Урок створений для 7 класу НУШ з предмету Фізика
Урок на тему: Механічний рух. Відносність руху та спокою.
Конструктор уроків
Урок створений для 7 класу НУШ з предмету Фізика
Урок на тему: Механічний рух. Відносність руху та спокою.
Успіху!
Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.
Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.
№1:
Теоретичний блок
Запишемо визначення.
Матеріальна точка — це фізична модель тіла, розмірами якого в умовах даної задачі можна знехтувати.
Тіло відліку, пов’язана з ним система координат і прилад для відліку часу утворюють систему відліку
Матеріальна точка (м. т.) — це фізична модель тіла, розмірами якого в умовах даної задачі можна знехтувати. Масам. т. = Маса тіла
Тіло відліку — тіло, відносно якого розглядають положення рухомого тіла
Механічний рух — це зміна із часом положення тіла або частин тіла в просторі відносно інших тіл.
№2:
Теоретичний блок
Усе у світі перебуває в русі: мільярди років, що існує Всесвіт, рухаються зорі та галактики; Земля обертається навколо Сонця, здійснюючи один оберт за рік; у краплині води безліч мікробів щосекунди пересуваються з місця на місце. Будь-які механічні рухи мають спільні риси:
1) усі тіла, що рухаються, змінюють своє положення в просторі відносно інших тіл;
2) зміна положення тіл відбувається з плином часу
№3:
Теоретичний блок
Те саме тіло в умовах однієї задачі можна вважати матеріальною точкою, а в умовах іншої — не можна.
Уявіть собі автомобіль, який прямує трасою з Одеси до Києва, і цей самий автомобіль, коли він паркується на автостоянці. У першому випадку, досліджуючи рух автомобіля, його розмірами можна знехтувати. Тобто можна не враховувати, що під час руху автомобіля його окремі точки рухалися по-різному, адже відстань, яку подолав автомобіль, була набагато більшою за його, скажімо, довжину. У другому випадку нехтувати розмірами автомобіля не можна. Зверніть увагу! Коли ми будемо визначати координати тіла й описувати його рух, ми вважатимемо тіло матеріальною точкою
№4:
Теоретичний блок
Коли тіло рухається, його положення в просторі змінюється. Тіло, відносно якого розглядають положення рухомого тіла, називають тілом відліку. За тіло відліку можна взяти будь-яке тіло, обравши його з міркувань зручності. Це може бути як дерево на узбіччі, так і автомобіль, що мчить дорогою. Тілом відліку можуть бути і планета Земля, і Сонце. Після того як тіло відліку вибрано, з ним пов’язують систему координат. Система координат задається за допомогою однієї, двох або трьох координатних осей; уздовж осей відкладають відстані в обраному масштабі, наприклад у кілометрах або метрах
Одновимірна система координат
Щоб визначити положення пішохода й автомобіля в певний момент часу на прямолінійній ділянці дороги, досить однієї координати: хп =–2 км; ха=8 км
Двовимірна система координат
Щоб визначити положення футболіста на полі в певний момент часу, потрібно знати дві координати: х=60 м; у=20 м
№5:
Теоретичний блок
На практиці дослідити рух усіх точок тіла досить складно, та часто в цьому й немає потреби. Описуючи рух тіла, розміри якого набагато менші, ніж відстані, які воно долає, тіло замінюють на фізичну модель — матеріальну точку. Матеріальна точка не має розмірів, а її маса дорівнює масі даного тіла
Те саме тіло в умовах однієї задачі можна вважати матеріальною точкою, а в умовах іншої — не можна. Уявіть собі автомобіль, який прямує трасою з Одеси до Києва, і цей самий автомобіль, коли він паркується на автостоянці. У першому випадку, досліджуючи рух автомобіля, його розмірами можна знехтувати. Тобто можна не враховувати, що під час руху автомобіля його окремі точки рухалися по-різному, адже відстань, яку подолав автомобіль, була набагато більшою за його, скажімо, довжину. У другому випадку нехтувати розмірами автомобіля не можна. Зверніть увагу! Коли ми будемо визначати координати тіла й описувати його рух, ми вважатимемо тіло матеріальною точкою.
№6:
Вільне введення тексту
1) Що таке тіло відліку?
2) У яких випадках тіло, що рухається, можна розглядати як матеріальну точку?
3) Як задають систему координат?
№7:
Теоретичний блок
Виконай вправу на повторення.
№8:
Теоретичний блок
Переглядаємо відеоурок та готуємося до тестування.
№9:
Тестування
Молодець!
Рефлексія від 0 учнів
Сподобався:
Зрозумілий:
Потрібні роз'яснення: