Урок:

Складнопідрядне речення, його будова й засоби зв’язку в ньому

27.10.2023
12 0
3 2
9 Клас

5

4

444

26

1

придбати урок
Ціна:

25 грн

Після покупки цей урок відразу стане доступним для використання повною мірою. Запитів на доступ не потрібно відправляти. Всі придбані уроки зберігаються в розділі мої придбані матеріали.

Опис уроку (учням цей опис не показується):

Мета уроку "Складнопідрядне речення, його будова й засоби зв’язку в ньому":

1. Ознайомлення з поняттям "складнопідрядне речення":

  • Надати чітке визначення складнопідрядного речення, відрізняючи його від інших видів складних речень.

  • Розкрити особливості структури складнопідрядного речення, виділяючи головну та підрядну частини, а також засоби їх зв'язку.

  • З'ясувати функції підрядної частини в складнопідрядному реченні.

2. Вивчення видів складнопідрядних речень за значенням підрядної частини:

  • Ознайомити учнів з класифікацією складнопідрядних речень за значенням підрядної частини.

  • Виділити основні групи складнопідрядних речень:

    • Визначальні: відповідають на питання "який?", "яка?", "яке?", "які?".

    • З'ясувальні: відповідають на питання "хто?", "що?", "чого?", "кому?", "ким?", "про кого?", "про що?".

    • Обставинні: відповідають на питання "коли?", "де?", "куди?", "звідки?", "чому?", "як?", "навіщо?".

    • Метальні: відповідають на питання "для чого?", "з якою метою?".

    • Умовні: відповідають на питання "за якої умови?".

    • Поступальні: відповідають на питання "за якої умови?".

    • Допустові: відповідають на питання "попри те, що?".

    • Порівняльні: відповідають на питання "як?", "подібно до чого?".

    • Наслідкові: відповідають на питання "внаслідок чого?", "що з того?".

3. Аналіз будови та засобів зв'язку в складнопідрядному реченні:

  • Навчити учнів знаходити та аналізувати складнопідрядні речення в тексті.

  • Визначити засоби зв'язку між головною та підрядною частинами:

    • Підрядні сполучники: коли, як, бо, щоб, аби, якщо, хоч, хоча, хоч би тощо.

    • Сполучні слова: який, яка, яке, які, що, хто, коли, де, куди, звідки, чому, як.

  • Роз'яснити правила постановки розділових знаків у складнопідрядному реченні.

4. Розвиток навичок конструювання складнопідрядних речень:

  • Запропонувати учням проаналізувати зразки складнопідрядних речень, звертаючи увагу на їхню будову, засоби зв'язку та значення.

  • Провести практичні вправи на конструювання складнопідрядних речень з різними видами підрядних частин.

  • Розвивати вміння використовувати складнопідрядні речення у власному мовленні.

5. Виховання поваги до української мови:

  • Підкреслити багатство та виразність української мови, зокрема можливості використання складнопідрядних речень.

  • Заохочувати учнів до свідомого та грамотного використання складнопідрядних речень у мовленні.

  • Виховувати повагу до української мови як національної цінності.

Вміст уроку:

Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.

Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.

1:

Теоретичний блок

2:

Теоретичний блок

3:

Завантаження файлу

4:

Завантаження файлу

5:

Завантаження файлу

Рефлексія від 2 учнів

Сподобався:

2 0

Зрозумілий:

2 0

Потрібні роз'яснення:

2 0
придбати урок
Ціна:

25 грн

Після покупки цей урок відразу стане доступним для використання повною мірою. Запитів на доступ не потрібно відправляти. Всі придбані уроки зберігаються в розділі мої придбані матеріали.

Рекомендуємо

Прийменник як службова частина мови. Прийменник як засіб зв’язку слів у словосполученні й реченні. Зв’язок прийменника з непрямими відмінками іменника.

Прийменник як службова частина мови. Прийменник як засіб зв’язку слів у словосполученні й реченні. Зв’язок прийменника з непрямими відмінками іменника.

378

Аватар профіля Лизько Валентина Степанівна
Українська мова
7 клас

33 грн

Складнопідрядні речення з кількома підрядними. Розділові знаки в складнопідрядному реченні

Складнопідрядні речення з кількома підрядними. Розділові знаки в складнопідрядному реченні

439

Аватар профіля Лизько Валентина Степанівна
Українська мова
9 клас

25 грн

Корінь слова. Спільнокореневі слова та форми слова (повторення і поглиблення). Спільнокореневі слова як засіб зв’язку речень у тексті

Корінь	 слова. Спільнокореневі слова	та форми	слова (повторення і поглиблення). Спільнокореневі слова як засіб зв’язку речень у тексті

422

Аватар профіля Лизько Валентина Степанівна
Українська мова
5 клас

33 грн

Ключові слова в тексті й абзаці. Види й засоби міжфразового зв’язку

Ключові слова в тексті й абзаці. Види й засоби міжфразового зв’язку

396

Аватар профіля Лизько Валентина Степанівна
Українська мова
8—11 клас

25 грн

Розділові знаки в складному реченні з різними видами зв’язку

Розділові знаки в складному реченні з різними видами зв’язку

347

Аватар профіля Лизько Валентина Степанівна
Українська мова
9 клас

25 грн

Схожі уроки

Правопис складних іменників (повторення й поглиблення).

Правопис складних іменників (повторення й поглиблення).

684

Аватар профіля Мірошніченко Леся Миколаївна
Українська мова
6 клас

Розділові знаки в СПР з кількома підрядними

Розділові знаки в СПР з кількома підрядними

865

Аватар профіля Яковець Надія Василівна
Українська мова
9 клас

Розвиток зв"язного мовлення. Есе.

Розвиток зв"язного мовлення. Есе.

539

Аватар профіля Білецька Оксана Вікторівна
Українська мова
10 клас

Спостерігаю за відмінюванням займенників 3-ої особи

Спостерігаю за відмінюванням займенників 3-ої  особи

424

Аватар профіля Сухорукова Валентина Михайлівна
Українська мова
4 клас

Послідовна підрядність.

Послідовна підрядність.

265

Аватар профіля Білецька Оксана Вікторівна
Українська мова
9 клас