Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Арттерапія проти стресу і тривоги: практичні інструменти для емоційного розвантаження освітян
»
Взяти участь Всі події
Урок:

Sydney Opera House

28.03.2023
1 0
Опис уроку (учням цей опис не показується):

Мета уроку: вдосконалювати лексичні навички та навички читання, виховувати інтерес до шедеврів архітектури та зацікавленість у розширенні знань здобувачів освіти.

Вміст уроку:
Опис, який учні побачать перед початком уроку

Good Luck!

Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.

Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.

1:

Теоретичний блок

THEME: Sydney Opera House

“If a building becomes architecture, then it is art.”     Arne Jacobsen    

 Read, write and learn the following words:

harbour гавань

congested перевантажений

residential житловий

to look like виглядати як

fame слава                                                         

sail вітрило

immensely  надзвичайно

masterpiece шедевр

landmark архітектурна пам’ятка


2:

Теоретичний блок

Read and translate the text.

Sydney is Australia’s largest and oldest city and it is built around the harbour. Sydney wasn’t planned from the start, as many later Australian cities were. It has a tight, congested centre without wide boulevards. It is a city with the most energy and style of all Australian cities. In Sydney, the buildings are higher, the colours are brighter and the nightlife more exciting. North of the harbour is more residential, and the south is more industrial. The two shores are joined by the Sydney Harbour Bridge.

Sydney’s most famous building is the Opera House. Designed in the 1950s by a young Danish architect, Joern Utzon, it is supposed to look like sail in the wind.  Its unique use of a series of gleaming white sail-shaped shells as its roof structure makes it one of the most-photographed buildings in the world. In 1956 the state government sponsored an international competition for a design that was to include a building with two halls—one primarily for concerts and other large musical and dance productions and the other for dramatic presentations and smaller musical events.  In January 1957 the judging committee announced the winning entry, that of Danish architect Joern Utzon. His winning entry brought Utzon international fame. Construction, however, which began in 1959, had a variety of problems, many resulting from the innovative nature of the design.

The Opera House is Sydney’s best-known landmark. The Sydney Opera House is a modern expressionist design, with a series of large precast concrete "shells", each composed of sections of a sphere, forming the roofs of the structure, set on a monumental podium. The Sydney Opera House opened the way for the immensely complex geometries of some modern architecture. The design was one of the first examples of the use of computer-aided design to design complex shapes.

Although the roof structures of the Sydney Opera House are commonly referred to as "shells", they are in fact not shells in a strictly structural sense, but are instead precast concrete panels supported by precast concrete ribs.

Sydney Opera House was added to UNESCO's World Heritage List in 2007. Sydney Opera House is the symbol of modern Australia. It is widely regarded as one of the world's most famous and distinctive buildings and a masterpiece of 20th-century architecture.


3:

Вільне введення тексту

Match the parts of the sentences.

1. Sydney’s most famous building is

2. The Opera House was designed by

3. In 1956 the state government sponsored

4. Sydney Opera House is

a)  Danish architect, Joern Utzon

b) the Opera House

c) the symbol of modern Australia

d) an international competition for a design


4:

Вільне введення тексту

Match the words with  their synonyms.

1. immensely          a) well-known

2.  famous               b) extremely

3. form                    c) to build

4. modern               d) contemporary

5. to construct         e) application 

6. use                       f) shape


5:

Теоретичний блок

Опис, який учні побачать після проходження уроку

0402d0ay-ce31-310x233.jpg

Рефлексія від 1 учня

Сподобався:

1 0

Зрозумілий:

1 0

Потрібні роз'яснення:

1 0
Рекомендуємо

My new house

My new house

279

Аватар профіля Соколенко Юліана Олегівна
Англійська мова
3 клас

33 грн

Listening Comprehension "Hansel and Gretel"

Listening Comprehension "Hansel and Gretel"

14

Аватар профіля Пікалова Наталя Олександрівна
Англійська мова
5—8 клас

33 грн

Listening Comprehension "Little Red Riding Hood"

Listening Comprehension "Little Red Riding Hood"

32

Аватар профіля Пікалова Наталя Олександрівна
Англійська мова
4—7 клас

33 грн

Reading Comprehension "A Magical Night"

Reading Comprehension "A Magical Night"

10

Аватар профіля Пікалова Наталя Олександрівна
Англійська мова
6—8 клас

33 грн

Діагностична робота для 5 класу,2 семестр , Prepare 5

Діагностична робота для 5 класу,2 семестр , Prepare 5

35

Аватар профіля Пікалова Наталя Олександрівна
Англійська мова
5 клас

33 грн

Схожі уроки

04.02.Скоро свято. Введення ігрових моментів. Вивчення та написання літери Mm.

04.02.Скоро свято. Введення ігрових моментів. Вивчення та написання літери Mm.

409

Аватар профіля Поринець Євгенія Іванівна
Англійська мова
1 клас

Inventions and lifestyle

Inventions and lifestyle

660

Аватар профіля Біро Тетяна Володимирівна
Англійська мова
11 клас

art

art

649

Аватар профіля Дмитриєнко Ірина Володимирівна
Англійська мова
3—6 років, 1—12 клас та дорослі

Час історій

Час історій

220

Аватар профіля Ніколенко Марина Олександрівна
Англійська мова
3 клас

Pure science

Pure science

180

Аватар профіля Панасенко Лариса Олегівна
Англійська мова
9 клас