Урок алгебри № 2 для учнів 10 класу (рівень стандарту) на тему "Числові функції та їх властивості" - (нулі функції; проміжки зростання і спадання функції; найбільше та найменше значення функції).
Конструктор уроків
Урок алгебри № 2 для учнів 10 класу (рівень стандарту) на тему "Числові функції та їх властивості" - (нулі функції; проміжки зростання і спадання функції; найбільше та найменше значення функції).
Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.
Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.
№1:
Завантаження файлу
Перед вивчення нової теми пропоную виконати математичний диктант для перевірки засвоєння навчального матеріалу за попередній урок.
Фото математичного диктанту надішли в особисті, або прикріпи для перевірки на цьому уроці
№2:
Теоретичний блок
Вивчення нового матеріалу
Нулі функції, проміжки знакосталості
Значення аргументу, при яких значення функції дорівнює нулю, називають нулями функції.
Щоб знайти нулі функції y = f(x), потрібно розв’язати рівняння
f(x) = 0. Корені цього рівняння є нулями функції.
Наприклад:
Скільки нулів має функція:
а) y = x + 3; б) y = 6x; в) y = х² - 1; г) y = х² – 7x?
Розв'язок:
а) у = х + 3; х + 3 = 0; х = -3; ф-ція має один нуль і це -3;
б) у = 6х; 6х = 0; х = 0; ф-ція має один нуль і це 0;
в) у = х² - 1; х² - 1 = 0; х² =1; х_1,2=±1; ф-ція має два нулі -1 і 1;
г) y = х² – 7x; х² – 7x = 0; х (х – 7) = 0; х = 0 і х = 7; ф-ція має два нулі 0 і 7.
Проміжки знакосталості
Проміжки області визначення функції, на яких функція не змінює знака (тобто має тільки додатні або тільки від’ємні значення), називають проміжками знакосталості.
Щоб знайти проміжки знакосталості, потрібно розв’язати нерівності f(x) > 0 і f(x) < 0. Розв’язки нерівності f(x) > 0 — це значення аргументу, при яких функція набуває додатних значень.
Наприклад:
Запишіть проміжки знакосталості функції: y = x + 3
Розв'язок:
y = x + 3; x + 3 = 0; х = -3
у > 0, якщо х > - 3;
у < 0, якщо х < -3
Проміжки зростання і спадання функції
Функцію називають зростаючою на деякому проміжку, якщо кожному більшому значенню аргументу із цього проміжку відповідає більше значення функції.
Функцію називають спадною на деякому проміжку, якщо кожному більшому значенню аргументу із цього проміжку відповідає менше значення функції.
Наприклад: Розглянувши графіки даних функцій можна говорити:
1) по першому графіку можна стверджувати, що да функція є зростаючою.
2) на другому графіку ми можемо сказати, що функція на проміжку (-∞; 0) зростає, а на проміжку (0; + ∞) спадає.
Найбільше і найменше значення функції
Характеризуючи властивості функції, часто зазначають також, у яких точках вона має найбільше значення, у яких — найменше.
Наприклад: розглянемо графік функції
За даним графіком ми можемо сказати що функція набуває найбільшого значення коли х = 0, тоді функція у = 4, найменшого значення функція набуває коли х = 3, тоді функція у = -5.
№3:
Вільне введення тексту
Нагадую, що працюємо за підручником Істер, Математика 10 клас (рівень стандарту). Запиши отримані відповіді. ( 1. зростає на проміжках; 2. спадає на проміжках)
№4:
Завантаження файлу
Виконавши завдання за зразком, надішли або прикріпи фото виконаної роботи
Решту завдань з номера 2.11 виконати самостійно
Рефлексія від 0 учнів
Сподобався:
Зрозумілий:
Потрібні роз'яснення: