Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Сенсорне виховання за методикою Монтессорі: практичні інструменти для педагогів ЗДО
»
Взяти участь Всі події
Урок:

Самореалізація особистості. Самореалізація у підлітковому та юнацькому віці. Складові самореалізації. Самопізнання і формування особистості.

Вміст уроку:
Опис, який учні побачать перед початком уроку

Мета: формувати поняття про самореалізацію у підлітковому та юнацькому віці, дати уявлення про взаємозв’язок самопізнання та формування особистості, ознайомити зі складовими самореалізації; розвивати образне мислення, життєві навички, сприятливі для здоров’я та безпечної життєдіяльності; виховувати позитивне ставлення до своїх життєвих перспектив.

Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.

Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.

1:

Теоретичний блок

Щоб стати особистістю, потрібно знайти себе, виховати і навчити себе, визначити своє місце в житті, показати себе світу, зайняти в ньому своє місце і чинити гідно (Іван Бойченко, український філософ).

Той, хто міцний тілом, може витримати і спеку, і холод. Той, хто здоровий духом, може перенести і гнів, і горе, і радість, і інші почуття (Епіктет, давньогрецький філософ).

Жити — значить робити речі, а не купувати їх (Аристотель, давньогрецький філософ і логік).

Щоб стати особистістю, необхідно, насамперед, пізнати себе. Себе доводиться пізнавати все життя. Самопізнання — це своєрідний старт для процесу самореалізації особистості, який набуває особ­ливого значення в підлітковому та юнацькому віці.

Важливими умовами повноцінного розвитку людини є її усвідомлене прагнення до максимально повного розкриття та реалізації власних потенційних можливостей, здатність самостійно визначати свій життєвий шлях і досягати поставлених цілей. Особливо чутливою до суспільних змін та відкритою до самозмін є молодь. Цей віковий період пов’язаний не тільки з одержанням знань, формуванням умінь і навичок, але й характеризується розвитком особистісної зрілості, усвідомленням себе як суб’єкта життєдіяльності, намаганням реалізувати себе в різних сферах. Процес особистісного та професійного самовизначення є непростим, оскільки, з одного боку, існування в соціальному середовищі висуває вимоги до адаптації особистості в суспільстві, а з іншого — самореалізація тісно пов’язана з унікальністю та неповторністю людини.

Кожна особистість унікальна по-своєму. Життєвий шлях окремо взятої людини ніколи не вийде повторити, а його ширина (якість життя) залежить лише від нас. І тут у багатьох виникає проблема, яка полягає в самореалізації людини як особистості. Одним удається знайти свою нішу, інші все життя проводять у пошуках, а є й такі, що марнують кращі роки. 

Поняття «самореалізація», «самопізнання»

  • Самореалізація — це здійснення особистісних можливостей «Я» за допомогою власних зусиль, а також співдіяльність із іншими людьми.

Самореалізація активізується щодо тих рис, властивостей і якостей людини, які раціонально і морально прийнятні й підтримуються суспільством. Разом із тим людина є такою, якою вона зробить себе сама, наскільки вона сама себе відчуває. Самореалізація є атрибутом самого існування людини, «вершиною» піраміди потреб.

  • Самоактуалізація (від лат. actualіs — дійсний, справжній), самореалізація — прагнення людини якомога повнішого виявлення і розвитку своїх особистісних можливостей.

  • Самопізнання — це вивчення психічних властивостей, процесів і станів своєї особистості, в тому числі її спрямованості (мета, мотиви, інтереси, ідеали, переконання), характеру, темпераменту, здібностей, пізнавальних процесів (відчуття, сприйняття, увага, пам’ять, уявлення, мислення), вольових емоційних процесів, а також психофізіологічного стану організму й особистих якостей.

Аналізуючи результати своєї діяльності, власну поведінку, рівень фізичного і психічного здоров’я, особа пізнає свої якості.

