Розвивати навички писемного мовлення учнів. Вчити працювати самостійно на основі здобутих раніше знань. Виконати контрольний твір-опис пам’ятки історії та культури місцевого знаходження за власним спостереженням та враженням . |
Конструктор уроків
Розвивати навички писемного мовлення учнів. Вчити працювати самостійно на основі здобутих раніше знань. Виконати контрольний твір-опис пам’ятки історії та культури місцевого знаходження за власним спостереженням та враженням . |
Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.
Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.
№1:
Теоретичний блок
Контрольний твір-опис пам’ятки історії та культури за власним спостереженням та враженням у художньому стилі
Міста, мов люди. У кожного своє неповторне обличчя, свій характер, своя доля. Любов до міста, як і до жінки, може з’явитися з першого погляду. Проте справжнє кохання приходить лише тоді, коли обійдеш вулиці свого міста, його парки і сквери, виростиш дітей, а свою радість і смуток розділиш із заповідними куточками. І тоді місто стане рідним, ти відчуєш його дух і вічну красу – його архітектурне обличчя.
Твір-опис — твір, у якому описано ознаки, властивості, якості
особи, предмета або явища.
Художній стиль — функціональний стиль мови, який застосовується в художній літературі. Цей стиль впливає на уяву і почуття читача, передає думки і почуття автора, використовує все багатство лексики, можливості різних стилів, характеризується образністю, емоційністю мови.
Будова твору-опису
(в художньому стилі) :
1.Загальне враження
від предмета або
явища.
2. Ознаки предмета або явища
(використовуються художні засоби).
3.Естетична оцінка предмета
або явища.
Вимоги до опису пам’яток історії та культури:
1. Пам’ятник можна описувати з різних боків і з різних відстаней.
2. Описуючи історичний пам’ятник, звертайтесь до архітектурних термінів.
3. Спочатку передайте враження, яке справляє на глядача пам’ятник, а потім підпорядкуйте цьому враженню опис.
4. Опис пам’ятника:
зазначте, що він собою являє (статуя, стела, обеліск), на честь кого встановлений;
з якого матеріалу його виготовлено, який він за розміром, де встановлено і як він описується в місцевість;
основним у скульптурі є передача не форми, а духовного світу людини, її характер;
визначити стиль опису, його особливості.
Композиція твору-опису :
Вступ (загальна характеристика монумента; розповідь про пам’ятку (хто, коли і де створив, з якою метою, стислий переказ змісту легенди, пов’язаної з пам’яткою тощо).
Основна частина (опис пам’ятки, що дивує й захоплює під час її споглядання; загальне сприйняття пам’ятника в архітектурному ансамблі території (як вписується пам’ятник у місцевість, як сприймається в архітектурному ансамблі площі, парку, вулиці).
Кінцівка (роздуми щодо пам’ятки – про її роль в історії,
обґрунтування необхідності берегти її; які почуття й настрої викликає пам’ятка).
Орієнтовний план :
1.Історія пам’ятки архітектури.
2.Загальний вигляд :
1).місце розташування;
2).природа навколо скульптури;
3).особливості споруди.
3. Скульптура і сучасність.
4. Особисті враження.
Завдання: написати твір-опис пам’ятника, який знаходиться у парку нашого селища за поданим вище планом.
№2:
Вільне введення тексту
Контрольний твір-опис пам’ятки історії та культури за власним спостереженням так враженням у художньому стилі
(написати твір-опис пам’ятника, який знаходиться у парку нашого селища за поданим вище планом).
Рефлексія від 12 учнів
Сподобався:
Зрозумілий:
Потрібні роз'яснення:
РМ №9. Контрольний письмовий твір-опис пам’ятки історії й культури на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі.
Розвиток мовлення. Контрольний письмовий твір-опис природи в художньому стилі на основі особистих вражень або за картиною
РМ №2. Контрольний вибірковий усний переказ розповідного тексту з елементами опису пам’яток історії й культури в художньому стилі.