Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Техніки релаксації для дітей та підлітків: як навчити знімати стрес через рух і звук
»
Взяти участь Всі події
Урок:

Узагальнення й систематизація вивченого з теми " Словотвір. Орфографія"

Опис уроку (учням цей опис не показується):

Мета уроку: формувати компетентності предметні шляхом узагальнення вивченого матеріалу, закріплення, поглиблення, удосконалення знань учнів із розділу; побудови зв'язного висловлення , формування світогляду школярів, їх національної свідомості; виховання любові до рідної мови, інтерес до її вивчення; формувати громадянські, загальнокультурні, здоров'язбережувальні компетентності.

Тип уроку : узагальнення та систематизація вивченого.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми й мети уроку.

ІІІ. Актуалізація знань

Лінгвістичний турнір. Учні ставлять питання, називають, хто з однокласників буде відповідати. Якщо відповідь неправильна чи її немає, відповідає автор питання. Учитель слідкує, щоб весь теоретичний матеріал був повторений, тому сам може ставити питання до учнів класу.

Приклад.

1. Що вивчає словотвір.

2. Поясніть значення слова " словотвір".

3. Які слова називаємо похідними?

4. Непохідні слова - це...

5. Поясніть різницю між поняттями " твірна основа" і " твірне слово".

6. Які ви знаєте способи словотвору?

7. Які слова називаються складними?

8. Якщо від прикметника із суфіксом - ськ-утворити іменник із суфіксом - ин-, яку орфограму пишемо перед - ин- (- щ).

9. Якщо від прикметника із суфіксом - цьк-утворити іменник із суфіксом - ин-, яку орфограму пишемо перед - ин- ( - чч ).

10. У якому слові пишемо щдну літеру - ч - за попереднім правилом ( Галичина).

11. Якщо основа іменника закінчувалася на - г, - ж, - з, то який суфікс пишемо у прикметнику? ( -зьк- )

12. Якщо основа іменника закінчувалася на - к, - ч, - ц, то який суфікс пишемо у прикметнику? ( -цьк- )

13. Якщо основа іменника закінчувалася на - х, - ш, - с, то який суфікс пишемо у прикметнику? ( -ськ- )

14. Як пишуться слова з - пів ?

ІV. Систематизація й узагальнення вивченого

  1. Визначте твірну основу у словах : школяр, зимовий, сніговий, перебігти, земляний, водяний, вітерець, льодок, безсонний.

  2. Виконайте правильно вправу кодування . НА дошці записані способи словотвору і прономеровані

    1 складання основ

    2 абревіація

    3 безафіксний спосіб

    4 префіксальний

    5 префіксально- суфіксальний

    8 суфіксальний

    7 перехід

    Учитель читає по 2 слова, а учні записують код

    Слова

    - спортбаза, відеокарта

    - перейти, розказати

    - спів, пуск, вихід

    - ООН, ЄС

    - безмежний, надмірний, безрукавка

    - військовий виступив, світла учительська

    - медок, лісовий

    Відповіді 1, 4, 3, 2, 5, 7, 6

  3. Завдання " Розумний словотворець"

    Від поданих прикметників утворити іменники із суфіксом - ин( а).

    Німецький, ужгородський, турецький, канівський, житомирський, вінницький, черкаський, галицький, київський, хмельницький,гайдамацький, львівський, сумський, полтавський, криворізький.

  4. " Редактор".Перевір себе : вставте пропущену літеру на місці пропуску

    Брат...тво коза...тво брат...кий

    сива...ький Завданнбджільни...тво товари...ький

    каза...ький францу...кий пра...кий

    оде...кий пта....ький чума...ький

  5. Фізкультхвилинка

  6. Словниковий диктант

    Антивірус, пів яблука, тишком- нишком, пів Києва, півкуля, одним одна, хліб-сіль, перекотиполе, кінець кінцем, снігопад, пів відра, відеокарта, 70- річчя, милий- премилий, шестиповерховий.

  7. Завдання " Конструктор". Виизначити значущі частини у словах , виконати словотворчий їх розбір.

    Зернята, дощовий, присісти, кіношедевр.

  8. Гра " Хто більше". Запишіть якомога більше слів, що закінчуються на - фон, та слів, що посинаються на теле-.

  9. Розподільно- цифровий диктант

    Слова із закінченням Слова без закінчень

    У колонки записуємо тільки номери слів:

    1 ліс, 2 простір, 3 швидко, 4 писати, 5 весело, 6 поні, 7 двір, 8 завод, 9 читати, 10 біль, 11 кенгуру, 12 спагеті, 13 час, 14 дощ, 15 повінь

  10. Мовознавчий поєдинок. Хто з учнів усно утворить від поданих пар слів нове способом складання

    Край знати, мороз стійкий, трусити земля, босими ногами, верба лози, сухий фрукти

    VI Узагальнення знань

    VII Рефлекія. Підсуки уроку

    VIII Домашнє завдання : параграфи 16 - 20 повторити, впр. 178

Вміст уроку:

Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.

Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.

1:

Теоретичний блок

Лінгвістичний турнір. Учні ставлять питання, називають, хто з однокласників буде відповідати. Якщо відповідь неправильна чи її немає, відповідає автор питання. Учитель слідкує, щоб весь теоретичний матеріал був повторений, тому сам може ставити питання до учнів класу.

Приклад.

1. Що вивчає словотвір.

2. Поясніть значення слова " словотвір".

3. Які слова називаємо похідними?

4. Непохідні слова - це...

5. Поясніть різницю між поняттями " твірна основа" і " твірне слово".

6. Які ви знаєте способи словотвору?

7. Які слова називаються складними?