Самореалізація — це не тільки процес удосконалення особистості й пізнання себе. Також це результат постійного зростання і роботи із внутрішнім потенціалом.

Про людей, які змогли реалізувати свої внутрішні ресурси, зазвичай говорять, що вони «відбулися» в житті. Однак, щоб це сталося, людина зобов’язана постійно розвиватися, розкрити повністю свій потенціал.

  • Прийняття рішення — це процес, який починається з констатації виникнення проблеми та завершується вибором дії, що спрямована на її усунення.

Складові стратегії самореалізації:

1) самопізнання і самооцінка;

2) самовизначення;

3) саморегуляція;

4) самоосвіта;

5) самовиховання.

Самореалізація має такі складові:

2:

Завантаження файлу

Підпучник 9 клас2017.pdf

Домашнє завдання: читати пар.12,13,14 с.88-108.

Виконати три ОБОВ'ЯЗКОВІ завдання:

1. Здійснити власну оцінку психологічного потенціалу за зразком - завд. 1,2,3,4 на с.93-94

2. Виконати письмово завд. 1,2,3 на с.99

3. Підготуйте повідомлення (опишіть) один із методів володіння собою на вибір на с.105 ( або з групи 1, або з групи 2, або з групи 3)

Рефлексія від 95 учнів

Сподобався:

89 6

Зрозумілий:

91 4

Потрібні роз'яснення:

92 3
Рекомендуємо

Заняття №6. Я – Бренд. Імідж успішної особистості та його складові

Заняття №6. Я – Бренд. Імідж успішної особистості та його складові

146

Аватар профіля Скачок Юлія Володимирівна
Соціологія
7—9 клас

83 грн

Володимир Винниченко. Оповідання «Федько-халамидник». Самореалізація підлітків. Художня розповідь про Федька, його життя, стосунки з однолітками

Володимир Винниченко. Оповідання «Федько-халамидник». Самореалізація підлітків. Художня розповідь про Федька, його життя, стосунки з однолітками

251

Аватар профіля Лизько Валентина Степанівна
Українська література
5 клас

35 грн

Духовний розвиток особистості. Життєві цінності і здоров'я

Духовний розвиток особистості. Життєві цінності і здоров'я

388

Аватар профіля Саливін Марина Віталіївна
Основи здоров'я
7 клас

20 грн

Особистість у цифровому світі: цифровий слід

Особистість у цифровому світі: цифровий слід

67

Аватар профіля Андрієнко Мар`ян Андрійович
Інформатика
11 клас

25 грн

Заняття 4. Як стати соціально успішною особистістю в сучасному суспільстві

Заняття 4. Як стати соціально успішною особистістю в сучасному суспільстві

128

Аватар профіля Скачок Юлія Володимирівна
Психологія
7—9 клас

100 грн

Схожі уроки

Небезпека інфікування ВІЛ та інфекціями, що передаються статевим шляхом

Небезпека інфікування ВІЛ та інфекціями, що передаються статевим шляхом

389

Аватар профіля Гамар Олена Іванівна
Основи здоров'я
8 клас

Особливості дії тютюнового диму алкоголю і наркотиків на розвиток репродуктивної системи підлітків

Особливості дії тютюнового диму алкоголю і наркотиків на розвиток репродуктивної системи підлітків

1255

Аватар профіля Янченко Віктор Григорович
Основи здоров'я
8 клас

самовихованняя характеру 9б

самовихованняя характеру 9б

296

Аватар профіля Попик Оксана Михайлівна
Основи здоров'я
8—9 клас

види стосунків. Стосунки в родині, класі, підлітковому середовищі

види стосунків. Стосунки в родині, класі, підлітковому середовищі

143

Аватар профіля Попик Оксана Михайлівна
Основи здоров'я
5—7 клас

Спілкування з дорослими.Повага до батьків та вчителів

Спілкування з дорослими.Повага до батьків та вчителів

133

Аватар профіля Попик Оксана Михайлівна
Основи здоров'я
5—7 клас