Всеосвіта

Головне меню порталу

Головне меню порталу

Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Cтворення лепбуку: етапи, способи, інструменти
»
Взяти участь Всі події

У чому виявляється унікальність людини

Етика

Для кого: 5 Клас

12 проходжень

22 запитань

23.09.2022

45

0

Вміст уроку:

Завдання №1 Вільне введення тексту

Макс. балів: 2 з 24 (8%)

Знайдіть слова, які відносяться до етики. Випишіть їх.

А

Я

Т

С

А

Щ

Л

Ю

Б

О

В

Д

Б

Т

В

Ь

Г

Е

Ж

Е

Ь

Л

Ч

Т

О

К

Т

А

Е

И

Р

И

С

Р

С

К

Б

Т

І

О

Н

А

О

Е

В

М

О

П

Д

Ю

О

Я

Т

Р

Т

У

С

Х

И

З

Ч

Є

Ш

І

Д

Ф

Д

О

В

І

Р

А

Завдання №2 Теоретичний блок

А ми знову поринаємо у світ етики. Ви, сподіваюсь, знайшли всі слова, які вже звучали на минулому уроці, але серед них було й такі, про які ми будемо дізнаватись більш докладно. Прослухайте пісню і скажіть про що в ній співається? Це і буде темою нашого уроку.

Завдання №3 Вільне введення тексту

Макс. балів: 2 з 24 (8%)

Зі словом «щастя» в українській мові вживається понад 100 прикметників. Наведіть за зразком 5–7 своїх прикладів.

Щастя (яке?) безмежне, неможливе, тихе

Завдання №4 Теоретичний блок

Щастя– цілковите задоволення життям, відчуття глибокого вдоволення і безмежної радості.

Духовний, або внутрішній, світ людини – думки, почуття, емоції, переживання людини, її характер, бажання і мрії. Отже щастя нерозривно пов'язане з духовним світом людини.

Чому кожна людина відчуває щастя по-своєму?

Безперечно, усі ви чули слово «щастя». Воно здається таким зрозумілим! Та варто лише спробувати витлумачити його, як виявиться, що це не дуже просто. Поняття «щастя» стосується духовного світу людини. А скільки людей – стільки світів! Тож зрозуміло, що кожна людина пояснює щастя по-своєму. Для когось це задоволення, втіха, для когось – добробут. Хтось щастя розуміє як удачу, талан. Для інших щастя – це радість. В етиці щастя тлумачать як задоволення від життя загалом. Оскільки кожна людина живе своїм життям, то й відчуття втіхи від нього в кожного своє. Саме тому єдиного для всіх «рецепту щастя» немає.

Завдання №5 Вільне введення тексту

Макс. балів: 2 з 24 (8%)

Софія весь день замислена. Дівчинка й сама не змогла б визначити свій настрій. Щоб навести лад у думках і почуттях, вона вирішила поділитися з Богданком.

– Скажи, Богдане, щиро: ти почувався коли-небудь щасливим?

– Звісно. А ти що, ні? – здивувався хлопець.

– Не так, щоб ні, але я не впевнена, чи то було справжнє щастя. От скажи: коли ти щасливий?

– Що тут мудрувати? Я був щасливий, коли мені подарували новенький велосипед. Дуже щасливий, коли немає домашніх завдань і можна цілий вечір грати у футбол...

– Ех, Бодю, це в тебе якесь дитяче щастя. Ще б сказав, що ти щасливий, коли з’їси цукерку або надмеш жувальною гумкою кульку!

Виходячи з тексту та малюнку, спробуйте визначити, що на вашу думку є щастям для Софійки?

Продовжте речення: Щоб почуватися щасливим, мені потрібно…

Завдання №6 Теоретичний блок

Що таке людська індивідуальність?

В основі розуміння щастя лежить поняття людської індивідуальності, тобто того, що відрізняє одну людину від іншої. Індивідуальність – це те, що є в кожному з нас особливого, неповторного. Український поет Василь Симоненко у вірші «Ти знаєш, що ти – Людина?» дуже влучно сказав про це:

Ти знаєш, що ти – Людина?

Ти знаєш про це чи ні?

Усмішка твоя – єдина,

Мука твоя – єдина,

Очі твої – одні.

Індивідуальність кожного з нас визначають зовнішність, здібності, характер, звички, бажання, інтереси, коло нашого спілкування тощо. Усвідомлення своєї індивідуальності втілюється у власному «Я».

Люди здавна вважали, що всі ми народжуємося для щастя. Але щоб досягти щастя, треба знати, що є щастям особисто для вас. Інакше кажучи, треба знати, який ваш характер, чого ви найдужче прагнете, що любите, а чого не можете терпіти.

Характер – сукупність особливих рис людини, що виявляються в поведінці, вдача. Риси характеру визначають за ставленням людини до інших.

Одні чуйні та уважні, інші – зневажливі або навіть грубі. Ставлення може виявлятися в довірі до людей або підозрілості. Серед основних рис характеру – ставлення людини до життя загалом, до праці, до відповідальності за свої вчинки, до самої себе. Ми не народжуємося на світ з готовими характерами. Розвиток позитивних чи негативних рис залежить від умов життя й виховання, від того, як людина сама виховує і розвиває себе.

