Сьогодні відбувся
Вебінар:
«
Гостра травма та посттравматичні стресові розлади: особливості роботи з дітьми
»
Взяти участь Всі події

Оздоблення рамки для фото. Остаточна обробка виробу. Контроль якості виробу. Презентація самооцінка та оцінювання виробу.

Трудове навчання

Для кого: 6 Клас

22 проходження

1 запитання

27.12.2021

94

0

Завдання №1 Теоретичний блок

Урок

Тема. Оздоблення об’єкту проектування. Остаточна обробка виробу. Контроль якості виробу. Презентація самооцінка та оцінювання виробу.

Мета урокуНавчальна: розширити й систематизувати знання про способи художнього оздоблення виробів, технікою декупаж, прийомами  кінцевого опорядження виробів; формувати ціннісні ставлення до праці, культури, мистецтва; дотримання правил безпечної праці й організації робочого місця, Формувати в учнів навики проектної діяльності, технологічну компетентність,уміння здійснювати аналіз, та оцінку технологічних об'єктів;  Розвивальна: розвивати творчу уяву, спостережливість, творчі здібності та художній смак, увагу пізнавальний інтерес, бажання самовираження;. Виховна: сприяти вихованню культури праці, інтересу до професій художньо-естетичного напрямку Виховувати бережливе ставлення до матеріалів, любов до праці, бажання працювати на кінцевий результат.

Тип уроку:  Розвиток та формування компетентностей 

                                            Хід заняття 

I.                   Організаційний момент.

  • Перевірка присутніх, наявність в учнів необхідного приладдя для уроку, форми.

  • Призначення чергових

Психологічна розминка

Давайте ми з Вами згадаємо, які інструменти ви повинні були підготувати до сьогоднішнього уроку?

          Крім перелічених інструментів та матеріалів на сьогоднішньому уроці нам будуть потрібні:

            голова – ми будемо думати,

            очі – ми будемо дивитися,

            вуха – слухатимемо,

            губи – будемо говорити, посміхатися, відповідати,

            руки – будемо творити.

            А навіщо нам серце? ( відповіді дітей ). Так, щоб відчути ним щось нове і неповторне – красу, допитливість і творчість. Мудрий письменник Антуан де Сент-Екзюпері говорив: «Слухати треба серцем, без нього найголовнішого не побачиш, і не відчуєш, і не зрозумієш…»

             Тож, сьогодні на уроці мені б дуже хотілося побачити саме таку роботу, в яку ви вкладете не тільки свої вміння, а як говориться і душу.

II.                Актуалізація знань та мотивація навчальної діяльності учнів.

            Ділимося на групи

1 група

Дає відповідь на питання Що таке оздоблення?

2 група

Які технологічні операції потрібно виконати до початку оздоблення

3 група

Які правила виконання рамки ви запам’ятали?

4 група

Які інструменти та матеріали ми використовували для виготовлення рамки?

5 група

Розповідь про правила поведінки в майстерні

6 група

Правила роботи з ножицями та голками

          Узагальнюючи відповіді учнів, учитель повідомляє, що для того, щоб надати виробам гарного зовнішнього вигляду потрібно провести його оздоблення.

А тепер будь-ласка підніміть усі свої рамки для того щоб я і усі учні з еими могли ознайомитися.

III.              Повідомлення теми, мети і завдання уроку

  Вироби, які нас оточують – це корисні речі, які створюють затишок в оселі, полегшують працю, сприяють відпочинку, роблять нам гарний настрій. А якщо вони зроблені своїми руками, то оцінюються ще більше.  Саморобна рамка для фото набула останнім часом величезної популярності Сьогодні ми разом продовжимо долучатися  до мистецтва створення рамки. Тема сьогоднішнього уроку… 

Вправа «Дерево очікувань»

Перш, ніж ми почнемо роботу над оздобленням нашої рамки, я пропоную всім взяти самоклейки та записати на них, чого ви очікуєте від сьогоднішнього заняття? (вихованці коротко записують свої очікування на листочках)

А зараз давайте прикрасимо цими листочками наше чарівне дерево (вихованці приклеюють листочки – очікування у довільному порядку до плаката «Дерево очікувань»)

Молодці! Наприкінці нашого заняття ми повернемось до цього чарівного дерева та подивимось, чи виправдалися ваші очікування?

