Урок логіко-математичного розвитку
Тема заняття «Порядкова лічба. Часові відношення: раніше, пізніше, потім»
Мета: вчити дітей порядкової лічби, розвивати вміння давати порядковий номер, закріплювати вміння порівнювати предмети за кольором, розміром, формою, виховувати самостійність, вміння порівнювати предмети за довжиною ,виховувати уважність.
Обладнання: картонні або іграшкові герої до казки «Рукавичка», виготовлене з картону дерево, листочки з паперу, з цифрами завдань, розгортка «Українські казки», квіточки з цифрами, різні геометричні фігури з пластмаси, їжачок з картону, на голочках яблучка з певною кількістю крапочок на кожному яблучку.
ВИХОВАТЕЛЬ: «Малюки, ви добре спали?
Без плачу сьогодні встали?
Всі на мене подивіться
Усміхніться!
В нас гостей зараз багато
Треба всіх їх привітати
ДІТИ: Добрий день!
ВИХОВАТЕЛЬ: Діти, а ви любите казки? ( показує розгортку з малюнками різних казок)
Ось і сьогодні до нас завітала казка, та казка незвичайна, а математична. У казці трапилась ось така пригода: «Пішов дід у ліс по дрова, та й загубив рукавичку. Сів на пеньках та й зажурився, мерзнуть ручки!»( вихователь виносить рукавичку, кладе на підлогу)
ВИХОВАТЕЛЬ: Допоможемо дідусю зігріти ручки (діти труть ручки, так ніби миють).
ВИХОВАТЕЛЬ: Тема нашого заняття: «Порядкова лічба. Часові відношення раніше, пізніше, потім», яку ми вивчимо за допомогою наших казкових героїв.
ВИХОВАТЕЛЬ: Хто самий перший прийшов до рукавички? (Відповідь дітей - Мишка).
Завдання для дітей:
Показати голосом, як Мишка говорить (пищать по черзі)
Щоб попасти їй у рукавичку, потрібно виконати завдання, після виконаного завдання вихователь «На дерево вішає 1 листочок»(протягом заняття діти виконують різні завдання, після кожного завдання на дереві з’ являється новий листочок, в кінці заняття дерево в листочках.)
ВИХОВАТЕЛЬ: А хто другий прибіг до рукавички?(відповідь дітей –Жабка)
Діти, хто покаже як Жабка стрибає?
Математичне завдання: Пострибай по квітках!(на квіточках цифри, потрібно пострибати по порядку, виконавши завдання, знову кріпимо листочок на дерево)
ВИХОВАТЕЛЬ: А чи знаєте ви, які тваринки живуть поруч із жабкою у водоймах?(діти називають різні, серед них черепаха пропонується фізкультхвилинка про черепаху)
Фізкультхвилинка: «Черепаха» (під музичний супровід)
ВИХОВАТЕЛЬ: А хто третій?
Діти показують на малюнках Зайчика!
НАВЧАЛЬНА ГРА «Велике – маленьке» (вихователь називає великі предмети – тягнемось у гору і присідаємо, діти називають маленькі предмети по черзі, знову прикріплюємо листочок на дереві)
ВИХОВАТЕЛЬ: А хто четвертий прийшов до рукавички?
Діти показують на Лисичку!
Виконують завдання вихователя, плеснути в долоні певну кількість раз, вихователь або показує або називає цифру, кріплять ще листочок після виконання.
ВИХОВАТЕЛЬ: А хто п’ятий?
Діти називають казкового героя, імітують голосом вовка?
Завдання для дітей: викласти на парті з геометричних фігур героя казки «Рукавичка», після виконання завдання кріпимо листочок на дерево.
Фізкультхвилинка: «Черепаха» (під музичний супровід)
ВИХОВАТЕЛЬ: А хто шостий прийшов до рукавички?
Завдання на Їжачку знайти яблучко з шістьма крапочками(яблучка на їжачку мають різну кількість крапочок)
ВИХОВАТЕЛЬ: А хто «Потім»
Завдання для діток: вишикуватися по порядку з ведмедиками(на кожному, виготовленому з картону ведмедику, написана цифра, дітям потрібно стати по порядку від найменшого до найбільшого і навпаки)
Після кожного завдання, яке виконали дітки, прикріплюємо листочок на дерево, в кінці заняття дерево одягається у вбрання з листочків, потім діти рахують, скільки вони виконали завдань, який листочок по порядку (листочки різнокольорові).
Підсумки заняття: Вправи на перевірку уваги.
Порахуємо скільки всього звірів прийшло до рукавички.
Хто який по порядку?
Хто прийшов раніше, а хто пізніше.