Завдання №7 Вільне введення тексту

Макс. балів: 2 з 24 (8%)

Спробуйте за зображенням виразів обличчя дітей записати їхні риси характеру.

Нижче - підказка, але ви можете підібрати і інші визначення.

Завдання №8 Теоретичний блок

Потрібно розуміти, що є добрим, а що поганим, як називаються ті або ті прояви характеру. Ми маємо знати, що таке чесність, порядність, ввічливість, благородство і в чому виявляються підлість, нерозважливість, боягузтво, жадібність тощо. Тож навчитися оцінювати себе – це найважливіше етичне вміння.

Видатний український філософ Григорій Сковорода таке вміння, утілене в настанові «Пізнай себе», уважав передумовою життя за покликанням. «Роби те, до чого народжений», – навчав мислитель.

Пам’ятаймо: усе, що ми думаємо про себе, впливає на наше життя.

Завдання №9 Вільне введення тексту

Макс. балів: 2 з 24 (8%)

Подивіться мультфільм і дайте відповідь на питання ( 2 на вибір) :

  • Як пов’язані індивідуальність і характер людини? Чи лише характер визначає нашу індивідуальність?

  • Що означає слово «самооцінка»? Оцініть свій власний характер. Що вам в ньому подобається, а що ні?

  • Чи часто вам доводиться оцінювати свою роботу на уроках або виконання певного навчального завдання? Як ви це робите?

Завдання №10 Теоретичний блок

От і підходить до кінця наш урок. Сподіваюсь, що ви цікаво провели час і дізнались про себе дещо нове. пропоную вам пограти в гру "відповідності". З'ясуйте, як ви зрозуміли те, про що сьогодні йшлося.

Скануйте QR код, або перейдіть за посиланням , відкривши його у новій вкладці.

Завдання №11 Завантаження файлу

Макс. балів: 2 з 24 (8%)

І наостанок завдання творче :

Перейдіть за кодом посилання https://www.youtube.com/watch?v=kkHMxXsnE5k (також відкривши його в новій вкладці) і послухайте вірш Ліни Костенко «Крила» у виконанні Богдана Ступки. Як у поезії пояснено людську індивідуальність?

Намалюйте ілюстрацію до вірша. Малюнок сфотографуйте і завантажте на комп'ютер, а потім вставте файл у відповідне поле до цього завдання. Або підберіть відповідне зображення в інтернеті.

Завдання №12 Вільне введення тексту

Макс. балів: 2 з 24 (8%)

Знайдіть слова, які відносяться до етики. Випишіть їх.

А

Я

Т

С

А

Щ

Л

Ю

Б

О

В

Д

Б

Т

В

Ь

Г

Е

Ж

Е

Ь

Л

Ч

Т

О

К

Т

А

Е

И

Р

И

С

Р

С

К

Б

Т

І

О

Н

А

О

Е

В

М

О

П

Д

Ю

О

Я

Т

Р

Т

У

С

Х

И

З

Ч

Є

Ш

І

Д

Ф

Д

О

В

І

Р

А

Завдання №13 Теоретичний блок

А ми знову поринаємо у світ етики. Ви, сподіваюсь, знайшли всі слова, які вже звучали на минулому уроці, але серед них було й такі, про які ми будемо дізнаватись більш докладно. Прослухайте пісню і скажіть про що в ній співається? Це і буде темою нашого уроку.

Завдання №14 Вільне введення тексту

Макс. балів: 2 з 24 (8%)

Зі словом «щастя» в українській мові вживається понад 100 прикметників. Наведіть за зразком 5–7 своїх прикладів.

Щастя (яке?) безмежне, неможливе, тихе

Завдання №15 Теоретичний блок

Щастя– цілковите задоволення життям, відчуття глибокого вдоволення і безмежної радості.

Духовний, або внутрішній, світ людини – думки, почуття, емоції, переживання людини, її характер, бажання і мрії. Отже щастя нерозривно пов'язане з духовним світом людини.

Чому кожна людина відчуває щастя по-своєму?

Безперечно, усі ви чули слово «щастя». Воно здається таким зрозумілим! Та варто лише спробувати витлумачити його, як виявиться, що це не дуже просто. Поняття «щастя» стосується духовного світу людини. А скільки людей – стільки світів! Тож зрозуміло, що кожна людина пояснює щастя по-своєму. Для когось це задоволення, втіха, для когось – добробут. Хтось щастя розуміє як удачу, талан. Для інших щастя – це радість. В етиці щастя тлумачать як задоволення від життя загалом. Оскільки кожна людина живе своїм життям, то й відчуття втіхи від нього в кожного своє. Саме тому єдиного для всіх «рецепту щастя» немає.

Завдання №16 Вільне введення тексту

Макс. балів: 2 з 24 (8%)

Софія весь день замислена. Дівчинка й сама не змогла б визначити свій настрій. Щоб навести лад у думках і почуттях, вона вирішила поділитися з Богданком.

