Урок:

. Склад, структура і компоненти САПР

Вміст уроку:
Опис, який учні побачать перед початком уроку

Аналіз наукових основ і напрямів розвитку стандартизації в області комп'ютерних технологій і систем показує виражену тенденцію до виділення загальних (інваріантних) принципів, методів і підходів створення автоматизованих систем різного призначення. Формалізація і абстрагування від специфіки предметної області характерно практично для всіх наук, особливо природничо-наукового напряму. Це дозволяє посилити концентрацію і прогностичні можливості наукового знання [10]. Однак для практичної реалізації виявлених наукою принципів і закономірностей необхідний механізм конкретизації і розгортання абстрактних понять в сукупність предметно-орієнтованих рекомендацій та описів, які є достатніми для вирішення завдань виконавчого рівня. Як при проєктуванні виробів приладо- або машинобудування, так і при створенні нових інформаційних технологій і автоматизованих систем здійснюється багаторівневе ітераційне розширення і уточнення описів (проєктів) від загальної концепції системи аж до робочого проєкту, який представляється у вигляді комплекту технічної документації. 4.1. Колектив або персонал АС Під системою автоматизованого проєктування зазвичай розуміють програму для проєктування приладо- та машинобудівних виробів і процесів та оформлення відповідної технічної документації. Однак таке визначення є неповним і, головне, абсолютно виключає з системи людини, що виступає в якості основного елемента – суб'єкта процесу автоматизованого проєктування. У процесах технічної підготовки виробництва завжди мають місце завдання, вирішення яких можливе тільки на основі використання творчих здібностей людини, її досвіду та інтуїції. Тому при розробці промислових 34 автоматизованих систем велика увага приділяється проблемі поділу функцій і організації ефективної взаємодії між людиною і комп'ютером з урахуванням їх якостей та можливостей. За своєю суттю САПР – це людино-машинна система, що ініціюється та керується користувачем. А якщо більш точно, то цілим колективом користувачів, що становлять невід'ємну організаційну частина системи. Згідно з принципами системного підходу, пропонується розглядати САПР в процесі її функціонування в єдності і взаємному впливові всіх складових компонент системи. Досить точне і повне системне визначення САПР міститься в [3]: САПР – це організаційно-технічна система, що входить в структуру проєктної організації і здійснює проєктування за допомогою комплексу засобів автоматизації проєктування (КЗАП). Або «система, що складається з персоналу і комплексу засобів автоматизації його діяльності, що реалізує інформаційну технологію виконання встановлених функцій». Тобто, САПР – це сукупність колективу проєктувальників (персоналу) і набору (комплексу) комп'ютерних засобів і технологій, які об'єднані в рамках єдиної організаційної структури для вирішення задач розробки і супроводження виробів. Дане визначення вказує на те, що АС слід розглядати, в першу чергу, з організаційної точки зору, враховуючи при цьому персонал, який приймає рішення і виконує керування за підтримки програмних, технічних та інших засобів (рис. 12). Поняття «персонал» відрізняється від простої сукупності людей або абстрактних користувачів АС тим, що це ретельно підібраний і підготовлений колектив фахівців, організаційно структурованих, які виконують узгоджену діяльність у відповідності зі своїми посадовими обов'язками. Зі складу колективу АС можна виділити, перш за все, цільовий (експлуатаційний) персонал, до якого відносяться інженерно-технічні працівники, які виконують основні проєктні операції та процедури. 35 Рисунок 12 – Структура системи автоматизованого проєктування Програмно-технічний комплекс (ПТК) Система автоматизованого проєктування Обслуговуючий персонал maintenance staff Цільовий персонал та користувачі АС users Керуючий персонал managers Персонал (організаційна частина системи) Комплекс засобів автоматизації проєктування (КЗАП) Засоби забезпечення: Термінальне обладнанне Засоби обробки, передачі та зберігання інформації Програмно-методичний комплекс (ПМК) Математичне Технічне Допоміжне обладнання Програмне Інформаційне Методичне Лінгвістичне Організаційне 36 До користувачів автоматизованої системи (users) можна віднести не тільки фахівців, які безпосередньо беруть участь в проєктуванні та конструюванні виробів і розробці технічної документації, але й інших співробітників підприємства, що використовують електронні моделі і документи і беруть участь в операціях їх проходження і перетворення змістовної інформації. Наприклад, працівники відділу маркетингу беруть участь в розробці та узгодженні технічного завдання на виріб, робітники цеху використовують документацію, моделі, програми для верстатів і формують відомості про результати проходження виробничих процесів, служба управління якістю аналізує дані про продукцію і формує результати контролю і вимірювань тощо. Користувачами автоматизованих систем підприємства є і керівники всіх ланок, які отримують зведені звіти та аналітичну інформацію про процеси життєвого циклу виробів і надають на основі отриманих даних своєчасні оперативні дії на відповідні їх компетенції автоматизовані процеси. До керуючого персоналу відносяться керівники (менеджери), які безпосередньо керують впровадженням, функціонуванням та розвитком автоматизованої системи. Такими фахівцями можуть бути IT-менеджери, керівники відділів автоматизації та інформаційних технологій, системні адміністратори і адміністратори баз даних, які регламентують роботу технічних і програмних засобів, адмініструють права користувачів і управляють електронним документообігом і трафіком комп'ютерних мереж. Обслуговуючий персонал займається так званим інформаційним обслуговуванням АС і призначений для забезпечення безперебійного функціонування, ремонту, проведення планових і регламентних робіт всіх складових комплексу засобів забезпечення. До цієї важливої категорії персоналу, без повсякденної діяльності якого неможлива підтримка АС в робочому стані, відносяться інженери-електроніки, системні програмісти, техніки, оператори, лаборанти та інші фахівці, які безпосередньо не пов'язані з проєктною діяльністю

Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.

Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.

1:

Вільне введення тексту

Ознайомитись та законспектувати лекцію.Надіслати на перевірку

Рефлексія від 1 учня

Сподобався:

1 0

Зрозумілий:

1 0

Потрібні роз'яснення:

1 0
Рекомендуємо

САПР Лекція12

САПР Лекція12

64

Аватар профіля Чемерис Олена Андріївна
САПР
дорослі

120 грн

САПР Лекція 1

САПР Лекція 1

243

Аватар профіля Чемерис Олена Андріївна
САПР
IV курс та дорослі

220 грн

САПР Лекція 5

САПР Лекція 5

115

Аватар профіля Чемерис Олена Андріївна
САПР
дорослі

220 грн

САПР Лекція 8

САПР Лекція 8

181

Аватар профіля Чемерис Олена Андріївна
САПР
дорослі

220 грн

САПР Лекція 10

САПР Лекція 10

167

Аватар профіля Чемерис Олена Андріївна
САПР
дорослі

220 грн

Схожі уроки

Інформаційне забезпечення САПР

 Інформаційне забезпечення САПР

123

Аватар профіля Fedoseeva 0lena Valerivna
комп'ютерне проектування
III курс та дорослі