Урок:

Подорож Колумба

Опис уроку (учням цей опис не показується):

розширити та поглибити знання учнів про епоху Великих географічних відкриттів на прикладі подорожі Христофора Колумба; удосконалювати вміння працювати з різними джерелами географічних знань, складати повідомлення, робити висновки;

Вміст уроку:

Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.

Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.

1:

Теоретичний блок

Сторінка  «Біографічна»

Христофор  Колумб –  одна  з  помітних  фігур  в  історії  людства.  Про нього  та  його  відкриття  написано  багато  книг.  Його  ім’я  зустрічається  в підручниках географії та історії.

Та все ж біографія Колумба, його життя багато в чому загадкові та трагічні. Деякі факти з його біогафії не відтворені до цього часу. Навіть прізвище видатного мандрівника в різних країнах вимовляють по – різному. Так в Іспанії та Латинській Америці його називають Кристобаль Колон, а в Італії - Христофор Колумб.

Народився Колумб в 1451 (1456) році в італійському  місті Генуя – одного з найбагатших і наймогутніших морських портів Європи. Він був старшим сином ткача – сукнороба Домініка Колумба. Ще в дитинстві, у віці 10 років, Христофор Колумб «захворів» географією. Цю пристрасть він проніс через все життя.

2:

Теоретичний блок

Сторінка «Час надій і сподівань» 

Колумб жив на острові Порту Санту поблизу Мадери. Там збирав відомості про таємничі західні землі і досліджував уламки виробів з бамбука та інших порід дерев, які викидав океан на узбережжя. Вони нагадували про далеку Індію. Паралельно Колумб багато читав, особливо зачитувався книгою Марко Поло «Про розмаїття світів». У книзі було поміщено карти Східної Азії, Індії. Ця книга супроводжувала Колумба і в першій його подорожі.

Пізніше, Колумб таємно роздобув карту знаменитого картографа Паоло даль Тосканеллі, де вказувався шлях до країни коштовних каменів і пряностей.

Маючи на руках карту, Христофор Колумб  у 1481 році відкрито виступає зі своїм планом подорожі на захід. Однак король Португалії відхилив проект і звинуватив мореплавця в тому, що він таємно роздобув карту Тосканеллі.

Для Колумба почалися довгі роки чекань і сподівань. Лише 17 квітня 1492 року мореплавець зміг укласти державну угоду з іспанською короною. Завдяки їй мореплавець одержав звання адмірала і генерал – губернатора всіх тих країн, які йому вдається відкрити. Була обіцяна також десята частина прибутку і дано дозвіл торгувати з новими країнами.

3:

Теоретичний блок

Сторінка «Перша подорож адмірала»

Перша подорож почалася 3 серпня 1492 року з малої гавані Палос, що поблизу гирла Гвадалквівіра.  Експедиція відправилася в плавання на трьох малих суднах: «Санта – Марія», «Пінта» і «Нінья». Капітани суден були представниками відважних моряцьких родин Палоса. Після чотирьох тижнів підготовчих робіт на Канарських островах, судна вирушили у невідому далечінь.

Під час експедиції адмірал Колумб в офіційну частину корабельного журналу спеціально занотовував скорочені віддалі, а до таємної – вносив справжні. Робив це тому, що боявся бунту команди.

Мандрівка була важкою, але Колумб, як справжній географ – дослідник, вів спостереження за навколишньою природою: відкрив магнітні аномалії та проаналізував їхні зміни у різних акваторіях, зафіксував кліматичні зміни, дав широкий опис Саргасового моря зі скупченням рослин.

4:

Теоретичний блок

Сторінка «Перші успіхи плавання»

12 жовтня 1492 року експедиція висадилася на маленький зелений острів, який Колумб назвав Сан – Сальвадором. Адмірал вважав, що він досяг східного узбережжя Старого Світу. Саме це було його космографічною помилкою – тому й назвав він місцевих жителів «індіос», а скупченя островів на південь від Куби – острови Вест – Індія,  а ще називав їх  «садами королеви», багатими на золото і перли.

Повернувся Колумб із першої своєї подорожі 15 березня 1493 року – це стало в Іспанії бучним святом.