IV.             Вивчення нового матеріалу

                     Розповідь учителя

      З давніх давен людина намагалася прикрасити своє життя, свій дім. Таким чином, виникає новий вид мистецтва, який народився через прагнення людини прикрасити свій побут. Назва йому – декоративно – прикладне мистецтво. Разом з прагненням до краси розвиваються різновиди декоративного мистецтва. В кожній українській оселі можна побачити розписаний посуд, вишиті рушники.

        З якими видами декоративного мистецтва ви знайомі?

         А тепер попрацюймо трошки в групах та парах. Прочитайте інформацію про матеріал, яку я подала Вам на листочках, а також подумайте як би ви могли за декорувати свою рамку за допомогою того матеріалу, який вказаний на картці.

Після опрацювання один учасник читає інформацію про матеріал інші записують в зошит, а потім другий висловлюється щодо декору.

         Бісер — маленькі декоративні скляні намистини з отвором для нанизування на нитку, волосінь або дріт. Бісер — дуже гарний, міцний і стійкий матеріал. Він не псується з плином часу, як тканина, не занадто чутливий до світла, тобто не вигорає так сильно, як папір, тканина або фарба, і не ламається. Бісер виготовляють різного розміру й форми переважно зі скла, пластмаси, каменю, проте зустрічається бісер із кістки, металу, дерева, дорогоцінного каміння тощо. Бісер може бути прозорим і напівпрозорим.

Гудзиками. До нас дійшли циліндричні ґудзики, зроблені з кістки мамонта. З трипільської культури відомі кістяні ґудзики з двома отворами для пришивання. Пізніше форма та матеріали виготовлення ґудзиків значно урізноманітнилися. Їх виготовляли з дорогоцінних металів, дерева, шкіри, кришталю, скла, перлів та перламутру, коштовного й напівкоштовного каміння.

Паєтки – це блискучі плоскі або фігурні диски різної форми. Слово походить від французького Paillette (золотинка, золота піщинка). Елемент буває рельєфним або плоским, по структурі – багатогранним або округлим. Як правило, присутній отвір для протягування нитки, щоб було легше пришити паєтки вручну. Кріпиться прикраса на тканини або рівнозначній матеріалі. Колір буває різним, як і тип покриття – від матового до блискучого.

«Кандзаші» називають техніку виготовлення квітів із складених клаптиків тканини, яка традиційно називається цумамі-кандзаші, а також так називають самі квіти і вироби, що зроблені на основі такої техніки.

Паперопластика – це конструювання об'ємних та напівоб'ємних форм з паперу шляхом його механічної обробки та трансформації.

Фетр - це той матеріал, який не потребує особливої презентації, адже вироби з фетру давно стали одними з найпопулярніших напрямків у хенд мейд, а що найцікавіше, фетр - один з найстаріших матеріалів, адже валяти з вовни щільну і грубу тканину навчилися азіатські кочівники ще в далекий період неоліту.

Фоаміран, або фом, - це тонкі листи спіненої гуми. Через ніжну і шовковисту текстуру цей матеріал часто називають «штучною замшею» або «пластичною замшею». Він здатен змінювати форму при нагріванні і через деякий час застигати, тим самим запам′ятовуючи її.

Можливо хтось з Вас знає ще якісь конструкційні матеріали з яких можна виготовити декор для рамки? (заслуховую відповіді)

Фізкультхвилинка.

Комплекс вправ для очей

1. Погляд спрямовувати вліво-вправо, вправо-прямо, вгору-прямо, додолу-прямо без затримки в кожному положенні. Повторити 5 разів.

2. Заплющити очі на рахунок «раз-два», розплющити і подивитися на кінчик носа на рахунок «три-чотири».

3. Колові рухи очей: до п’яти кіл уліво і вправо.

V.    Практична робота

«Оздоблення рамки»

5.1. Вступний інструктаж

-Сьогодні ми з вами завершуємо виготовлення  рамки, а саме проводимо її оздоблення.

Перед тим як приступити до практичної роботи ми повинні пригадати правила безпечної праці і санітарно-гігієнічні вимоги під час виконання оздоблювальних робіт. Зробимо це за допомогою гри «Таємне запитання». Кожен  з вас повинен відповісти на те запитання, яке прикріплене до спинки вашого стільчика.

