Урок:

Практична робота «Національно-визвольна війна українського народу середини XVII ст. в історичних джерелах та картах».

Вміст уроку:

Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.

Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.

1:

Завантаження файлу

2 з 18 балів

У чому історикиня вбачає передумови для союзницьких відносин між кримськими татарами й українськими козаками?

Головним приятелем Хмельницького був Іслам-Гірей... В часи Хмельниччини природу своєї схожості розуміли обидві сторони: ...козакам і татарам не можна знизитися до хліборобства, війна для них необхідна. Вигодувані одним степом і звичні до однакового добичницького (козацького) хліба, запорожці без проблем знаходили порозуміння з татарами... Релігійна ж несумісність у моменти, коли на карту ставилося саме життя, важила небагато. Наталя Яковенко, українська історикиня

2:

Завантаження файлу

4 з 18 балів

Попрацюйте з картою і виконайте завдання

0603oqxz-c95f-373x347.jpg

  • 1. У якому місті було укладено військово-політичний союз із Кримським ханством?

  • 2. Де Богдана Хмельницького проголосили гетьманом?

  • 3. Запишіть головні битви 1648-1649 років.

  • 4. Віднайдіть і запишіть межі Війська Запорозького згідно Зборівського договору.

3:

Вільне введення тексту

2 з 18 балів
  1. Визначте, кого з історичних постатей часів Національно-визвольної війни представлено в «портретній галереї».

image167.jpg

2. Установіть відповідність між зображеними історичними діячами й описами подій, учасниками яких вони були. Розташуйте подані цитати в хронологічній послідовності.

А «У пошуках нових союзників Б. Хмельницький прагнув здобути підтримку молдовського князя, одруживши свого сина Т. Хмельницького із донькою Василя Лупула Розандою...».

Б «Очолив Національно-визвольну війну завдяки тому, що заручився підтримкою народних мас. Зростаючи в козацькому середовищі, він прекрасно розумів їхні інтереси. Люди зустріли його із повною довірою, розуміючи, що він є справжнім захисником інтересів українського народу».

В «У ході Берестецької битви 1651 р., коли через зраду союзника — кримського хана Іслам-Гірея III і захоплення ним у полон Б. Хмельницького українське військо опинилося в оточенні противника, козаки обрали наказним гетьманом».

4:

Завантаження файлу

2 з 18 балів

Опрацюйте уривок з документу і дайте відповіді на питання.

А про гетьмана про Богдана Хмельницького та про все Військо Запорозьке бояри і думні люди сказали, щоб великий государ цар і великий князь Олексій Михайлович усія Русі змилувався того гетьмана Богдана Хмельницького і все Військо Запорозьке з містами їхніми та із землями прийняти під свою державну високу руку для православної християнської віри та святих Божих церков, тому що панів рада і уся Річ Посполита на православну християнську віру... повстали й хочуть... викоренити.

З рішення Земського собору в Москві

  • 1. Як у постанові Земського собору пояснюється рішення про «прийняття під царську руку» Війська Запорозького?

  • 2. Якими, на вашу думку, були справжні мотиви цього рішення?

5:

Завантаження файлу

2 з 18 балів

Опрацюйте твердження Сергія Плохія, українського і американського історика. Дайте відповіді на питання

Козаки вважали Переяславську угоду контрактом, що має зв’язувати обов’язками обидві сторони. З боку Хмельницького, він та його держава потрапляли під протекторат царської влади. Вони обіцяли відданість і військову службу в обмін на захист, пропонований Московською державою. Цар, однак, сприймав козаків як нових підданих, щодо яких він не має жодних зобов’язань...

  • Подумайте, чому для московського царя було важливим отримати односторонню присягу від козаків під час укладення угоди.

6:

Завантаження файлу

4 з 18 балів

Опрацюйте карту. Виконайте завдання.

  • Знайдіть на карті місця головних битв, запишіть їх назви і дати коли вони відбулися.

  • Дослідіть, яке місто було знищено, яке — розграбовано, а які — потрапили в облогу. Запишіть.