У першому донесенні Христофор Колон (Колумб) про відкриття індійських островів , куди його послали король Фердинанд і його дружина Єлизавета, сповіщав:

  • на островах  красиві бухти, великі ріки, високі гори, вічнозелені дерева; в листопаді тут співають солов’ї та безліч інших птахів;

  • тут ростуть прянощі, а золота й інших металів просто сила – силенна;

  • жителі цих островів ходять голими, прикриваючись листям або папером власного виробництва, племена не мають зброї, місцеві жителі фізично дужі, але боязливі, їхня зброя – палиці та кинджалоподібні вістря з сухого дерева;

  • тубільці не відправляють богослужіння, але твердо вірять,що наші кораблі з людьми спустилися з неба; вони розумні і кмітливі, вивчили свої моря і дають про них точні відомості;

  • у вигляді подарунків місцевим жителям пропонували тканину, одяг; заборонялося давати їм шматочки скла, цвяхи, паски; одному матросу вдалося за один ремінець виміняти стільки золота, що з нього можна було викарбувати три монети; за нові мідні монети туземці віддавали дві унції золота, 40 фунтів бавовняного паперу;

  • острів’яни мали багато човнів, видовбаних з дерева; на них тубільці плавають до інших островів і ведуть торгівлю;

  • на всіх островах панує моногамія; лише князям і королям дозволяється мати до двадцяти дружин; жінки працюють більше, ніж чоловіки;

  • на одному з диких островів я зустрів канібалів, які  їдять людське м’ясо; у цього племені багато човнів, на яких дикуни їздять по всіх індійських островах – там вони грабують і крадуть усе підряд; їхня зброя – бамбукова палиця з гострими стрілами; жінки цих канібалів також стріляють з лука і кидають списи;

                                 Підпис: Христофор Колон, Адмірал Океанського 

                                               флоту    14 березня 1493 року.

5:

Вільне введення тексту

Завдання: користуючись атласом нанести на контурну карту першу подорож Х. Колумба і підписати роки подорожі та географічні об’єкти, названі мореплавцем.

6:

Вільне введення тексту

Завдання: продовжити роботу з контурною картою і нанести шляхи 2 – 4 експедиції Колумба та підписати роки подорожей.

7:

Завантаження файлу

Презентація «Експедиція великого генуезця»

Рефлексія від 0 учнів

Сподобався:

0 0

Зрозумілий:

0 0

Потрібні роз'яснення:

0 0
Рекомендуємо

"ПОДОРОЖ ДО НІМЕЧЧИНИ"

"ПОДОРОЖ ДО НІМЕЧЧИНИ"

2827

Аватар профіля Тунік Світлана Григорівна
Мистецтво
4 клас

44 грн

"ПОДОРОЖ ДО АВСТРІЇ"

"ПОДОРОЖ ДО АВСТРІЇ"

2393

Аватар профіля Тунік Світлана Григорівна
Мистецтво
4 клас

44 грн

"ТЕАТРАЛЬНА ПОДОРОЖ"

"ТЕАТРАЛЬНА ПОДОРОЖ"

741

Аватар профіля Тунік Світлана Григорівна
Мистецтво
1 клас

44 грн

"КОСМІЧНА ПОДОРОЖ"

"КОСМІЧНА ПОДОРОЖ"

1039

Аватар профіля Тунік Світлана Григорівна
Мистецтво
1 клас

44 грн

"КОСМІЧНА ПОДОРОЖ"

"КОСМІЧНА ПОДОРОЖ"

1288

Аватар профіля Тунік Світлана Григорівна
Мистецтво
2 клас

44 грн

Схожі уроки

географічний простір

географічний простір

496

Аватар профіля Пащенко Андрій Володимирович
Географія
11 клас

Біосфера та система Землі

Біосфера та система Землі

418

Аватар профіля Санатарчук Наталія Леонтіївна
Географія
11 клас

Австралія

Австралія

299

Аватар профіля Бондарь Ольга Олегівна
Географія
10 клас

Практична робота: Порівняльна характеристика машинобудування США, Канади та Бразилії.

Практична робота: Порівняльна характеристика машинобудування США, Канади та Бразилії.

955

Аватар профіля Чернишева Антоніна Вікторівна
Географія
10 клас

Нерівномірність економічного розвитку субрегіонів Азії та особливості їх участі у міжнародному поділі праці. Звя"зки України з країнами Азії. Практична робота №3. Порівняння продовольчого кошика жителів країн Західної та Східної Азії.

Нерівномірність економічного розвитку субрегіонів Азії та особливості їх участі у міжнародному поділі праці. Звя"зки України з країнами Азії. Практична робота №3. Порівняння продовольчого кошика жителів країн Західної та Східної Азії.

571

Аватар профіля Кондратюк Валентина Миколаївна
Географія
10 клас