Урок:

«Однині самі будемо творити своє життя»: проголошення автономії України

Опис уроку (учням цей опис не показується):

Мета: визначити, як і за яких обставин була проголошена автономія України, а також розкрити зміст І Універсалу та його історичне значення; розвивати в учнів уміння працювати з текстовими джерелами інформації, порівнювати їх зміст, вміння аналізувати та систематизувати матеріал, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, робити висновки; виховувати в учнів патріотичні

Вміст уроку:

Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.

Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.

1:

Теоретичний блок

Голова УЦР М. Грушевський сформулював основне стратегічне завдання Центральної Ради: національно-територіальна автономія України у складі реформованої федеративної демократичної Російської держави. За його ініціативою було реорганізовано склад УЦР, а саму Раду перетворено на загальноукраїнський представницький громадсько-політичний орган.

Центральна Рада вжила всіх заходів, щоб порозумітися з Тимчасовим урядом у справі автономії України.

Одним із кульмінаційних моментів Української революції було ухвалення Першого Універсалу. Тимчасовий уряд не може дати ладу в Україні, тому «однині самі будемо творити наше життя» – йшлося у ньому. Сучасні історики, говорячи про історичне значення Першого Універсалу УЦР, наголошують,

що він засвідчив подальший поступ Української революції, зростання авторитету Української Центральної Ради й розгортання державотворчих процесів на українських теренах.

Переглянути відеоурок, опрацювати матеріал підручника (параграф 6 стр. 40-44) та виконати наступні завдання:

2:

Завантаження файлу

Скріншот виконаної вправи прикріпити у форму нижче.

(2 бали)

3:

Вільне введення тексту

Схарактеризуйте одним реченням історичних діячів залежно від їхньої ролі в подіях Української революції у квітні – червні 1917 р.: М. Грушевський, С. Петлюра, М. Міхновський, В. Винниченко, О. Керенський.

(2 бали)

4:

Вільне введення тексту

Складіть речення, використавши поняття та терміни: Універсали УЦР, національно-територіальна автономія.

(2 бали)

5:

Вільне введення тексту

Скориставшись документом, зробіть висновок про те, як суспільство сприйняло

Перший Універсал УЦР. Чому саме так? Аргументуйте свої міркування.

«Газети не мали місця для розміщення всіх телеграм, що їх посилали Центральній Раді з усіх кінців України. Земства, думи, товариства, сільські сходи, військові частини, мітинги.

“Вітаючи Універсал УЦР і визнаючи його справжнім висловом домагань української демократії, визнаємо Центральну Раду за свій Тимчасовий Уряд і заявляємо, що будемо всіма

силами боротися й боронити волю українського народу” (Українці в Головному Штабі).

“Визнаємо Військовий Генеральний Комітет найвищою нашою законною владою і завжди та скрізь будемо виконувати його розпорядження. Визнаємо Українську Центральну Раду найвищою установою в Україні” (з телеграми Вінницького гарнізону)» (В. Винниченко).

(3 бали)

6:

Теоретичний блок

Отже, проголошення Першого Універсалу Українською Центральною Радою, не зважаючи на відсутність у ньому положення про необхід­ність надання Україні повної незалежності, було знаковою подією національно-демократичної революції.

Рефлексія від 0 учнів

Сподобався:

0 0

Зрозумілий:

0 0

Потрібні роз'яснення:

0 0
Рекомендуємо

«Однині самі будемо творити своє життя»: проголошення автономії України

«Однині самі будемо творити своє життя»: проголошення автономії України

633

Аватар профіля Степанюк Сергій Степанович
Історія України
10 клас

83 грн

62 грн

Ідеологізація суспільного життя та репресії у радянській Україні. Практичне заняття.

Ідеологізація суспільного життя та репресії у радянській Україні. Практичне заняття.

610

Аватар профіля Штагер Тетяна Миколаївна
Історія України
10 клас

125 грн

Статево-віковий склад населення світу й України. Тривалість життя населення.

Статево-віковий склад населення світу й України. Тривалість життя населення.

159

Аватар профіля Амелін Олександр Анатолійович
Географія
8 клас

20 грн

Розвиток культури й духовного життя

Розвиток культури й духовного життя

58

Аватар профіля Штагер Тетяна Миколаївна
Історія України
11 клас

116 грн

Ідеологізація національно-культурного життя радянської України. Освіта. Наука. Мистецькі спілки у 1920–1930-х рр

Ідеологізація національно-культурного життя радянської України. Освіта. Наука. Мистецькі спілки у 1920–1930-х рр

665

Аватар профіля Пономарьова Наталія Вячеславівна
Історія України
10 клас

20 грн

Схожі уроки

Кримська війна 1853 -1856 рр. та реформи 60 - 70 рр. ХІХ ст.

Кримська війна 1853 -1856 рр. та реформи 60 - 70 рр. ХІХ ст.

622

Аватар профіля Глушко Лариса Іванівна
Історія України
9 клас

Українська революція і боротьба за збереження державності (1917-1921рр)

Українська революція і боротьба за збереження державності (1917-1921рр)

439

Аватар профіля Чуприна Марія Прохорівна
Історія України
5 клас

Утворення Галицько - Волинської держави

Утворення Галицько - Волинської держави

335

Аватар профіля Чуприна Марія Прохорівна
Історія України
7 клас

Воєнно-політичні події 1654-1657 років

Воєнно-політичні події 1654-1657 років

1482

Аватар профіля Гурська Вікторія Михайлівна
Історія України
8 клас

ЛІВОБЕРЕЖНА ТА ПРАВОБЕРЕЖНА УКРАЇНА У 60-70-Х РОКАХ ХVІІ СТОЛІТТЯ. ПЕТРО ДОРОШЕНКО

ЛІВОБЕРЕЖНА ТА ПРАВОБЕРЕЖНА УКРАЇНА У 60-70-Х РОКАХ ХVІІ СТОЛІТТЯ. ПЕТРО ДОРОШЕНКО

164

Аватар профіля Буланов Юрій Іванович
Історія України
8 клас