати в мовленні слова-ознаки: (холодна, сніжна, морозна),
слова-дії (розтрушує, наганяє, сковує), вправляти у правильній вимові звуків
[c], [з], працювати над інтонаційною виразністю дитячого мовлення, учити
складати речення за допомогою символів за зразком вихователя; розвивати
уяву, фантазію, логічне мислення, мовленнєву активність; виховувати вміння
працювати дружно.
Обладнання: іграшковий ведмедик, вірші про зиму, зображення сніговиків, зображення
символів, кульки, музичний центр, аудіозапис «Звуки природи».
Вихователь
Дуже важко розпочати
Одразу звуки вимовляти.
Ми роботу язику
Пропонуємо таку.
Артикуляційна гімнастика
Вихователь ставить запитання, діти відповідають, відтворюючи
звуконаслідування.
Як дзижчав комар улітку? (З-з-з)
Як гарчить пес? (Р-р-р)
Як сичить змія в траві? (С-с-с)
Зимова чистомовка
Ас-ас-ас – прийшла зима до нас,
Озу-озу-озу – не бійтеся морозу,
Са-са-са – яка кругом краса!
Вихователь. Діти, ви не бачили, хто прилетів до нас на повітряних кульках? Посидьте тихенько, а я зараз подивлюся. (Вихователь приносить у групу ведмедика.) Та це ж … (Діти відповідають хором: «Ведмедик! Ведмедик! Ведмедик! Ведмедик? Так, ведмедик».)
Знаєте, він каже, що приніс нам цікаві завдання і хоче подивитись, як ми з ними впораємось. Давайте заглянемо в конверт. (Відкриває конверт.) Тут загадка. Слухайте уважно:
Стало біло навкруги,
Я розтушую сніги,
Наганяю холоди,
Воду сковую в льоди.
В дружбі з дітьми я всіма,
Здогадались, Я … (зима).
Чому ви думаєте, що це зима? Адже і навесні навколо буває біло, коли цвітуть сади. Що робить зима? (Розтушує, наганяє, сковує.) якою буває зима? (Холодною, сніжною, морозною). Послухайте запис і скажіть, якою ви уявили зиму?
Діти слухають аудіозапис «Звуки природи» і відповідають
на запитання.
Вихователь. Зараз, ведмедику, діти хочуть розказати тобі вірші про зиму.
Завірюха загуляла,
В хатки всіх позаганяла.
Всівся зайчик на печі –
Хрумка з маком калачі.
Завірюха загуляла,
В хатки всіх позаганяла.
Всівся зайчик на печі –
Хрумка з маком калачі.
Снігами вкрилася земля,
Метелиця гуляє,
Малює вікна морозець
Та носики щипає.
Снігами вкрилася земля,
Метелиця гуляє,
Малює вікна морозець
Та носики щипає.
Чому зайчик всівся на печі? Що він робить? (Діти відповідають.) давайте ми зараз усі перетворимося на зайчиків і трохи відпочинемо.
Фізкультхвилинка
Вихователь читає вірш, діти супроводжують його відповідними рухами.
Забавлялися зайченята,
(Діти встають, піднімають руки, потягуються.)
Виглядаючи маму й тата.
(Руки на поясі, поворот ліворуч-праворуч із присіданням.)
Ось так – лапку до лапки.
(Плескають у долоні.)
Ось так – шапку до шапки.
(Руки прикладають до голови, піднімають у гору.)
Ось так – вусом потрусимо.
(Похитують головою.)
Так, так, так!
(Підстрибують.)
Вихователь. Скажемо весело: Зайчик! Зайчик! Зайчик! Спитаємо: зайчик? Ствердимо: так, зайчик. (Діти виконують завдання.) А зараз ведмедик хоче погратися.
Гра «Ведмедика держи – слово скажи»
Мета: активізувати словниковий запас дітей.
Діти передають одне одному іграшку, називаючи при цьому будь-яке зимове слово.
Вихователь. Молодці! Тобі сподобалось, ведмедику? Діти, розкажіть ведмедикові, як ви розважаєтесь узимку. (Відповіді дітей.)
Ведмедик також зліпив двох сніговиків і не може зрозуміти, чи відрізняються вони один від одного чи ні. Давайте порівняємо їх.
Діти порівнюють намальованих сніговиків.
Молодці, ви постарались. Нашим очам треба відпочити. Подивимось праворуч, ліворуч, угору, вниз. (Вихователь прикладає ведмедика до вуха.)
Ану, дітки тихо, ведмедик щось каже. Вчора в лісі він знайшов загадкові малюнки і просить допомагати прочитати їх.
Вихователь. Поки ми з вами грались, на вулиці намело багато снігу, підемо почистемо доріжки дружно, разом.
Фізкультхвилинка
Вихователь читає вірш, діти супроводжують його відповідними рухами.
Лопаткою, лопаткою
Копаємо сніжок.
Збудуємо із снігу
Домок-теремок.
І вікна, і двері
Ми вирубаєм в нім,
Розчистимо доріжки,
Посиплемо піском.
Ось які наші працелюбні руки. Вони все вміють робити, а давайте покажемо, що вміє робити кожний пальчик.
Пальчикова гімнастика
Сидить білка на поріжку,
(Діти згинають і розгинають пальці разом.)
Продає вона горішки:
(Збирають пальці в кулак.)
Лисичці-сестриці,
(Правою рукою по черзі розгинають пальці лівої руки.)
Горобцю, синиці,
Зайчику вухатому,
Ведмедю товстоп’ятому.
(Сідають на місця.)
Вихователь. Діти, ведмедик не зміг прийти до нас на новорічне свято, давайте пригадаємо, якою була ялинка? Хто до нас приходив? Як ми розважались біля ялинки? (Відповіді дітей.)
Який настрій був у дітей? Промовимо: веселий настрій! Веселий настрій! Веселий настрій! Запитаємо: веселий настрій? Ствердимо: так, веселий настрій.
Ваші речення записали знаками, що вийшло, ви прочитаєте.
Стояла висока, прикрашена іграшками ялинка.
На новорічне свято прийшли зайчик, білка, сніжинки, лисичка, гном.
Високий Дід Мороз і низька Снігуронька принесли подарунки.
Хлопчикам і дівчаткам було весело.
Татам і мамам також було весело на новорічному святі.
Вихователь. Приготуйте руки, ловіть слова: ялинка, висока, свято, гном, подарунки.
Молодці, дякую вам за старанність. Ведмедик задоволений, що ми виконали всі його завдання.