– Скажи, Богдане, щиро: ти почувався коли-небудь щасливим?

– Звісно. А ти що, ні? – здивувався хлопець.

– Не так, щоб ні, але я не впевнена, чи то було справжнє щастя. От скажи: коли ти щасливий?

– Що тут мудрувати? Я був щасливий, коли мені подарували новенький велосипед. Дуже щасливий, коли немає домашніх завдань і можна цілий вечір грати у футбол...

– Ех, Бодю, це в тебе якесь дитяче щастя. Ще б сказав, що ти щасливий, коли з’їси цукерку або надмеш жувальною гумкою кульку!

Виходячи з тексту та малюнку, спробуйте визначити, що на вашу думку є щастям для Софійки?

Продовжте речення: Щоб почуватися щасливим, мені потрібно…

Завдання №17 Теоретичний блок

Що таке людська індивідуальність?

В основі розуміння щастя лежить поняття людської індивідуальності, тобто того, що відрізняє одну людину від іншої. Індивідуальність – це те, що є в кожному з нас особливого, неповторного. Український поет Василь Симоненко у вірші «Ти знаєш, що ти – Людина?» дуже влучно сказав про це:

Ти знаєш, що ти – Людина?

Ти знаєш про це чи ні?

Усмішка твоя – єдина,

Мука твоя – єдина,

Очі твої – одні.

Індивідуальність кожного з нас визначають зовнішність, здібності, характер, звички, бажання, інтереси, коло нашого спілкування тощо. Усвідомлення своєї індивідуальності втілюється у власному «Я».

Люди здавна вважали, що всі ми народжуємося для щастя. Але щоб досягти щастя, треба знати, що є щастям особисто для вас. Інакше кажучи, треба знати, який ваш характер, чого ви найдужче прагнете, що любите, а чого не можете терпіти.

Характер – сукупність особливих рис людини, що виявляються в поведінці, вдача. Риси характеру визначають за ставленням людини до інших.

Одні чуйні та уважні, інші – зневажливі або навіть грубі. Ставлення може виявлятися в довірі до людей або підозрілості. Серед основних рис характеру – ставлення людини до життя загалом, до праці, до відповідальності за свої вчинки, до самої себе. Ми не народжуємося на світ з готовими характерами. Розвиток позитивних чи негативних рис залежить від умов життя й виховання, від того, як людина сама виховує і розвиває себе.

Завдання №18 Вільне введення тексту

Макс. балів: 2 з 24 (8%)

Спробуйте за зображенням виразів обличчя дітей записати їхні риси характеру.

Нижче - підказка, але ви можете підібрати і інші визначення.

Завдання №19 Теоретичний блок

Потрібно розуміти, що є добрим, а що поганим, як називаються ті або ті прояви характеру. Ми маємо знати, що таке чесність, порядність, ввічливість, благородство і в чому виявляються підлість, нерозважливість, боягузтво, жадібність тощо. Тож навчитися оцінювати себе – це найважливіше етичне вміння.

Видатний український філософ Григорій Сковорода таке вміння, утілене в настанові «Пізнай себе», уважав передумовою життя за покликанням. «Роби те, до чого народжений», – навчав мислитель.

Пам’ятаймо: усе, що ми думаємо про себе, впливає на наше життя.

Завдання №20 Вільне введення тексту

Макс. балів: 2 з 24 (8%)

Подивіться мультфільм і дайте відповідь на питання ( 2 на вибір) :

  • Як пов’язані індивідуальність і характер людини? Чи лише характер визначає нашу індивідуальність?

  • Що означає слово «самооцінка»? Оцініть свій власний характер. Що вам в ньому подобається, а що ні?

  • Чи часто вам доводиться оцінювати свою роботу на уроках або виконання певного навчального завдання? Як ви це робите?

Завдання №21 Теоретичний блок

От і підходить до кінця наш урок. Сподіваюсь, що ви цікаво провели час і дізнались про себе дещо нове. пропоную вам пограти в гру "відповідності". З'ясуйте, як ви зрозуміли те, про що сьогодні йшлося.

Скануйте QR код, або перейдіть за посиланням , відкривши його у новій вкладці.

Завдання №22 Завантаження файлу

Макс. балів: 2 з 24 (8%)

І наостанок завдання творче :

Перейдіть за кодом посилання https://www.youtube.com/watch?v=kkHMxXsnE5k (також відкривши його в новій вкладці) і послухайте вірш Ліни Костенко «Крила» у виконанні Богдана Ступки. Як у поезії пояснено людську індивідуальність?

Намалюйте ілюстрацію до вірша. Малюнок сфотографуйте і завантажте на комп'ютер, а потім вставте файл у відповідне поле до цього завдання. Або підберіть відповідне зображення в інтернеті.

Опис уроку (учням цей опис не показується):

2 урок з етики за підручником О. Данилевської "У чому виявляється унікальність людини?

Рефлексія від 2 учнів

Сподобався

2 0

Зрозумілий

2 0

Потрібні роз'яснення

2 0