Запитання:

  1. Як треба сидіти під час роботи?

    Сидіти прямо,не сутулячись,спираючись на спинку стільця .

  1. З якого боку повинно падати світло?

Під час роботи  правою рукою світло повинно падати  зліва на робоче місце.

  1. Як мають виглядати якісні голки та булавки?

Гострі, рівні, неіржаві.

  1. Як правильно зберігати ножиці під час роботи?

Із зімкнутими лезами, кільцями до себе, справа (зліва для шульги) на відстані від краю стола, щоб випадково не впали.

  1. Як правильно передавати ножиці? Продемонструйте.

Кільцями вперед, тримаючи пальцями за зімкнуті леза.

  1. Як відміряти оптимальну довжину нитки для ручного шиття?Продемонструйте. Тримаючи двома пальцями за кінчик, обвести нитку кругом ліктя знову до пальців.

  2. На якій відстані  від очей слід тримати виріб, виконуючи роботу?

25-30 см.

  1. Чого дотримуватись на робочому столі?

На робочому столі слід дотримуватись чистоти і порядку.

  1. Як потрібно працювати з канцелярським ножем?

Передавати лише зі схованим лезом, не бігати з ним та не кидатися.

  1. Як потрібно працювати з клейовим пістолетом?

Для роботи з ним потрібно впевнитися в його справності, не торкатися пальцями до нагріваючої поверхні

Таким чином під час гри, ми з вами повторили правила безпечної праці та санітарно-гігієнічні вимоги під час виконання оздоблювальних  робіт.

5.2. Поточний інструктаж

За потреби консультую учнів, нагадую про правила поведінки.

5.3. Заключний інструктаж

Підводжу підсумки, демонструю найкращі роботи. Вказую на помилки, які були допущені під час виготовлення. Проводжу оцінювання

VI.    Практична робота

Захист виготовлених рамок

Перейдімо до найцікавішої частини нашого заняття а саме до презентації наших робіт. Давайте уявимо, що вам необхідно продати свій виріб. Підготуйтесь та розкажіть мені яку ціну за ваш виріб  ви пропонуєте, та чому я повинна купити саме ваш виріб, а не інший. Тобто прорекламуйте його

6.1. Вступний інструктаж

Під час захистів ви повинні уважно слухати своїх однокласників і по закінченні виступу ви будете задавати питання які вас цікавлять, а також висловлюватимете яку оцінку заслуговує та чи інша робота.

6.2. Поточний інструктаж

За потреби проводжу поточний інструктаж та слідкую за дотриманням правил ТБ.

6.3. Заключний інструктаж

Підводжу підсумки захисту проектів. Висловлюю свою думку щодо робіт та видів оздоблення, які були обрані учнями.

        VII.Підсумки уроку.

Рефлексія «Дерево очікувань»

От і наближається до завершення наше заняття. Ми вже встигли за цей час чомусь навчитися, дізналися щось цікаве матеріали для оздоблення рамки,завершили та захистили свою рамку,  можливо, хтось пережив нові для себе емоції, всі ми виконували, на мій погляд, дуже цікаву творчу роботу та кожен створив свій незабутній та неповторний образ, а хтось – таке також може бути, - взагалі не дізнався нічого нового, бо вже давно все знав. Але дещо ми з вами все ж таки забули… Хто здогадується, про що я зараз кажу? (відповіді). Так! Ми забули про наше дерево очікувань! Пригадайте, на початку нашої зустрічі ви писали на листочках, чого ви очікуєте від заняття. Дайте мені відповідь чи справдилися Ваші очікування?

       VІІІ. Домашнє завдання.

Підготувати інформацію:

  • Історія виникнення ялинкових прикрас

  • Звичаї та традиції українського народу у святкування зимових свят

Дібрати моделі-аналоги іграшок з фетру або фоамірану, які вам подобаються,;принести кольорові олівці, фломастери.

ІХ. Прибирання робочих місць 

Рефлексія від 19 учнів

Сподобався

19 0

Зрозумілий

18 1

Потрібні роз'яснення

18 1
Нещодавно скористалися