8. Якщо від прикметника із суфіксом - ськ-утворити іменник із суфіксом - ин-, яку орфограму пишемо перед - ин- (- щ).

9. Якщо від прикметника із суфіксом - цьк-утворити іменник із суфіксом - ин-, яку орфограму пишемо перед - ин- ( - чч ).

10. У якому слові пишемо щдну літеру - ч - за попереднім правилом ( Галичина).

11. Якщо основа іменника закінчувалася на - г, - ж, - з, то який суфікс пишемо у прикметнику? ( -зьк- )

12. Якщо основа іменника закінчувалася на - к, - ч, - ц, то який суфікс пишемо у прикметнику? ( -цьк- )

13. Якщо основа іменника закінчувалася на - х, - ш, - с, то який суфікс пишемо у прикметнику? ( -ськ- )

14. Як пишуться слова з - пів ?

2:

Вільне введення тексту

ІV. Систематизація й узагальнення вивченого

  1. Визначте твірну основу у словах : школяр, зимовий, сніговий, перебігти, земляний, водяний, вітерець, льодок, безсонний.

  2. Виконайте правильно вправу кодування . НА дошці записані способи словотвору і прономеровані

    1 складання основ

    2 абревіація

    3 безафіксний спосіб

    4 префіксальний

    5 префіксально- суфіксальний

    8 суфіксальний

    7 перехід

    Учитель читає по 2 слова, а учні записують код

    Слова

    - спортбаза, відеокарта

    - перейти, розказати

    - спів, пуск, вихід

    - ООН, ЄС

    - безмежний, надмірний, безрукавка

    - військовий виступив, світла учительська

    - медок, лісовий

    Відповіді 1, 4, 3, 2, 5, 7, 6

  3. Завдання " Розумний словотворець"

    Від поданих прикметників утворити іменники із суфіксом - ин( а).

    Німецький, ужгородський, турецький, канівський, житомирський, вінницький, черкаський, галицький, київський, хмельницький,гайдамацький, львівський, сумський, полтавський, криворізький.

  4. " Редактор".Перевір себе : вставте пропущену літеру на місці пропуску

    Брат...тво коза...тво брат...кий

    сива...ький Завданнбджільни...тво товари...ький

    каза...ький францу...кий пра...кий

    оде...кий пта....ький чума...ький

  5. Фізкультхвилинка

  6. Словниковий диктант

    Антивірус, пів яблука, тишком- нишком, пів Києва, півкуля, одним одна, хліб-сіль, перекотиполе, кінець кінцем, снігопад, пів відра, відеокарта, 70- річчя, милий- премилий, шестиповерховий.

  7. Завдання " Конструктор". Виизначити значущі частини у словах , виконати словотворчий їх розбір.

    Зернята, дощовий, присісти, кіношедевр.

  8. Гра " Хто більше". Запишіть якомога більше слів, що закінчуються на - фон, та слів, що посинаються на теле-.

  9. Розподільно- цифровий диктант

    Слова із закінченням Слова без закінчень

    У колонки записуємо тільки номери слів:

    1 ліс, 2 простір, 3 швидко, 4 писати, 5 весело, 6 поні, 7 двір, 8 завод, 9 читати, 10 біль, 11 кенгуру, 12 спагеті, 13 час, 14 дощ, 15 повінь

  10. Мовознавчий поєдинок. Хто з учнів усно утворить від поданих пар слів нове способом складання

    Край знати, мороз стійкий, трусити земля, босими ногами, верба лози, сухий фрукти

Рефлексія від 0 учнів

Сподобався:

0 0

Зрозумілий:

0 0

Потрібні роз'яснення:

0 0
Рекомендуємо

Узагальнення вивченого з розділу "СЛОВОТВІР. ОРФОГРАФІЯ". Виконання проєкту.

Узагальнення вивченого з розділу "СЛОВОТВІР. ОРФОГРАФІЯ". Виконання проєкту.

250

Аватар профіля Лизько Валентина Степанівна
Українська мова
6 клас

35 грн

Узагальнення й систематизація вивченого з теми "Дієслово"

Узагальнення  й систематизація вивченого з теми "Дієслово"

303

Аватар профіля Лизько Валентина Степанівна
Українська мова
7 клас

33 грн

Узагальнення й систематизація вивченого з теми „Прислівник”.

Узагальнення й систематизація вивченого з теми „Прислівник”.

273

Аватар профіля Лизько Валентина Степанівна
Українська мова
7 клас

33 грн

Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Однорідні члени речення».

Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Однорідні члени речення».

172

Аватар профіля Лизько Валентина Степанівна
Українська мова
8 клас

33 грн

Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Просте двоскладне речення».

Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Просте двоскладне речення».

236

Аватар профіля Лизько Валентина Степанівна
Українська мова
8 клас

35 грн

Схожі уроки

Правопис складних іменників (повторення й поглиблення).

Правопис складних іменників (повторення й поглиблення).

663

Аватар профіля Мірошніченко Леся Миколаївна
Українська мова
6 клас

Розділові знаки в СПР з кількома підрядними

Розділові знаки в СПР з кількома підрядними

827

Аватар профіля Яковець Надія Василівна
Українська мова
9 клас

Розвиток зв"язного мовлення. Есе.

Розвиток зв"язного мовлення. Есе.

509

Аватар профіля Білецька Оксана Вікторівна
Українська мова
10 клас

Спостерігаю за відмінюванням займенників 3-ої особи

Спостерігаю за відмінюванням займенників 3-ої  особи

389

Аватар профіля Сухорукова Валентина Михайлівна
Українська мова
4 клас

Послідовна підрядність.

Послідовна підрядність.

228

Аватар профіля Білецька Оксана Вікторівна
Українська мова
9 клас