  • Де й між ким було укладено мирні договори? Позначте місто, дату і умови.

  • Віднайдіть територію та межі Війська Запорозького згідно з Білоцерківським договором.

  • Куди було перенесено Запорозьку Січ у 1652 році?

0603or1t-29c9-518x359.jpg

7:

Завантаження файлу

2 з 18 балів

Опрацюйте уривки зі спогадів венеційського посла 1650 року в Чигирині Альберто Віміни та сирійського мандрівника, архідиякона Павла Алепського.

  • На які особистісні якості Богдана Хмельницького звертають увагу його сучасники?

  • Що вам найбільше імпонує в поведінці гетьмана?

Зі спогадів Альберто Віміни про Богдана Хмельницького

«Зросту швидше високого, ніж середнього, міцної будови, володіє розсудливим розумом. Його манери люб’язні й відверті. Це викликає любов у вояків, так само як суворість покарань підтримує серед них дисципліну».

Зі спогадів Павла Алепського про Богдана Хмельницького

«Цей Хміль — муж поважного віку... щирий, спокійний, мовчазний, не цурається людей, справами займається особисто... помірний у їжі, питві та одязі».

Рефлексія від 16 учнів

Сподобався:

10 6

Зрозумілий:

12 4

Потрібні роз'яснення:

15 1
Рекомендуємо

Козацькі літописи — цінне історичне джерело Практична робота № 5

Козацькі літописи — цінне історичне джерело Практична робота № 5

621

Аватар профіля Гурська Вікторія Михайлівна
Історія України
8 клас

30 грн

Практичне заняття. Українські землі в середині XIV–XV ст. Кримське ханство.

 Практичне заняття. Українські землі в середині XIV–XV ст. Кримське ханство.

138

Аватар профіля Карпенко Лідія Сергіївна
Історія України
7 клас

33 грн

Історичні джерела про Богдана Хмельницького як політика й людину. Практичне заняття

Історичні джерела про Богдана Хмельницького як політика й людину. Практичне заняття

1374

Аватар профіля Красік Юлія Володимирівна
Історія України
8 клас

23 грн

20 грн

Практичне заняття "Епоха Голодомору мовою документів, свідчень, чисел... (робота з різними типами історичних джерел)"

Практичне заняття "Епоха Голодомору мовою документів, свідчень, чисел... (робота з різними типами історичних джерел)"

33

Аватар профіля Гайдукова Тетяна Вікторівна
Історія України
10 клас та II курс

33 грн

Де і як зберігаються історичні джерела ?

Де і як зберігаються історичні джерела ?

263

Аватар профіля Вергун Ольга Володимирівна
Історія: Україна і світ
5 клас

20 грн

Схожі уроки

Кримська війна 1853 -1856 рр. та реформи 60 - 70 рр. ХІХ ст.

Кримська війна 1853 -1856 рр. та реформи 60 - 70 рр. ХІХ ст.

607

Аватар профіля Глушко Лариса Іванівна
Історія України
9 клас

Українська революція і боротьба за збереження державності (1917-1921рр)

Українська революція і боротьба за збереження державності (1917-1921рр)

431

Аватар профіля Чуприна Марія Прохорівна
Історія України
5 клас

Утворення Галицько - Волинської держави

Утворення Галицько - Волинської держави

322

Аватар профіля Чуприна Марія Прохорівна
Історія України
7 клас

Воєнно-політичні події 1654-1657 років

Воєнно-політичні події 1654-1657 років

1464

Аватар профіля Гурська Вікторія Михайлівна
Історія України
8 клас

ЛІВОБЕРЕЖНА ТА ПРАВОБЕРЕЖНА УКРАЇНА У 60-70-Х РОКАХ ХVІІ СТОЛІТТЯ. ПЕТРО ДОРОШЕНКО

ЛІВОБЕРЕЖНА ТА ПРАВОБЕРЕЖНА УКРАЇНА У 60-70-Х РОКАХ ХVІІ СТОЛІТТЯ. ПЕТРО ДОРОШЕНКО

154

Аватар профіля Буланов Юрій Іванович
Історія України
8 клас