Урок:

"Полум'я чи дим - подзвони на 101".

28.10.2024
2 0
Опис уроку (учням цей опис не показується):

Тема. «ПОЛУМ'Я ЧИ ДИМ - ПОДЗВОНИ НА 101»

Мета: Знайомити дітей з історією розвитку служби пожежної безпеки; продовжувати знайомити дітей з різними видами пожежного транспорту (водний, наземний, повітряний); розвивати мислення, пам'ять, увагу, уяву, пізнавальну активність; виховувати навички безпечної поведінки; виховувати інтерес до історичного минулого свого народу.

Вміст уроку:
Опис, який учні побачать перед початком уроку

Я хочу зараз гру почати,

Вона називається «Хочу все знати»

А тема її... Ні, не буду казати,

Спробуйте всі загадки мої відгадати.

Коли вогнище палає,

Він Згасить його допомагає,

Із піщинок наш дружок,

Здогадались? Це... (пісок).

Шкварчить, злиться, води боїться,

І скільки б ие їв, а ситим, не буває. (Вогонь)

Найважливіша в пожежного зброя,

З нею він завжди іде до бою. (Вода)

Він завжди на гвіздочку,

Має червону сорочку.

І вогонь блокує вміло В білій і пухнастій піні. (Вогнегасник)

Сидять у коробці укупці хлопці,

Хто хоче світити — готові служити.

Заради гри їх не бери і голівками не три!

Лихо станеться велике — полум’я від них сердите, (Сірники)

Ви зрозуміли, що сьогодні ми будемо розмовляти

про небезпечний вогник.

Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.

Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.

1:

Теоретичний блок

Вправа «Що було б...»

... якби не було вогню?

…якби пожежні не гасили вогонь?

... якби люди самі гасили вогонь на пожежі?

... якби не було пожежних?

. Так колись і було. Боролися люди з вогнем, хто як міг і вмів. Часто збігалося багато людей. Багато гомону, а діла мало. Вогонь чимало біди наробить. Стали люди міркувати: що робити? І придумали: вирішили створити пожежно-сторожові служби. З роками пожежно-сторожові служби перетворилися на сучасні пожежні частини. Хочете послухати, як все відбувалось? : То слухайте, діти.

Розповідь «Спостерігачі»

- Здавна у пожежно-сторожових службах пожежу згори датували. Звідки було добре видно вогонь людям? (Із горбів, дзвіниць, байт.) Потім біля пожежних депо стали будувати високу башту - каланчу. А як же зараз пожежні дізнаються про пожежу? Який номер слід набирати, щоб повідомити про пожежу? (Відповіді дітей.)

- Сьогодні достатньо зателефонувати за номером «101» і черговий диспетчер, що сидить за телефонним пультом, прийме ваше повідомлення. Зʼясує, хто дзвонить, спитає адресу, за якою сталася пожежа, довго, чи сильний вогонь, чи є у приміщенні люди?

«Хто оповіщав про пожежжу?»

У давні часи люди, які побачили пожежу, біглі та сповіщали громаду, що сталася пожежа. Потім стали дзвонити на сполох. А були й ті, хто скликав на пожежу, їх називали кликуни. Кликуни скакали на конях з гучномовцем. Згодом кликунів замінив вістовий. Верхи на кращому коні, у яскравому мундирі, із сурмою, а вночі зі смолоскипом вістовий сповіщав про лихо.

А хто ж у наші часи повідомляє пожежників? (Версії дітей.) Той самий диспетчер повідомить тривогу найближчій до місця пожежі частині.

Розповідь «Гасіння пожежі»

- Раніше у кожному дворі стояла діжка з водою. Воду до місця пожежі носили відрами, передавали по ланцюжку. Згодом цей спосіб гасіння замінила водозливна труба. Завжди люди брали із собою сокири, лопати. Лопатами набирали пісок, збивали полум’я. З часом воду, драбини та інше спорядження почали возити на конях. Пожежники також швидше діставалися місця пожежі на возах, запряжених кіньми.

Пізніше до кінно-бочкових ходів приєдналася парова машина. Ця машина качала воду і подавала її на пожежу.

- Чим нині гасять вогонь пожежники? (Вогнегасники, пожежні машини.) Пожежні машини мають автоцистерни, у яких завжди є вода. Є машини з автомеханічними драбинами. Навіщо потрібні драбини? (Відповіді дітей.)

Чому пожежні машини червоні з білим?

Навіщо на машині встановлено сирени, сині проблискові маячки?

Чому пожежні машини всі пропускають? (Відповіді дітей.)

Фізкультхвилинка

Ми в пожежників пограємо,

Швидко шланги розмотаємо,

Ось так, ось так, швидко шланги розмотаємо.

(Колові рухи руками перед грудьми.)

Ось вогонь у нас горить, будемо його гасить.

Ось так, ось так, будемо його гасить.

(Нахили тулуба вперед з витягнутими руками.)

А тепер ми присідаємо, під дивани заглядаємо,

Чи ніхто там не лежить, дим розходиться умить. (Присідання.)

Ось вогонь ми загасили, на стільці Тихенько сіли.

