Всеосвіта

Головне меню порталу

Головне меню порталу

Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Антистреси у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами
»
Взяти участь Всі події
Урок:

Стан промисловості та сільського господарства. Соціальна політика за доби «відлиги»

24.10.2022
11 Клас

7

13

898

0

Опис уроку (учням цей опис не показується):

Перевірка засвоєних знань

Вміст уроку:

Завдання №1:

Вільне введення тексту

2 з 24 (8%)

Складіть речення, використавши поняття і терміни:

військово-промисловий комплекс,

раднаргоспи,

укрупнення колгоспів,

ремонтно-технічні станції (РТС).

Завдання №2:

Вільне введення тексту

2 з 24 (8%)

Які твердження визначають особливості розвитку сільського господарства за часів «відлиги»?

» Виникнення залежності СРСР від продовольчого імпорту.

» Ліквідація МТС.

» Примусове затягування селян у колективні господарства.

» Спроби держави загальмувати реалізацію сільськогосподарської продукції, що вироблялася в присадибних господарствах колгоспників і робітників.

» Терор голодом як метод покарання колгоспників та одноосібників за невиконання хлібозаготівель і саботаж.

» Знищення заможного прошарку селян: «ліквідація куркульства як класу».

» Необґрунтоване розширення посівних площ кукурудзи.

» Укрупнення колгоспів і виникнення проблеми ліквідації «неперспективних сіл».

Завдання №3:

Вільне введення тексту

2 з 24 (8%)

Які твердження визначають особливості розвитку промисловості за часів «відлиги»?

» Заміна галузевого принципу управління промисловістю на територіальний.

» Зростання безробіття внаслідок консервування підприємств, для яких бракувало державних ресурсів.

» Об’єднання державних підприємств у госпрозрахункові трести, діяльність яких ґрунтувалася на принципах самоокупності та одержання прибутку.

» Пріоритетний розвиток галузей ВПК перед усіма іншими галузями.

» Пріоритетний розвиток галузей промисловості, які давали продукцію для країн Центрально-Східної Європи з метою розвитку радянського експорту.

» Поєднання директивного управління економікою з ринковими механізмами.

» Створення нових галузей промисловості.

» Стимулювання випуску необхідної суспільству продукції економічними засобами. »

Пріоритетний розвиток промисловості, що виробляла засоби виробництва, порівняно з промисловістю, яка виробляла предмети споживання.

Завдання №4:

Вільне введення тексту

2 з 24 (8%)

Які твердження визначають особливості соціальних процесів доби «відлиги»?

» Закріплення робітників і службовців за підприємствами та установами, де вони працювали, і заборона переходу до вільного обрання ними місця праці.

» Запровадження гарантованої оплати праці в колгоспах.

» Здійснення грабіжницької для населення грошової реформи з метою стабілізації кредитно-фінансової системи.

» Істотне подовження відпусток у зв’язку з вагітністю і пологами.

» Оптимізація пенсійного законодавства.

» Переорієнтація частини потужностей галузей важкої промисловості на виготовлення товарів народного споживання.

» Різке погіршення житлових умов міського населення.

» Скорочення тривалості робочого дня для робітників та службовців з кінцевим переходом на п’ятиденку при восьмигодинному робочому дні.

» Упровадження плати за навчання у старших класах середніх шкіл та у вищих навчальних закладах.

Завдання №5:

Вільне введення тексту

2 з 24 (8%)

Поміркуйте, чи були підстави для твердження, пропонованого XXII з’їздом КПРС. Наведіть кілька аргументів на підтвердження або спростування викладеної думки.

У кінці жовтня 1961 р. XXII з’їзд КПРС констатував, що у СРСР склалися всі необхідні умови, щоб у найкоротший термін розв’язати основне економічне завдання: наздогнати й перегнати найбільш розвинуті капіталістичні країни за показниками виробництва продукції на душу населення.

Завдання №6:

Вільне введення тексту

2 з 24 (8%)

Які особливості життя доби «відлиги» висміяно в тогочасних анекдотах?

1. «Радянські футболісти виграли Олімпійські ігри, коли Микита Сергійович пообіцяв засіяти останнє футбольне поле кукурудзою».

2. «За Леніна було як у метро: один веде, всюди темрява, попереду світло; за Сталіна було яку трамваї: один веде, половина сидить, інша половина тремтить; а за Хрущова - як у літаку: один веде, а всіх нудить і нікуди дітися!»

3. «Ви вже запаслися милом і пральним порошком?

- Ні, а що?

- Ну як же, адже Хрущов тепер взявся за хімію!»

4. «Хрущову ставлять запитання:

- Микито Сергійовичу, правда, що за комунізму продукти будемо замовляти по телефону?

- Правда, тільки видавати їх будуть по телевізору».

Завдання №7:

Вільне введення тексту

12 з 24 (50%)

Проаналізуйте таблицю та оцініть соціальну політику М.Хрущова

Рефлексія від 7 учнів

Сподобався:

7 0

Зрозумілий:

7 0

Потрібні роз'яснення:

6 1
Рекомендуємо

Практична робота: Зовнішня політика князя Данила Романовича

Практична робота: Зовнішня політика князя Данила Романовича

61

Аватар профіля Штагер Тетяна Миколаївна
Історія України
7 клас

70 грн

Історичні джерела про Богдана Хмельницького як політика й людину. Практичне заняття

Історичні джерела про Богдана Хмельницького як політика й людину. Практичне заняття

1076

Аватар профіля Красік Юлія Володимирівна
Історія України
8 клас

23 грн

20 грн

Практичне заняття: Історичні джерела про Богдана Хмельницького як політика й людину.

Практичне заняття: Історичні джерела про Богдана  Хмельницького як політика й людину.

11

Аватар профіля Штагер Тетяна Миколаївна
Історія України
8 клас

50 грн

Політика коренізації в УСРР: ставлення влади та населення. Згортання та наслідки українізації

Політика коренізації в УСРР: ставлення влади та населення. Згортання та наслідки українізації

143

Аватар профіля Пономарьова Наталія Вячеславівна
Історія України
10 клас

20 грн

Сільська хатинка з пластиліну

Сільська хатинка з пластиліну

38

Аватар профіля Ільчук Надія Миколаївна
Технології
5—6 клас

22 грн

Схожі уроки

Кримська війна 1853 -1856 рр. та реформи 60 - 70 рр. ХІХ ст.

Кримська війна 1853 -1856 рр. та реформи 60 - 70 рр. ХІХ ст.

361

Аватар профіля Глушко Лариса Іванівна
Історія України
9 клас

Заселення і розвиток Слобідської України

Заселення і розвиток Слобідської України

271

Аватар профіля Чуприна Марія Прохорівна
Історія України
8 клас

Українська революція і боротьба за збереження державності (1917-1921рр)

Українська революція і боротьба за збереження державності (1917-1921рр)

246

Аватар профіля Чуприна Марія Прохорівна
Історія України
5 клас

Утворення Галицько - Волинської держави

Утворення Галицько - Волинської держави

137

Аватар профіля Чуприна Марія Прохорівна
Історія України
7 клас

Воєнно-політичні події 1654-1657 років

Воєнно-політичні події 1654-1657 років

1196

Аватар профіля Hurska Viktoria Mikhailivna
Історія України
8 клас