Олівці до рук взяли, працювати почали.

2:

Вільне введення тексту

Вправа «Одяг пожежників»

Дуже давно одяг пожежників не вирізнявся від одягу інших людей. Але з часом все змінилося: пожежники одягнули яскраві мундири, мідні каски, чоботи.

- У що ж одягнені сучасні пожежники? (Відповіді дітей.)

Вихователь виставляє ілюстрацію із зображенням пожежника.

Що за спеціальна тканина, із якої пошитий одяг пожежника? (Міцна, вогнестійка.)

Навіщо рукавиці? А маска? Що таке страхувальний пояс? Ларингофон? Навіщо протигаз? Чому пожежний шолом має бути білим? (Відповіді дітей.)

8,200,840 стокових ілюстрацій за запитом Пожарник персонаж ...

3:

Завантаження файлу

«Сучасна пожежна служба»

- У пожежників є потяги. Якого вони кольору? В одному вагоні насосна станція, в другому — пожежний автомобіль, між ними — цистерни з водою.

Є, навіть, пожежні судна! На цих суднах стоять насоси, гідранти. А де ж вони беруть воду, щоб гасити пожежу? (Версії дітей.) Ну, звичайно, з-за борту!

Поспішають пожежники на допомогу не тільки по воді, по суходолу, але й по небу. Є в них і вертольоти, і літаки. Без парашута, мотузяної драбини пожежникам тут не обійтися. Льотчики не тільки повідомляють Про пожежі, але й гасять вогонь. Вони не ллють воду, а скидають її на вогонь.

Збираємо пожежну машину. Мультик про спецтехніку для дітей українськоюМультфільм пожежна машина картинки, стокові Мультфільм ...

4:

Запитання

Як треба діяти в разі виявлення пожежі?

1

Як треба діяти в разі виявлення пожежі?

А

Негайно сповістити пожежну охорону за телефоном «101»; назвати адресу місця, до виникла пожежа, своє прізвище, номер телефону, з якого надійшов дзвінок.

2

Чого не слід робити під час пожежі?

Б

Боротися з полум’ям самостійно, не викликавши пожежників.

Ховатись у приміщенні, що горить.

Забувати, що перший ворог не вогонь, а дим, який засліплює і душить.

Розкривати всі вікна та двері одночасно.

Опис, який учні побачать після проходження уроку

А тепер підіб’ємо підсумки нашої гри, чітко сформуємо правила і запишемо їх на плівку. Як треба діяти в разі виявлення пожежі?

Негайно сповістити пожежну охорону за телефоном «101»; назвати адресу місця, до виникла пожежа, своє прізвище, номер телефону, з якого надійшов дзвінок.

Чого не слід робити під час пожежі?

Діти

Боротися з полум’ям самостійно, не викликавши пожежників.

Ховатись у приміщенні, що горить.

Забувати, що перший ворог не вогонь, а дим, який засліплює і душить.

Розкривати всі вікна та двері одночасно.

- Тож пам’ятайте: «Вогонь не пробачає помилок, із ним жартувати не можна!»

Рефлексія від 3 учнів

Сподобався:

3 0

Зрозумілий:

3 0

Потрібні роз'яснення:

3 0
Рекомендуємо

Урок 4 з Матеріалознавство 100, 101

Урок 4 з Матеріалознавство 100, 101

78

Аватар профіля Уніят Михайло Анатолійович
Професійна освіта
змішані

50 грн

Урок 10 з Матеріалознавство 100, 101

Урок 10 з Матеріалознавство 100, 101

95

Аватар профіля Уніят Михайло Анатолійович
Професійна освіта
змішані

50 грн

Урок 11 з Матеріалознавство 100, 101

Урок 11 з Матеріалознавство 100, 101

78

Аватар профіля Уніят Михайло Анатолійович
Професійна освіта
змішані

50 грн

Урок 12 з Матеріалознавство 100, 101

Урок 12 з Матеріалознавство 100, 101

71

Аватар профіля Уніят Михайло Анатолійович
Професійна освіта
змішані

50 грн

Урок 13 з Матеріалознавство 100, 101

Урок 13 з Матеріалознавство 100, 101

85

Аватар профіля Уніят Михайло Анатолійович
Професійна освіта
змішані

50 грн

Схожі уроки

Заняття Узагальнення з теми "Зима"

Заняття Узагальнення з теми "Зима"

217

Аватар профіля Зеленська Кристина Миколаївна
Дошкілля
3—4 роки

17.11.20 "На чому ми подорожуємо"

17.11.20 "На чому ми подорожуємо"

493

Аватар профіля Кравець Олена Анатоліївна
Дошкілля
3—4 роки

12.11.20 Математика

12.11.20 Математика

176

Аватар профіля Кравець Олена Анатоліївна
Дошкілля
3—4 роки

Погода зими

Погода зими

169

Аватар профіля Зеленська Кристина Миколаївна
Дошкілля
3—4 роки

Підготовка до школи № 110

Підготовка до школи № 110

18

Аватар профіля Христюк Ія Григорівна
Дошкілля
5—6 років